Verlichting

Auteur Topic: Verlichting  (gelezen 5934 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Gepost op: 17 juli 2006, 23:03:41
Ik ben het afgelopen weekend twee avonden over straat gegaan met een linker koplamp die stuk was, ook een klein lampje brandde niet meer,die was een paar maandenterug al stukgegaan.

Het probleem met mijn 'auto' (Smart) is dat ik de lampjes niet kán verwisselen.
Zelfs in het boekje staat dat ik ervoor naar de dealer moet gaan....

Ik heb het wel eens geprobeerd,maar een normale pols kan niet door het luikje,en dan nog zou je alles op de tast moeten doen.

Ik ben niet staande gehouden,maar mijn vraag is wel,kan ik een prent krijgen op zo'n moment??

Ik weet dat ze stuk zijn,en normaal mag je volgens mij het lampje ter plekke verwisselen of je krijgt een bekeuring.
Maar ik kán het dus niet verwisselen,al heb ik wel een reservelampensetje in de auto.  :-X
En ik kan aantonen dat zelfs in het boekje staat dat ik met een defect lampje naar de dealer moet gaan.

Iemand hier een antwoord op?
En als ik een bekeuring zou krijgen,zou ik die bij de Smart kunnen indienen ofzo?


  Ta


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2006, 23:10:05
uhm je zou t allicht ter plaatse even kunne proberen en als de agent ziet dat t niet lukt (en hij kan t ook niet) dan lijkt het me niet onredelijk om door te laten rijden naar de dealer.

ov het verstandig is zonder te gaan rijden zeg k maar even niets over

(hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. ik ben geen agent maar kan me situatie zo inbeelden zegmaar)
Politie Aspirant niveau 4


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2006, 23:34:47
uhm je zou t allicht ter plaatse even kunne proberen en als de agent ziet dat t niet lukt (en hij kan t ook niet) dan lijkt het me niet onredelijk om door te laten rijden naar de dealer.

ov het verstandig is zonder te gaan rijden zeg k maar even niets over

(hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. ik ben geen agent maar kan me situatie zo inbeelden zegmaar)


Maar ja,ik reed er zaterdagavond mee rond,en dan is de dealer dicht,evenals deze zondags gesloten is.
Zat er dus twee dagen "aan vast"...
  Ta


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2006, 23:49:11
Maar ja,ik reed er zaterdagavond mee rond,en dan is de dealer dicht,evenals deze zondags gesloten is.
Zat er dus twee dagen "aan vast"...

maglite er in proppen met ducttape (zou btw echt een oplossing ŕ lá Ultimato zijn aangeizne halve auto al met ducttape/montagekit aan elkaar hangt
Politie Aspirant niveau 4


Karim

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2006, 00:37:47
maglite er in proppen met ducttape

Dan wel zo'n mini-maglite'tje, zo'n grote past vast niet  ;D

En ach, als je niet verder mag rijden met je kapotte lamp dan prop je je "auto"  ::) toch gewoon in je broekzak en loop je verder  :P


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2006, 00:39:22
Dan wel zo'n mini-maglite'tje, zo'n grote past vast niet  ;D

En ach, als je niet verder mag rijden met je kapotte lamp dan prop je je "auto"  ::) toch gewoon in je broekzak en loop je verder  :P

hamer/beitel en alles komt goed
Politie Aspirant niveau 4


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 18 juli 2006, 00:40:24
hamer/beitel en alles komt goed

Onder het mom van; de auto is toch van de baas!

Maar de baas gaat zo'n prent echt niet betalen kan ik je zeggen...
  Ta


StefanKleijer

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2006, 08:46:26
Je krijgt wel een mooi geel papiertje! Tenzij je een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele aardige/lieve agent(e) hebt.

Als jij zegt dat je lamp zaterdag is stukgegaan, en niet naar de dealer kan, zeggen hun: " moet je maar niet rijden"
of "moet ik geloven dat je vanaf zaterdag een kapotte lamp hebt?!?"

Nee, de tijd van smoesjes is over.............



maarja, het blijft lang licht, dus das geen probleem denk ik, ik zou zo min mogelijk rijden. ;) ;)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2006, 09:09:39
Je krijgt wel een mooi geel papiertje! Tenzij je een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele aardige/lieve agent(e) hebt.

Als jij zegt dat je lamp zaterdag is stukgegaan, en niet naar de dealer kan, zeggen hun: " moet je maar niet rijden"
of "moet ik geloven dat je vanaf zaterdag een kapotte lamp hebt?!?"

Nee, de tijd van smoesjes is over.............



maarja, het blijft lang licht, dus das geen probleem denk ik, ik zou zo min mogelijk rijden. ;) ;)

als jij reservelampje hebt en tp laat zien dat je zelf niet kan vervangen lijkt t me dat er ook een beroep wordt gedaan op de redelijkheid en billijkheid van de agent.
Politie Aspirant niveau 4


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2006, 17:54:28
Redelijkheid en billijkheid is niet vanzelfsprekend hoor... feit blijft dat je een bon kunt krijgen als je verlichting niet in orde is....  Ook het ter plaatse het lampje vervangen is een gunst, geen regeling... je blijft "strafbaar" .... en als je een verkeerscontrole inrijdt waar vantevoren aangegeven is door de leidinggevenden dat er geschreven dient te worden en niet gewaarschuwd kan die agent niet anders dan schrijven ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-