Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942566 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2190 Gepost op: 3 april 2012, 11:00:16
Politie slaags met jongeren

In Schalkhaar ging de politie een groep jongeren met de (nieuwe) wapenstok te lijf. Betrokkenen vinden dat er sprake was van onnodig geweld. De beelden stellen weinig voor maar het geluidsspoor geeft 'een beeld' van wat er gebeurde.

Politie slaags met jongeren
Uploaded by deStentor on Apr 3, 2012
Samen sterk in de hulpverlening!


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #2191 Gepost op: 3 april 2012, 12:16:20
Ze gingen niet (gelijk) weg toen dat gevraagd werd en gaan later huilie doen over de gevolgen.

Ik denk dat de beelden weinig indruk zullen maken tijdens de rechtszaak waar die huilebalk mee dreigt. Je ziet dus echt niks, behalve heel vaag de eerste paar seconden.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #2192 Gepost op: 3 april 2012, 12:43:01
En ook dit filmpje is weer leuk gemonteerd, zodat de politie de boosdoener Lijkt. De stentor is wel vaker op dit forum betrapt op onwaarheden en op speculatieve berichten. Is het toevallig een onderdeel van de Televaag?

Maar ook dit filmpje geeft weer niet aan wat de daadwerkelijke aanleiding is tot het optreden van de politie. Die pubertjes (ja, nu ben ik ook aan het speculeren) gaan heus niet zeggen dat zij iets fout hebben gedaan. Je hoort toch duidelijk dat ze meerdere verteld worden om weg te gaan. Ik hoor zelfs een vrouwenstem tegen de filmer vloeken en zeggen dat ze weg moeten.
Als je dat gaat provoceren door tergend langzaam weg te lopen, dan loop je de kans dat de agenten je gaan helpen.

De beelden zijn echt nuttig voor een eventuele klacht, ja. Het enige bewijs dat erop staat is dat de straatverlichting werkte.  098uo 098uo
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2194 Gepost op: 4 april 2012, 19:15:09


KME

  • Gast
Reactie #2195 Gepost op: 5 april 2012, 00:37:42
Vreemde aktie politie
Dumpspot

Deze staat al ergens en is volgens mij al een stuk over gediscussierd.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2196 Gepost op: 5 april 2012, 10:51:52
Politie slaags met jongeren

In Schalkhaar ging de politie een groep jongeren met de (nieuwe) wapenstok te lijf. Betrokkenen vinden dat er sprake was van onnodig geweld. De beelden stellen weinig voor maar het geluidsspoor geeft 'een beeld' van wat er gebeurde.

Politie slaags met jongeren
Uploaded by deStentor on Apr 3, 2012

Jongeren willen agenten voor rechter dagen
Uploaded by RTVOost on Apr 5, 2012
Een groep jongeren uit Deventer wil de agenten voor de rechter dagen die afgelopen weekeinde onterecht tegen hen zouden hebben opgetreden, die ze hebben geslagen met de wapenstok en vervolgens afgevoerd naar het bureau.

De groep werd met de politie geconfronteerd na een bezoek aan Wok Plaza in Schalkhaar. De politie was daar afgekomen op een ruzie in een naburige horecazaak. Volgens de jongeren was er geen enkele reden voor het hardhandige politieoptreden. Met hun verhaal, getuigenverklaringen en zelfgemaakte beeld- en geluidsopnames van het voorval denken de jongeren genoeg bewijzen in handen te hebben om hun onschuld te bewijzen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #2197 Gepost op: 5 april 2012, 12:14:50
Jongeren willen agenten voor rechter dagen
Uploaded by RTVOost on Apr 5, 2012
Een groep jongeren uit Deventer wil de agenten voor de rechter dagen die afgelopen weekeinde onterecht tegen hen zouden hebben opgetreden, die ze hebben geslagen met de wapenstok en vervolgens afgevoerd naar het bureau.

De groep werd met de politie geconfronteerd na een bezoek aan Wok Plaza in Schalkhaar. De politie was daar afgekomen op een ruzie in een naburige horecazaak. Volgens de jongeren was er geen enkele reden voor het hardhandige politieoptreden. Met hun verhaal, getuigenverklaringen en zelfgemaakte beeld- en geluidsopnames van het voorval denken de jongeren genoeg bewijzen in handen te hebben om hun onschuld te bewijzen.

