Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1941852 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #2090 Gepost op: 22 maart 2012, 09:40:11
Politie ter plaatse @ 1.44, heerlijk dat geluid van de motoren.
Criminal gets arrested in Amsterdam

Hmmm.... We hebben hem tegen de grond gewerkt, politie is gebeld..... mooi moment om een sigaretje te roken!  098uo


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #2091 Gepost op: 22 maart 2012, 20:48:28
Begeleiding wijkwagen politie en DHV politie Rotterdam-Rijnmond
 ???

Weet iemand waarom hier een (huur) voertuig van, het lijkt, Europcar, wordt begeleid?


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2092 Gepost op: 23 maart 2012, 16:01:34
Begeleiding wijkwagen politie en DHV politie Rotterdam-Rijnmond
 ???

Weet iemand waarom hier een (huur) voertuig van, het lijkt, Europcar, wordt begeleid?
Iets wat iig met spoed van A naar B moet met de nodige bescherming denk ik ;)


9 van de 10x probeer ik over agenten geen oordeel te vellen over hun actie's en manier van werken, voornamelijk omdat hun werk nou eenmaal hectisch/onverwachts kan zijn en ze snel moeten schakelen, ten slotte zijn er 1001 procedures waar ik als burger niks van af weet. Maar wat doe je als je collega door een pitbull staffordshire wordt gegrepen ? Kalm weglopen en op een stukje hekwerk klimmen... :-\ Ben ik de enige die altijd te horen heeft gekregen om een hond te tackelen en pijnprikkels toe te brengen?

LET OP: Kan als schokkend ervaren worden !
http://www.liveleak.com/view?i=1d9_1332493372

LET OP: Kan als schokkend ervaren worden !
http://www.liveleak.com/view?i=dd7_1332491831


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #2093 Gepost op: 23 maart 2012, 16:13:23
Lekker collegiaal  >:(


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2094 Gepost op: 23 maart 2012, 16:43:29
Lekker collegiaal  >:(

Tsja, is makkelijk gezegd vanaf de zijlijn. Zonder vuurwapen kom je niet ver in een geval als deze en zo te zien moest er eerst gewacht worden op een eenheid met vuurwapen (Engeland). Er staat ergens een filmpje op internet dat een agent op de Dam in Amsterdam twee honden pepperd omdat deze elkaar vast hebben gegrepen, weinig effect.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2095 Gepost op: 23 maart 2012, 16:55:05
Tsja, is makkelijk gezegd vanaf de zijlijn. Zonder vuurwapen kom je niet ver in een geval als deze en zo te zien moest er eerst gewacht worden op een eenheid met vuurwapen (Engeland). Er staat ergens een filmpje op internet dat een agent op de Dam in Amsterdam twee honden pepperd omdat deze elkaar vast hebben gegrepen, weinig effect.
Ja tis hetzelfde als met mensen, als de adrenaline hoog zit dan helpt de pepper niet heel erg. Maar dat is tot nu toe toch eigenlijk het enige middel wat je direct volgens de instructie mag inzetten. Nu moet ik wel zeggen dat als een hond dit mij of mijn collega zou aandoen dat die hond toch al wel een aantal trappen geeft gehad. Schieten als hij aan een arm zit zou ik in ieder geval niet snel doen omdat de kans heel groot is dat je je collega treft.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2096 Gepost op: 23 maart 2012, 17:01:32
Er staat ergens een filmpje op internet dat een agent op de Dam in Amsterdam twee honden pepperd omdat deze elkaar vast hebben gegrepen, weinig effect.
Gaat om dit filmpje:

Honden Gevecht Amsterdam...
Geüpload door HoppalaNL op 14 apr 2010
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #2097 Gepost op: 23 maart 2012, 17:01:52
Heb een paar jaar geleden eens achter een hond aangezeten die soort genoten gebeten had. Baasje dat er bij was kon hem niet onder controle krijgen. Uiteindelijk de hele wijk doorgelopen achter het beest aan, met dit beeld in mijn achterhoofd. Is toen gelukkig met een sisser afgelopen, maar ik geloof niet dat ik veel vertrouwen in pepper tegen honden.
Digitaal onderzoek


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2098 Gepost op: 23 maart 2012, 17:04:45
Begeleiding wijkwagen politie en DHV politie Rotterdam-Rijnmond
 ???

Weet iemand waarom hier een (huur) voertuig van, het lijkt, Europcar, wordt begeleid?
User:  goud3634


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #2099 Gepost op: 23 maart 2012, 17:34:23
Nu moet ik wel zeggen dat als een hond dit mij of mijn collega zou aandoen dat die hond toch al wel een aantal trappen geeft gehad.
Precies wat er door mijn gedachte schoot. Klinkt natuurlijk een beetje lomp, maar als je in zo'n geval komt kun je denk ik maar beter met 3 man op de hond 'intrappen' in de hoop dat hij loslaat/uitgeschakeld is. Wat zijn de richtlijnen in Nederland in een dergelijke situatie? Ik lees uit sommige reacties op youtube dat pepperspray de hond alleen maar agressiever maakt, geen idee of dit waar is.