inrichting historische ambulance

Auteur Topic: inrichting historische ambulance  (gelezen 3866 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

P.Palthe

  • Gast
Gepost op: 2 juli 2006, 15:57:15
Oproep
Beste Mensen,
Ik ben de eigenaar van een Meredes ambulance.
Type Binz 250 automaat benzinne.
Deze ambulance is nog punt gaaf , heeft 30.000km gereden en is van 1977.
Hij heeft dienst gedaan bij de ECN in Petten en had de roepnaam 985
Helaas is de binnenkant niet meer helemaal compleet.
Ik heb een vraag. 1 Kan er iemand mij helpen aan foto's, techn.tekeningen e.d. van de inbouw van apparatuur en wat er verder in die tijd inzat.
Ik denk zelf aan b.v. een aluminium schepbrancard  
De (wegdraaibare) brancard steunen voor de 2e brancard zijn verdwenen. Die 2e opvouwbare brancard incl.de draagriemen zijn nog wel aanwezig.
De blauwe flitslampen (waarschijnlijk 1 van de eerste in Nederland) zijn van Whelen.
Er heeft een drie tonige luchthoorn ingezeten.
Ook de omvormer (220V > 12 V) is verdwenen.
De afzuigapparatuur is in orde maar het zuurstofpanneel ontbreekt.
De opzet is de auto zo veel mogelijk in originele staat te brengen en hem dan aan het publiek te laten zien op Rescue Vlissingen in 2006.
Verder wordt hij ingezet voor jubilea in de ambulancewereld, truckersday (rondrijden met invallide kinderen), historische autodagen en dergelijke.
Misschien ten overvloedde de auto mag niet worden gebruikt voor regulier ambulancevervoer, wordt niet commercieel verhuurd en op de openbare weg zijn de optische (en nog niet aanwezige) geluidssignalen niet bruikbaar.( zekeringen worden dan onder de moterkap verwijderd)
Helaas ben ik niet technisch genoeg met de pc om foto's te plaatsen. Deze staan op de ambulance.pagina.nl >  ambulance off duty aan de linker kant. Het kenteken is 95-SX-74.
Reactie's zijn van harte welkom.

Groeten, Pim Palthe.




Bart S

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 2 juli 2006, 16:18:27
Hoi Pim,

ik heb even de vrijheid genomen om een paar foto's van die site hier te linken:







Ik vind het een schitterende wagen en ik kijk er naar uit om hem 16 augustus te bewonderen in Vlissingen!

Bart


Leon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
  • EHV'er
Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2006, 23:25:42
Wow, nog een originele ambulance uit de tijd dat ze nog mooie auto's maakten. Veel ambulances uit die tijd zijn inmiddels omgesmolten tot riooldeksels of "vercamperd"... ;)

Mijn eerste reactie op je vraag is of je de carrosseriebouwer al hebt geraadpleegd? Misschien willen ze wel in hun archieven duiken voor de technische tekeningen, brochures en/of foto's. Voor contactgegevens: http://www.binz-ambulanz.de/

Een omvormer 220V > 12V is geen probleem. Deze is in elke camping/caravan winkel verkrijgbaar.

Succes met je zoektocht,

Leon
Virus checking completed: All viruses functioning normally.


s.tenhave

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2015, 11:01:03
Beste Pim,

 Voor historisch ambulancearchief ben ik bezig meer informatie te verzamelen over nog bestaande ambulances die in NL dienst hebben gedaan.
Ik heb nu 8 ambulances in beeld en zou graag meer willen weten over jouw ambulance.
Zou je mij kunnen mailen op s.tenhave@ravijsselland.nl
groeten Stephan