Ik ben toch wel enigszins geschokt om te zien dat RTV Oost hier een item aan besteedt. Maar waarschijnlijk gebeurd er niks in die regio dat ze hier tijd voor hebben. In het filmpje is duidelijk te horen dat ze meerdere malen gesommeerd worden weg te gaan. Ik weet niet waar die jongeren mee bezig zijn. Maar de agenten voor de rechter slepen?? Als iedereen dat gaat doen die vind onterecht aangehouden te worden of onterecht wordt geholpen bij zichzelf te verwijderen, nadat de agenten dat gesommeerd hebben. Dan wordt ons het werk echt onmogelijk gemaakt. Dan kunnen we net zo goed onze geweldsmiddelen aan de Wilgen hangen. Maak van Nederland een vrijstaat. Want zodra je als politie hard optreedt, dan is het niet goed. Treedt je niet op, dan is het ook niet goed. Bijna iedere burger in Nederland wilt dat de politie harder gaat optreden, maar op het moment dat dat gebeurd word je als agent direct aan de schandpaal genageld.

Het wordt tijd dat de burgers beter gaan beseffen wat de politie kan en mag. Want het is duidelijk dat deze pubers dat ook niet weten. Waarschijnlijk was het zo gezellig, dat ze een flinke slok ophadden. Dan even stoer doen voor de vriendjes en puntje bij paaltje zielig doen! Ik hoop dat er geen enkele rechter is, die zijn vingers hier aan wilt branden!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2198 Gepost op: 5 april 2012, 12:36:27
Pully, ik begrijp dat je uit emotie op deze manier reageert, maar probeer het even te relativeren en tot rust te komen, je posts zijn altijd die van een wijs en verstandig man, hou dat ook zo  O0

Je weet zelf ook dat het niet zo is dat elke aanklacht welke een burger vind te moeten doen, een ware rechtszaak wordt. Deze beelden en getuigenverklaringen van mensen uit hun eigen groepje zullen tegen de PV's van de agenten opgehouden worden, als je zelf maar zorgt dat je PV sluitend is dan lijkt het me dat je als agent gewoon je werk kan blijven doen zoals dat hoort.  O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #2199 Gepost op: 5 april 2012, 12:57:10
Pully, ik begrijp dat je uit emotie op deze manier reageert, maar probeer het even te relativeren en tot rust te komen, je posts zijn altijd die van een wijs en verstandig man, hou dat ook zo  O0

Je weet zelf ook dat het niet zo is dat elke aanklacht welke een burger vind te moeten doen, een ware rechtszaak wordt. Deze beelden en getuigenverklaringen van mensen uit hun eigen groepje zullen tegen de PV's van de agenten opgehouden worden, als je zelf maar zorgt dat je PV sluitend is dan lijkt het me dat je als agent gewoon je werk kan blijven doen zoals dat hoort.  O0
Pully, ik begrijp dat je uit emotie op deze manier reageert, maar probeer het even te relativeren en tot rust te komen, je posts zijn altijd die van een wijs en verstandig man, hou dat ook zo  O0

Je weet zelf ook dat het niet zo is dat elke aanklacht welke een burger vind te moeten doen, een ware rechtszaak wordt. Deze beelden en getuigenverklaringen van mensen uit hun eigen groepje zullen tegen de PV's van de agenten opgehouden worden, als je zelf maar zorgt dat je PV sluitend is dan lijkt het me dat je als agent gewoon je werk kan blijven doen zoals dat hoort.  O0

Jack, bedankt voor je compliment. En ik heb zojuist mijn post nagelezen. Je hebt inderdaad gelijk dat ik hem meer uit emotie hebt geschreven. Althans, de emotie voert de boven toon. Het is namelijk zo dat ik er persoonlijk af en toe moe van word dat men altijd maar de politie voor het gerecht wilt slepen en klachten willen indienen. Natuurlijk heeft men dat recht en dat wil ik zeker niemand ontnemen. Maar deze mensen moeten wel reëel blijven. Zo ook deze jongeren. De jongen die in het filmpje van RTV Oost geinterviewd wordt, volgens mij Marc v. Bommel en niet de voetballer  ;). Hij heeft het erover dat hij geen klacht wilt indienen, want hij heeft geen vertrouwen in de klachtencommissie. De Commissie zou volgens hem deels bestaan uit mensen van de politie. Dat was voor mij even een extra trigger puntje. Hij beweerd hiermee dat de politie in Nederland volgens hem corrupt zou zijn. Mocht dat niet zijn bedoeling geweest zijn, dan zegt hij het ongelukkig. Als laatste wil ik mijn excuses aanbieden dat ik vanuit emotie heb gereageerd en ditmaal het geheel even niet gerelativeerd heb.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.