Regionale Verkeerspolitie voertuigen

Auteur Topic: Regionale Verkeerspolitie voertuigen  (gelezen 470791 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #640 Gepost op: 23 oktober 2012, 13:56:12
Mwah, op papier is hij niet heel veel sneller dan de Touran maar de wegligging zal wel een stukje beter zijn. e050

En wat dan jammer is is dat de nieuwe VW Touran 2.0 TDI DSG toch maar 180 loopt. Zal door gewicht/dakset komen en misschien zelfs een beetje geknepen...  :-X

Maar hard is het niet.

Deze passat zal ongeknepen wel 220 op de teller aantikken... O0


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #641 Gepost op: 23 oktober 2012, 13:59:20
Wel bijzonder de passat. Benieuwd of iemand meer weet over deze aanschaf als verkeersauto, terwijl de V70 aanbesteed is........


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #642 Gepost op: 23 oktober 2012, 14:10:18
Oke, de signalering is dus wel degelijk populair.  ;D  Maar die dakrailing blijft daar zitten? Dan ben ik wel benieuwd hoe het zit met de zichtbaarheid in fendoff en of dit effect heeft op de zichtbaarheid van de pitten.

Maar aan jullie reacties af te lezen hoef ik me daar geen zorgen om te maken  O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #643 Gepost op: 23 oktober 2012, 14:29:12
En wat dan jammer is is dat de nieuwe VW Touran 2.0 TDI DSG toch maar 180 loopt. Zal door gewicht/dakset komen en misschien zelfs een beetje geknepen...  :-X

Maar hard is het niet.

Deze passat zal ongeknepen wel 220 op de teller aantikken... O0

Tunen* die bak, van 140 naar 185pk en 320 naar 400nm, scheelt je ook nog eens een kilometer per liter.
*: http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Volkswagen-Passat-2.0-TDI-140pk.html#header


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #644 Gepost op: 23 oktober 2012, 14:29:47
Oke, de signalering is dus wel degelijk populair.  ;D  Maar die dakrailing blijft daar zitten? Dan ben ik wel benieuwd hoe het zit met de zichtbaarheid in fendoff en of dit effect heeft op de zichtbaarheid van de pitten.

Maar aan jullie reacties af te lezen hoef ik me daar geen zorgen om te maken  O0
Klopt, maak je maar geen zorgen  ;D
De dakrail zit tegen de zwarte onderkant aan van de pit, het lichtgevende gedeelte komt hier boven uit en ondervind zodoende geen hinder van de dakrail.
Voor fend-off is deze set-up juist perfect, aangezien bij een balk of pitjes op gelijke hoogte de verste kant wegvalt. Nu maak je in de fend-off positie je voertuig zichtbaarder, aangezien de lampen als het ware breder worden gezien.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #645 Gepost op: 23 oktober 2012, 16:33:40
Primeurtje? Volgens mij wel!  :D

Dienst: Waarschijnlijk een Verkeers team van regio Groningen
District: ?
Bureau: ?
Soort voertuig: Opvallend dienstvoertuig
Roepnummer: -
Merk & type: VW Passat 2.0 TDI DSG
Kenteken: 05-XDD-3 en ?
Bijzonderheden: De eerste opvallende VW Passat's in Nederland van dit model!

Wat voor voertuigen gaan deze passats vervangen?? Kan niet wachten totdat ik ze heb zien rijden


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #646 Gepost op: 23 oktober 2012, 17:26:35
Wat voor voertuigen gaan deze passats vervangen?? Kan niet wachten totdat ik ze heb zien rijden

Goeie vraag... Ik gok een oude Astra's en/of Bora.
Als ik meer weet zet ik het online.  ;)


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #647 Gepost op: 23 oktober 2012, 18:31:14
Tunen* die bak, van 140 naar 185pk en 320 naar 400nm, scheelt je ook nog eens een kilometer per liter.
*: http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Volkswagen-Passat-2.0-TDI-140pk.html#header

Zonde dat ze niet gekozen hebben voor de standaard 2.0 TDI 170pk 4MOTION, die chippen zorgt helemaal voor leuke prestaties. Ik vind het een super gave bak in ieder geval! Al zijn de nieuwe V70's ook niet verkeerd.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #648 Gepost op: 23 oktober 2012, 18:34:04
Zonde dat ze niet gekozen hebben voor de standaard 2.0 TDI 170pk 4MOTION, die chippen zorgt helemaal voor leuke prestaties. Ik vind het een super gave bak in ieder geval! Al zijn de nieuwe V70's ook niet verkeerd.
Alleen zijn die wat minder zichtbaar qua blauw/amber...


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #649 Gepost op: 23 oktober 2012, 18:39:05
Alleen zijn die wat minder zichtbaar qua blauw/amber...

Mee eens, 7131 weet hier alles van. Maar de auto zelf rijdt prima! Eigenlijk zouden de collega's die er in rijden gewoon met zijn alle voet bij stuk moeten houden door niet te gaan rijden zolang met niet een grote pot erop zet. Iedereen heeft het over veiligheid, gele jassen etc, maar de voertuigen zelf zijn het slechts zichtbaar! Ik snap ook niet dat een verzekeringsmaatschappij en de ARBO-dienst hier akkoord mee gaan. Voor het gebruik van een spijkermat moest immers iedere diender die hier mee zou gaan werken van de verzekeringsmaatschappij een cursus volgen. Een gele jas moet men ook dragen omdat bij een ongeval men anders niet verzekerd is of niet voldoet aan de ARBO eisen.