Tros maakt nieuwe politieserie in Maastricht

Auteur Topic: Tros maakt nieuwe politieserie in Maastricht  (gelezen 2613 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BBtje

  • Gast
Gepost op: 20 mei 2006, 17:50:47
Wat Gent is voor "Flikken", zal Maastricht zijn voor de Nederlandse versie van de politiereeks.

De Tros start begin volgend jaar met de opnames. "Flikken Maastricht" wordt geen remake, maar een nieuwe reeks met eigen verhaallijnen en personages. Eén van de hoofdrollen wordt vertolkt door Victor Reinier, de acteur die Dick Vledder speelt, de rechterhand van De Cock in Baantjer. De volgende reeks van Baantjer gaat trouwens zondag van start op Eén. "In de nieuwe politieserie ben ik een Amsterdamse agent die niet kan aarden in het Maastrichtse korps", vertelt Reinier in de Concentra-kranten.




jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2006, 19:34:37
De Vara heeft begin jaren 90 al een politieserie gemaakt die in Maastricht speelde.
Hoe die serie heette weet ik niet meer, de veel te jong overleden acteur Coen Vrijberge de Koning speelde de hoofdrol.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2006, 19:59:51
De Vara heeft begin jaren 90 al een politieserie gemaakt die in Maastricht speelde.
Hoe die serie heette weet ik niet meer, de veel te jong overleden acteur Coen Vrijberge de Koning speelde de hoofdrol.

Dat was "Kats & Co", de andere acteur was Ben van Ostade, ook wel bekend van de Belgische TV-serie's Heterdaad en Flikken. In beide laatste serie's speelde overigens hij dezelfde rol: Tibo Leemans, hoewel dat in Flikken eigenlijk enkele keren een gastrol was.
Kats & Co werd volgens mij geschreven door Chiem van Houwelingen, die vroeger ook veel afleveringen voor Duitse politieserie's zoals Derrick en Tatort schreef. Door de mengelmoes van Duitse, Belgische en Nederlandse TV-stijlen én de mooie Zuid-Limburgse setting vond ik het geen slechte serie. Hopelijk geldt dat ook voor de nieuwe serie, hoewel ik de andere Nederlandse TV-politieserie's tot nog toe niet denderd vindt.

Overig bestond er al een draadje over deze serie, nl. die van "Nederlandse Flikken"en gestart op 6 april jl.


zafara

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2006, 18:13:19
Wat Gent is voor "Flikken", zal Maastricht zijn voor de Nederlandse versie van de politiereeks.

De Tros start begin volgend jaar met de opnames. "Flikken Maastricht" wordt geen remake, maar een nieuwe reeks met eigen verhaallijnen en personages. Eén van de hoofdrollen wordt vertolkt door Victor Reinier, de acteur die Dick Vledder speelt, de rechterhand van De Cock in Baantjer. De volgende reeks van Baantjer gaat trouwens zondag van start op Eén. "In de nieuwe politieserie ben ik een Amsterdamse agent die niet kan aarden in het Maastrichtse korps", vertelt Reinier in de Concentra-kranten.


is al bekend wanneer dit ongeveer op tv komt??


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2006, 08:49:38
nou ben benieuwd waneer ze de opnames gaan starten zodat ik daar een paar mooie foto's van kan schieten.  ;)