Regionale Verkeerspolitie voertuigen

Auteur Topic: Regionale Verkeerspolitie voertuigen  (gelezen 472190 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #310 Gepost op: 6 september 2010, 07:52:45
Dit is een poolauto van de DCIV. Deze kan gebruikt worden door alle onderdelen van de DCIV, dus ook bijvoorbeeld het VOV en team Water. Gezien de setting denk ik dat het voertuig hier gebruikt werd door de afhandelunit artikel 6 WVW en wel door de ongevalscoördinator.

Grtzzz,

TdMdR
Dat werd tijd dat de ongevalscoördinator eens in een normale auto ging rijden. Ik kwam er laatst 1 tegen die met een APAA auto reed....


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #311 Gepost op: 6 september 2010, 22:17:44
Dat werd tijd dat de ongevalscoördinator eens in een normale auto ging rijden. Ik kwam er laatst 1 tegen die met een APAA auto reed....

En dat was dan geen APAA auto, maar een secundair gestripete (?) auto van de DCIV, zo'n Polo'tje met 1 pit midden op het dak. Volgens mij heeft de aanrijdingscoördinator (juiste term, sorry ik was eerst abuis) nog geen vast voertuig en is het maar wat er voorhanden is. Er is ook 1 AC die wel eens een Pan European pakte.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #312 Gepost op: 6 september 2010, 23:11:22
En dat was dan geen APAA auto, maar een secundair gestripete (?) auto van de DCIV, zo'n Polo'tje met 1 pit midden op het dak. Volgens mij heeft de aanrijdingscoördinator (juiste term, sorry ik was eerst abuis) nog geen vast voertuig en is het maar wat er voorhanden is. Er is ook 1 AC die wel eens een Pan European pakte.
Ik noem het een APAA auto omdat ik het echt een belachelijk bakkie vind voor operationeel werk. Ik wist niet dat de DCIV deze ook reed.
Op de motor lijkt me helemaal geen slecht idee. Als je hoort hoeveel aanrijdingen er soms tegelijk zijn....


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #313 Gepost op: 7 september 2010, 00:05:02
Ik noem het een APAA auto omdat ik het echt een belachelijk bakkie vind voor operationeel werk. Ik wist niet dat de DCIV deze ook reed.
Op de motor lijkt me helemaal geen slecht idee. Als je hoort hoeveel aanrijdingen er soms tegelijk zijn....

Heb je het nu over de selecteur, ik heb de ongevalscoördinator in ieder geval nog nooit bij een aanrijding gehad. Volgens mij komt hij(of zij) alleen bij de zware aanrijdingen....


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #314 Gepost op: 7 september 2010, 01:06:47
Heb je het nu over de selecteur, ik heb de ongevalscoördinator in ieder geval nog nooit bij een aanrijding gehad. Volgens mij komt hij(of zij) alleen bij de zware aanrijdingen....
Nee, heb het niet over de Selecteur (71.08.) Er blijkt ook een ongevalscoördinator te zijn. Ik had deze ook ineens bij me staan afgelopen zomer bij een aanrijding. Ik heb ook geen enkel idee wat de functie van deze collega is. Misschien is het een soort Bvd'er van FTVO? (71.01/03)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #315 Gepost op: 7 september 2010, 01:14:22
Nee, heb het niet over de Selecteur (71.08.) Er blijkt ook een ongevalscoördinator te zijn. Ik had deze ook ineens bij me staan afgelopen zomer bij een aanrijding. Ik heb ook geen enkel idee wat de functie van deze collega is. Misschien is het een soort Bvd'er van FTVO? (71.01/03)

Nee, is iemand van de DCIV, unit afhandeling zware aanrijdingen volgens mij.....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #316 Gepost op: 7 september 2010, 09:18:19
Hebben jullie geen intranet waar dit soort zaken haarfijn uitgelegd staat? ::) :D

(waarmee ik niet wil zeggen dat andere korpsen dat wel hebben... :-X)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #317 Gepost op: 8 september 2010, 20:21:01
ik heb nog wel een boekwerk van ongeveer 200 tot 300 pag over de werkwijze van   098uo RR  098uo 098uo


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #318 Gepost op: 9 september 2010, 02:20:52
Hebben jullie geen intranet waar dit soort zaken haarfijn uitgelegd staat? ::) :D

(waarmee ik niet wil zeggen dat andere korpsen dat wel hebben... :-X)
Haha, ja vast! Echter zelfs intranet kan niet bijhouden wie welke week welke naam krijgt en waarvoor verantwoordelijk is.
Maar we zijn over gegaan op PB'en hoor ;)


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #319 Gepost op: 11 september 2010, 01:17:12


Dienst: Regiopolitie Amsterdam Amstelland
Bureau/Afdeling: Dienst Controle Infrastructuur verkeer
Soort voertuig: Surveillance
Merk & type: VW Golf IV
Kenteken: 56-NP-TZ
Wagenparknummer: 4205
Byzonderheden: