Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1952093 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1000 Gepost op: 23 juni 2011, 19:41:01
In AA wordt nog steeds geïnstrueerd door de IBT docenten dat het zwarte vest geen meerwaarde heeft ten opzichte van het persoonlijke vest. Sterker nog het persoonlijke vest bied meer veiligheid, omdat deze ook naaldwerend is en beter op maat. Een slecht zittend zwart vest bied slechte bescherming. Voor vuurwapens geld dat beide vesten bescherming bieden tot aan 9 mm munitie en niet daarboven. Dit is mij door meerdere IBT docenten en ze konden mij ook overtuigen daar in.

Het enigste voordeel dat het zware vest zou kunnen bieden is de flap aan de onderkant, maar deze worden in AA niet gebruikt....

ja van A-A weet ik het en daar zijn ook al diverse discussies over geweest. Echter is dit (volgens onderschrift) in Vinkeveen en
dat is volgens mijn regio Utrecht. Daarom keek ik er ook zo van op.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1001 Gepost op: 23 juni 2011, 19:45:13
Er lopen wat collega's uit Amsterdam tussen. Onder andere enkele hondegeleiders. De aanhoudingen waren ivm een incident + achtervolging vanuit Amstelveen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1002 Gepost op: 23 juni 2011, 19:46:34
Er lopen wat collega's uit Amsterdam tussen. Onder andere enkele hondegeleiders. De aanhoudingen waren ivm een incident + achtervolging vanuit Amstelveen.

Oke dan is dat voor mij weer wat duidelijker, thanks voor de info.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1003 Gepost op: 23 juni 2011, 20:01:56
Wat collega's uit Amsterdam? Er zijn tijdens die hele actie maar een handje vol Utrechtse dienders aanwezig geweest. En die kwamen pas na de aanhouding...  ;)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1004 Gepost op: 25 juni 2011, 10:10:32
niet zo negatief over je eigen collega's he! ;)

mbt de vesten. Veel mensen snappen niet dat de 2 vesten totaal verschillend zijn. zachte kogelwerende plaat vs harde kogelwerende plaat. (tenminste bij ons zit die harde plaat er in). Afhankelijk van de dikte van de plaat kan het zwarte vest meer bescherming bieden. Echter als de plaat is goedgekeurd tot Level II bijvoorbeeld, dan is er weinig meerwaarde tov het zachte witte vest.

Echter de manier van bescherming is anders! zachte vesten vangen de kogel op, wat dus betekend dat je een forse kneuzing of interne bloeding overhoud wanneer je geraakt wordt. Harde platen daarentegen ketsen de kogel af. In theorie geen tot weinig impact op het weefsel erachter dus. Buiten het feit dat de tactische vesten over het algemeen wat groter zijn een dus meer oppervlak beschermen.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1005 Gepost op: 25 juni 2011, 10:16:34
Zodra die 1e agent naar beneden 'springt' vliegt er iets omhoog, weet iemand wat dat kan zijn?

Geen wapen oid als je daar op doelt.

Ik meen te zien dat de diender die eraf springt ergens op gaat staan (hij valt namelijk niet in 1x een stuk omlaag) kan een vuilnisbak oid zijn waar door z'n gewicht een stukje vanaf breekt oid.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1006 Gepost op: 25 juni 2011, 10:28:43
Ik doelde in ieder geval niet op een wapen, maar jouw theorie zou best eens kunnen.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1007 Gepost op: 25 juni 2011, 16:36:06
niet zo negatief over je eigen collega's he! ;)

Ik weet niet of je mij bedoelde? Ik ben niet negatief over eigen collega's hoor. Alleen kreeg Utrecht pas een melding nadat alles al lang over was.  :P


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1008 Gepost op: 26 juni 2011, 14:09:40
:'( :'( Niet zo negatief. :'( :'( :'( sorry hoor maar een wapen richten op een Vd met een woning er achter. Kan ook anders . Door de vuurlijnen lopen.  O0 O0 O0 O0 O0 O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1009 Gepost op: 26 juni 2011, 20:41:43
http://www.dumpert.nl/mediabase/1549891/52b18f08/pliesiemeneer_test_scooter.html

Er zijn ook gewoon collega's die het niet snappen ... Of je laat een bus komen of je laat een motorrijder of een helm komen ...
Een opgevoerde scooter, zonder helm vervoeren naar een bureau met een dergelijke snelheid is een no - go wat mij betreft
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !