Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1944337 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #3270 Gepost op: 19 november 2012, 00:19:05
Vooral moeten glimlachen vanwege zijn wilde Afro-kapsel met takjes 0098 ;D


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #3271 Gepost op: 19 november 2012, 20:27:37
Video of fatal shooting by deputy released
http://www.liveleak.com/view?i=a0b_1353112197
Citaat
The State Attorney's Office on Thursday released the transcripts of a grand jury hearing held Wednesday at which two Marion County sheriff's deputies were not charged with any wrongdoing in the fatal shooting of a civilian over the summer. At the time the report was released, attorneys for the late Joshua Salvato, 21, on behalf his family, released a complaint, expected to be filed in federal court Friday, suing the MCSO and the deputies for $75,000 and outlining their opinion of the events that led to the shooting and their request for a jury trial.Salvato's family is being represented by three law firms, Varnell & Warwick, Leopold Law and Romanucci & Blandin LLC. A press conference, an attorney for one of the firms said, is slated for sometime after the Thanksgiving holiday.The grand jury report states that on July 6, the MCSO received a 911 call
about a man walking along Sunset Harbor Road stepping into oncoming traffic, yelling and screaming.Deputy Lauren Miley responded and saw Salvato walking along the roadway.
Salvato fit the description given to officials, so Miley stopped.Salvato's actions "seemed very on edge" and he was "kind of acting strange" the report noted, making her feel nervous and uncomfortable, so she instructed him to step back as she asked if he had any weapon, according
to the transcript.Reaching in his pocket, Salvato pulled out two pieces of bread. During the
encounter with the deputy, Salvato twice told the deputy he was not going to jail, was evasive in his responses and tried walking away, the transcript said.Miley called for another deputy, Norman Brown, who was assigned the call but was some distance away, to come quickly.

Arriving on scene, Brown exited his vehicle and ordered Salvato to the ground, then Brown and
Miley attempted to handcuff him. Salvato was able to get up, and the three began fighting. Brown was knocked to the ground, while Miley got up as Salvato backed away.Brown was still on the ground and Miley pulled her firearm and shot Salvato once in the abdomen. Miley said she felt Brown was injured to the point he wasn't able to assist her and she was on her own dealing with
Salvato, so she shot him, fearing for her life, according to the transcript.Brown, who apparently didn't realize Salvato had been shot, managed to get up and used a Taser on Salvato. Brown said he did it to stop Salvato and to make him get on the ground.Salvato died by the time medical personnel arrived on scene. While the grand jury didn't indict the deputies, the report pointed out lessons and recommendations that the MCSO should adopt. Among some of the highlighted lessons were the deputies not using the proper technique in handcuffing Salvato, the quick discharge of the deputy's firearm — even though grand jurors say they understood her reasoning for
firing the shot — and the continued discharge of the Taser after Salvato was on the ground and in handcuffs.The recommendation was for the agency to increase their training hours,
which had been cut due to budget constraints from 40 hours to 24 hours a year.Sheriff Ed Dean has agreed with increasing the training hours and to reinstating the Red Man training, which had been eliminated because of injuries and loss of manpower for district patrols. Red Man training was designed, the sheriff said, to help deputies deal with physical confrontations.Asfor Salvato, lawyers contend he was not violent or committing any crimes and should not have been shot. They felt Salvato fought with the deputies because he was in fear and thought he would be injured severely by the deputies.The lawyers took issue with the Tasing of Salvato after he was shot, saying it was excessive force and that deputies made no attempt to provide medical aid to Salvato, who officials said bled to death.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #3272 Gepost op: 19 november 2012, 20:43:10
Runaway Bait Car - Bait Car
Runaway Bait Car - Bait Car
Gepubliceerd op 30 apr 2012 door truTVnetwork
Trutv is allemaal nep..


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3273 Gepost op: 19 november 2012, 23:25:38
Trutv is allemaal nep..

En je baseert dat op?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3274 Gepost op: 21 november 2012, 16:01:47
Het Politiebureau - 14-11-2012 - Boete niet dragen gordel

Op basis van dit filmpje vandaag de casus behandeld op de academie. Conclusie: als er is aangehouden op basis van art. 180/184 sr zou deze onrechtmatig geweest zijn. Als vd een goede advocaat heeft zal hij hiervoor ook vrijuit gaan.
Sterker nog, onze juridisch docent begreep überhaupt niet dat er zo snel werd aangehouden.

Waarom? 180: Hij dreigt niet met geweld. Hij is boos, hij is verbaal agressief maar dit is onvoldoende om te kwalificeren als 'dreigen met geweld', bovendien zegt hij 3x: ik doe jullie niks. Is genoeg jurisprudentie over wanneer iets wel dreigen is, en wanneer niet.  

184: De man is boos, ruzie met de vrouw, boete voor de gordel en ook nog eens een cameraploeg. Boos zijn is niet verboden, ook niet hoe deze man zich uit! Bovendien: hij voldoet aan de vordering om te stoppen, verder wordt hem nog helemaal niets gevraagd. Nogmaals, hij is erg boos maar uit niets blijkt dat hij geen medewerking verleent (dat is hem namelijk ook niet gevraagd). Kleine problemen moet je ook klein houden, in dit geval hadden de agenten hem best tegen de auto aan mogen zetten om hem te kalmeren, maar de aanhouding voor 184 is eigenlijk net iets te vroeg. Pas als hem wordt gevraagd om zijn rijbewijs en hij blijft doorgaan zonder zijn rijbewijs te pakken heb je een goede grond voor 184.

Hij belet de agenten namelijk niet tot het vragen om een rijbewijs, sterker nog... behalve dat hij heel erg boos is belet hij helemaal niemand! De agenten voelen zich (terecht) ongemakkelijk, maar deze manier van boos zijn is wettelijk gezien niet strafbaar. Voor een artikel 184 aanhouding zijn ze dus eigenlijk net iets te vroeg, de avocaat zal waarschijnlijk ook heel makkelijk zeggen: 'Ja maar mijn cliënt was boos, maar als de agenten om zijn rijbewijs hadden gevraagd had hij deze gewoon gegeven. Sterker nog, hij zegt zelfs nog meerdere malen tegen de agenten dat hij hun niets gaat doen'.

Onze conclusie was het volgende: De man uit laten razen, desnoods even vastpakken en vooral vragen/vorderen van zijn medewerking. Op het moment dat hij hieraan niet voldoet, of alsnog agressief richting de cameraploeg blijft kun je hem aanhouden voor 184.
Besef ook goed dat dit een misdrijf is en de stap van mulder naar een misdrijf is enorm groot.

Of evt aanhoudingen op basis van de APV (openbare orde).

Ohja voor de duidelijkheid, dit is niet om de collega's af te vallen of een hele discussie te starten. Ik snap dat er gehandeld is in een fractie van een seconde en ik had wellicht precies hetzelfde gedaan, ik sta dan ook achter het optreden van de collega's! De casus is behandeld ter lering en vermaak, en vanuit dat opzicht wil ik onze bevindingen hier ook delen.  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #3275 Gepost op: 21 november 2012, 20:00:19
Op basis van dit filmpje vandaag de casus behandeld op de academie. Conclusie: als er is aangehouden op basis van art. 180/184 sr zou deze onrechtmatig geweest zijn. Als vd een goede advocaat heeft zal hij hiervoor ook vrijuit gaan.
Sterker nog, onze juridisch docent begreep überhaupt niet dat er zo snel werd aangehouden.

(...)

Qua strafrecht ga ik je niet tegenspreken , maar je moet niet alles wat ze je op de academie wijs maken voor waar aannemen. Sommige docenten, en helemaal op lokatie Amsterdam zitten daar al zolang als ons dienstwapen oud is. Deze verdachte mag je namelijk gewoon aanhouden voor de APV, denk hierbij aan uitjouwen of verstoren van de openbare orde. Artikel 2.2 lid 1 en/of lid 3. Althans zo staat deze geformuleerd in de APV Amsterdam.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3276 Gepost op: 21 november 2012, 20:04:37
Ik denk dat het ook een hele lap tekst is geworden om helemaal te lezen! Ik gaf zelf direct na het filmpje al aan dat ik betwijfelde of 184sr wel de juiste grond was om aan te houden, maar na de discussie vandaag ben ik daar van overtuigd.
Overigens staat ook in mijn lange lap tekst dat je hem juist had moeten aanhouden voor de APV.

p.s. ik ken de verhalen over stoffige docenten. Maar veel van mijn docenten (zo ook deze) werken nog minimaal 4 diensten per maand in de praktijk. En geloof me, ik neem niet alles voor waar aan  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


PRRBezuijen

  • Hoofdagent
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
    • Belevenissen van een agent!
Reactie #3277 Gepost op: 21 november 2012, 23:21:30
Hallo allemaal,

Mijn eerste bijdrage aan het forum.

http://www.youtube.com/watch?v=2Jt-HCh5xAA#ws

De 1303 van de Verkeerspolitie Rotterdam-Rijnmond achtervolgt een even daarvoor gestolen Audi RS4.
Verdachten zijn aangehouden en de Audi is terug naar de eigenaar.

IVM het vele radioverkeer tussen de bemanning 1303, meldkamer en overige politievoertuigen is het geluid weggelaten.
Twittercop voor de Verkeerspolitie Rotterdam-Rijnmond.  Motoragent en begeleider van het VHT!


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #3278 Gepost op: 21 november 2012, 23:56:59
Mooi filmpje + nieuwe volger!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #3279 Gepost op: 22 november 2012, 00:19:56
Het filmpje is een paar pagina's eerder ook al voorbij gekomen  O0

Jacco Bezuijen @PRRBezuijen
In de nacht van 14 november 2012, achtervolgde de 1303 van de Verkeerspolitie Rotterdam-Rijnmond een gestolen Audi.
www.youtube.com/watch?v=2Jt-HCh5xAA
2:16 PM - 15 Nov 12 · web
BRON: @PRRBezuijen


Verkeerspolitie Rotterdam-Rijnmond achtervolgt gestolen Audi RS4.
Gepubliceerd op 15 nov 2012 door prrbezuijen1

In de nacht van 14 oktober 2012 achtervolgde de 1303 van de Verkeerspolitie Rotterdam-Rijnmond een even daarvoor gestolen Audi RS4.
De verdachten zijn aangehouden en de Audi RS4 kon terug naar de eigenaar.

Jammer dat er geen geluid bij zit want dan was hij nog beter en af geweest wat mij betreft maar wel gaaf om te zien.

Ter informatie: geluid ontbreekt in verband met C2000 en vertrouwelijke gesprekken op achtergrond aldus uitleg. Haageneesch.