Heli landingen

Auteur Topic: Heli landingen  (gelezen 13572 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #10 Gepost op: 9 juli 2006, 15:42:24
Ik heb de helicopter uit Groningen ook vaak zien landen zonder dat de brandweer er bij is, dus dat doen ze hier ook niet ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #11 Gepost op: 10 juni 2008, 11:48:17
Deze kwam ik laatst tegen op internet http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=8111 (om dit topic maar weer eens wat nieuw leven in te blazen.....

In welke korpsen rukt de brandweer nog meer uit als een trauma heli gaat landen??

Ik heb het hier in de regio nog niet meegemaakt dat de brw stand-by staat in een wijk.


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2008, 19:31:48
Misschien was de brandweer er wel eerder vanwege het ongeval...... en niet specifiek vanwege de heli  :-[

Het wordt toch geen zomer, dat er weer alle ouwe koeien (topics) naar voren worden gehaald?  ;)

cu,
Loe  8)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 10 juni 2008, 21:46:40
Kan het niet aan het type helikopter liggen? Ik weet dat er bij heli-landingen van de Koningin ook vaak brandweer stand-by staat
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #14 Gepost op: 10 juni 2008, 22:00:11
Zou dat niet met aanzicht/status e.d. te maken hebben?  ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2008, 22:40:27
Kan ....

Als de MUG-heli uit België komt, is er ook vaak brandweer bij, dus vandaar dat ik gok dat het ook aan het type heli kan liggen! 8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #16 Gepost op: 6 juli 2008, 20:29:42
Heb het al diverse keren gelezen dat bij helilandelingen in Vlissingen, Terneuzen of Goes de brandwaar er ook bij is. Dit is echt niet altijd zo. Als er bijvoorbeeld een slachtoffer van een ongeval is, waarbij de heli ook aanwezig is kan het zijn dat de arts van de heli mee rijdt naar het ziekenhuis in de ambulance. De heli vliegt dan ook naar het ziekenhuis om de arts op te pikken. In dat geval is er meestal geen brandweer aanwezig.


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #17 Gepost op: 10 juli 2008, 12:14:11
In Dokkum, Fyslân, komt het regelmatig voor dat de brandweer paraat moet staan tijdens een helilanding:
15:34:01   09-07-08   Prio 2 Ass. Helilanding TALMA SIONSBERG ZIEKENHUIS BIRDAARDERSTRAATWEG 70 DOKK Inzet TS1DOKKU

Maar hier gaat het volgens mij om een landing van de SAR-helicopter van de Luchtmacht die een patient overbrengt vanaf de waddeneilanden, voor de overige ziekenhuizen in Fryslan heb ik zulke meldingen niet voorbij zien komen.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #18 Gepost op: 10 juli 2008, 14:23:06
In Dokkum, Fyslân, komt het regelmatig voor dat de brandweer paraat moet staan tijdens een helilanding:
15:34:01   09-07-08   Prio 2 Ass. Helilanding TALMA SIONSBERG ZIEKENHUIS BIRDAARDERSTRAATWEG 70 DOKK Inzet TS1DOKKU

Maar hier gaat het volgens mij om een landing van de SAR-helicopter van de Luchtmacht die een patient overbrengt vanaf de waddeneilanden, voor de overige ziekenhuizen in Fryslan heb ik zulke meldingen niet voorbij zien komen.

Dit gaat om een heli landing bij het ziekenhuis, waar ik op doelde was dat de brandweer stand-by stond in een woonwijk omdat er daar een trauma heli ging landen.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #19 Gepost op: 10 juli 2008, 15:45:02
Dit gaat om een heli landing bij het ziekenhuis, waar ik op doelde was dat de brandweer stand-by stond in een woonwijk omdat er daar een trauma heli ging landen.

http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=8111

Die is heel letterlijk in de woonwijk/straat.. Brandweer kwam standby toen men wou vertrekken