Fotografen kan dit?

Auteur Topic: Fotografen kan dit?  (gelezen 779867 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #1360 Gepost op: 6 februari 2012, 21:07:59
Als je Egypte vergelijkt met incidenten in Nederland heb je het volgens mij nog niet helemaal begrepen...

Bedoel je dat het leed minder erg is van die mensen daar of wat bedoel je?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1361 Gepost op: 7 februari 2012, 17:24:04
Als je Egypte vergelijkt met incidenten in Nederland heb je het volgens mij nog niet helemaal begrepen...

"Je begrijpt het niet, want je vergelijkt incidenten in Egypte met die in Nederland?"

Dat begrijp ik inderdaad niet, maar leg het eens helder uit dan, want ik wil graag snappen waarom het dom is.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #1362 Gepost op: 10 februari 2012, 23:21:16
Ik vind dit toch echt niet kunnen...
Er zitten foto's bij waar het SO het onderwerp van de foto is a hoewel on herkenbaar gemaakt maar wat voor meerwaarde heeft zoon foto?
Mee eens, hoewel fotografie mijn hobby is zou ik dit niet kunnen of willen. Zou het zelf ook niet prettig vinden als SO op straat dat ik op foto kom.
Heb wel foto's gemaakt van lessituaties en examen collega's VKR met toestem instructeur. Als er dan eentje stopteken negeerde had die later een dikke print op de stoep liggen.
Maar echte incidenten niet ook al heb ik camera bij.


Tammo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
Reactie #1363 Gepost op: 23 februari 2012, 09:57:44
Afgelopen dagen weer met verbazing zitten kijken naar de reacties op de media die de verslaggeving doen rond Prins Friso.
Als je kijkt op de websites van de grote kranten, dan valt het mij op dat de media weer redelijk onder vuur ligt. Persmuskieten, ethiek en irritant zijn
in dit geval redelijk vaak voorkomende termen.

Wat ik dan niet snap is, dat deze mensen eerst klikken op het artikel, alles lezen, foto's en video's bekijken, en er dan commentaar opgeven dat het er is .....
Juist omdat de mensen het lezen en alles willen weten, staat de media daar, niet andersom ....

Hoor het op straat ook wel eens :"Mensen kijken alleen maar omdat jullie het vastleggen !"
"Nee, wij leggen het vast omdat de mensen het willen zien !"

Misschien niet leuk, maar het is wel de realiteit....


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1364 Gepost op: 23 februari 2012, 19:13:38
Je kan er niet omheen, als (ex)lid van het koninklijk huis kun je niet uit het nieuws blijven, je bent het nieuws. En omdat media als taak hebben het nieuws te brengen wordt je gebracht, op een presenteerblaadje, of je dat nu wilt of niet. Er scherm je alles af en geef je geen nieuws dan gaat de goegemeente speculeren.

En journalisten gaan te rade bij medici die het kunnen weten en zeiken net zo lang aan hun hoofd tot ze weer wat kunnen schrijven. Maar niemand durft te schrijven dat hij het hoogst waarschijnlijk niet haalt. Mensen die pas na 20 minuten onder de sneeuw vandaan gehaald worden, daarvan haalt maar 10% het. En daarvan heeft weer een aanzienlijk deel hersenbeschadiging.

Maar schrijf dat maar eens op, dat doe je toch niet?


MelvinBakker.nl

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
    • MelvinBakker.nl
Reactie #1365 Gepost op: 26 februari 2012, 21:54:38
Ik vond deze foto op een hyvespagina van iemand...
Kan dit ... naar mijn mening gaat dit te ver!!!!!!!

http://3.media.hyves-static.net/1473517954/6/GvbG/0/img1473517954.jpeg

Foto is eigendom van corne van mierlo en staat in zijn fotoboek op hyves http://cornevmierlo.hyves.nl/

dit krijg ik als reactie terug:

Je niks van aantrekken, als de foto iets nieuwswaardig vertelt is het de moeite waar om het te publiceren of te verkopen.

 En klagen dat doen ze maar lekker ergens anders, want op nieuws zie je ook oorlogsslachtoffers en dat is dan wel weer oké

Wat vinden jullie?
Kijk ook eens op mijn eigen persoonlijke website : www.MelvinBakker.nl - Wil jij ook onze #hulpverleners bedanken of een schouderklopje geven? Kan via


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1366 Gepost op: 26 februari 2012, 22:04:48
Corne van Mierlo is toch ook lid hier op het forum?

Ik vind de foto niet geschikt voor publicatie. Dat je hem geschoten hebt, prima... maar het plaatsen gaat mij te ver.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #1367 Gepost op: 26 februari 2012, 22:18:10
Afgelopen dagen weer met verbazing zitten kijken naar de reacties op de media die de verslaggeving doen rond Prins Friso.
Als je kijkt op de websites van de grote kranten, dan valt het mij op dat de media weer redelijk onder vuur ligt. Persmuskieten, ethiek en irritant zijn
in dit geval redelijk vaak voorkomende termen.

Wat ik dan niet snap is, dat deze mensen eerst klikken op het artikel, alles lezen, foto's en video's bekijken, en er dan commentaar opgeven dat het er is .....
Juist omdat de mensen het lezen en alles willen weten, staat de media daar, niet andersom ....

Hoor het op straat ook wel eens :"Mensen kijken alleen maar omdat jullie het vastleggen !"
"Nee, wij leggen het vast omdat de mensen het willen zien !"

Misschien niet leuk, maar het is wel de realiteit....

Op zich ben ik het met je eens. MAAR het is ook zo dat de nieuwsbrengers bang zijn niet als eerste hét nieuws te brengen.  
Zo ook de freelance journalist / fotograaf die graag hét nieuws cq dé foto wil verkopen, om zo een grote slag te slaan.  

Eerlijk gezegd ben zat ik niet op die hoeveelheid nieuws (van Friso) te wachten (hoe erg ook)  en wordt deze hoeveelheid "nieuws" mij eigenlijk opgedrongen.   (Ik weet zeker dat ik niet de enige bent die zo denkt)   Ik kon geen zender op zetten, geen krant open slaan of het ging daar over.  Ik wil niet ongeintresseerd over komen o.i.d. maar aangeven dat die hoeveel nieuws over één onderwerp mij te veel is  (net als bij 9/11)


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #1368 Gepost op: 27 februari 2012, 08:21:15
Eerlijk gezegd ben zat ik niet op die hoeveelheid nieuws (van Friso) te wachten (hoe erg ook)  en wordt deze hoeveelheid "nieuws" mij eigenlijk opgedrongen.   (Ik weet zeker dat ik niet de enige bent die zo denkt)   Ik kon geen zender op zetten, geen krant open slaan of het ging daar over.  Ik wil niet ongeintresseerd over komen o.i.d. maar aangeven dat die hoeveel nieuws over één onderwerp mij te veel is  (net als bij 9/11)

Wat dit betreft ben ik het met je eens. Wat boeit mij het nou wie er allemaal bij Friso op bezoek gaan in het ziekenhuis?

Blijkbaar zijn er zat mensen die het wel interesseert dus zal het daarom wel zijn. Gelukkig kan je zo'n artikel wel overslaan in de krant of op internet.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Kesu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #1369 Gepost op: 27 februari 2012, 14:23:56
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/alkmaar/article14264663.ece/Jongetje-%287%29-vast-in-de-modder-in-Heerhugowaard

Jammer dat het NHD de foto van het jongetje heeft geplaatst.... Gezicht vol in beeld, dat lijkt mij niet echt de bedoeling!!!! De andere foto, die van Theo Annes, is ook veel sprekender.