Regionale Verkeerspolitie voertuigen

Auteur Topic: Regionale Verkeerspolitie voertuigen  (gelezen 470689 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #730 Gepost op: 12 maart 2013, 07:18:56
De Passat zat (net als de Touran, Transporter en de Golf) in de aanbesteding voor noodhulpvoertuigen. Daar moest een bepaald label gehaald worden, volgens mij een B-label.

en daarom zijn de Tourans die men in de noodhulp gebruikt voorzien van een D-label.

Citaat
D   2.0 TDI 103 KW/140 PK   6 versn. DSG   Diesel   135   25


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #731 Gepost op: 12 maart 2013, 13:11:57






Dienst: Eenheid Amsterdam
Bureau: Dienst Infra, team Hoofdwegen lokatie De Eenhoorn
Soort voertuig: RingwegSurveillanceAuto (RSA)
Wagenparknummer: 2234
Roepnummer: 71.34
Merk & type: Volvo V70 D5
Kenteken: 92-ZLB-5
Byzonderheden: Hansch Comet dual color
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #732 Gepost op: 13 maart 2013, 10:32:07
Ja, zou ongetwijfeld kunnen, maar als ik ze voor het gemak vergelijk met de 'standaard' voertuigen van de verkeersdienst zijn ze in beide gevallen een stuk milieubewuster!  

Volvo V70 D5 AWD: 175 gram (D-label)
Volvo V70 T6: 237 gram (F-label)

Ik ga me ook afvragen wat Volvo nog in t vat heeft zitten want BMW en Mercedes hebben nu al snellere auto's met een veel beter milieu label. Kijk maar eens naar de 525d. Dus hopenlijk gaat Volvo nu eindelijk eens afvallen bij de nieuwe LAPV
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #733 Gepost op: 13 maart 2013, 10:34:24
Kijk eens naar de nieuwe M550D met zijn label.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #734 Gepost op: 14 maart 2013, 23:30:51
Grote vriend die is veeeeeeeel te duur! de 525 en de V70 zijn vergelijkbaar qua prijs, snelheid en vermogen.

Maar ja alles legt het af als je kofferbakmaten op gaat geven als eis behalve ..... 98uiye

Gelukkig begeeft die Chinese rommel het steeds meer  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #735 Gepost op: 15 maart 2013, 00:42:19
Ik ga me ook afvragen wat Volvo nog in t vat heeft zitten want BMW en Mercedes hebben nu al snellere auto's met een veel beter milieu label. Kijk maar eens naar de 525d. Dus hopenlijk gaat Volvo nu eindelijk eens afvallen bij de nieuwe LAPV

Tijdens een gastcollege heeft iemand van het KLPD (niet bepaald de minste) ons verteld dat er voornamelijk voor Volvo is gekozen vanwege de aangetoonde veiligheid van de voertuigen. Dit vooral voor de diender die erin rijdt. Nu weet ik niet hoeveel milieulabels meespelen heden ten dagen, maar de keuze voor Volvo is toch wel aardig te onderbouwen.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #736 Gepost op: 15 maart 2013, 07:17:38
Ik kan hier een heel verhaal houden over de aanbesteding. Denk alleen dat niet wordt gewaardeerd. Het heeft niks te maken met veiligheid. Want de Duitsers die mee deden waren net zo veilig. Echter gaat men weeer voor het goedkoopste in eerste aanschaf en is mijn uiteindelijk duurder uit.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #737 Gepost op: 15 maart 2013, 09:03:56
Voordat we teveel afwijken van de topic, ik sluit mij aan bij r1200gs. Al een kleine 10 jaar zit er geen aanzienlijk verschil meer tussen bijvoorbeeld Mercedes en Volvo, de een is beter in dit de ander in dat. Een beetje google en op NCAp kijken zal dat bevestigen.

Maar bij de wijkteam noodhulpvoertuigen was de doorslaggevende eis dat alles (alle voertuigen) bij 1 leverancier (een-merk beleid) vandaan moest komen. Dan hou je al niet veel over.
Daarbij moest de leverancier ook nog eens turn-key voertuigen leveren. En toen was de beslissing al genomen want alleen Volvo en Volkswagen (die hals over kop Honac had ingelijfd) konden dat. En dan ben je dus klaar met de aanbesteding en is alles wat daarna komt poppenkast. En die laatste opmerking blijkt ookal uit het feit dat men het één-merk beleid overbvoord moest zetten en een één-merk beleid per segment moest gaan voeren. Want anders was alleen VW over gebleven en was POlitie Nederland een onderdeel van PON geworden  98uiye

Heden ten dage kan BMW ook turn-key voertuigen leveren en zelfs af-fabriek.

back-on topic
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #738 Gepost op: 15 maart 2013, 12:45:37
Graag! Alles staat overigens uitgebreid beschreven in dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=14432
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #739 Gepost op: 15 maart 2013, 23:26:42



Dienst: Eenheid Amsterdam
Bureau: Dienst Controle Infra, team Hoofdwegen lokatie De Eenhoorn
Soort voertuig: RingwegSurveillanceAuto (RSA)
Wagenparknummer: 2234
Roepnummer: 71.34
Merk & type: Volvo V70 D5
Kenteken: 92-ZLB-5
Byzonderheden: Hansch Comet dual color/ Foto genomen op Politietrainingscentrum Lelystad alwaar net de heli landde.