Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942333 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2200 Gepost op: 5 april 2012, 15:26:03
Het is namelijk zo dat ik er persoonlijk af en toe moe van word dat men altijd maar de politie voor het gerecht wilt slepen en klachten willen indienen. Natuurlijk heeft men dat recht en dat wil ik zeker niemand ontnemen.
Dat snap ik heel goed en als de politie nou ook eens steun vanuit de politiek kreeg, dan voelde je je misschien nog enigszins gesteund.
(Ik persoonlijk heb namelijk niet het idee dat jullie zich gesteund voelen)
Natuurlijk is het een goed recht om een klacht in te dienen, als het maar zoals jij zegt reëel is.
Excuus is in mijn ogen niet nodig hoor Pully, volgens mij hebben agenten ook altijd nog emoties en die mogen best geuit worden van mij.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #2201 Gepost op: 5 april 2012, 16:31:07
Politie komt af op een melding van onenigheid in een naburig café en deze zielen gaan vervolgens 'verhaal halen' (tekst voice over) bij de politie om te vragen wat zij daar komen doen.

Die zegt vervolgens 'wegwezen jullie' en zo te horen aan het filmpje doen zij dat niet gelijk.

Tsja, je hebt een gezegde met iets van billen, branden, blaren....?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2202 Gepost op: 5 april 2012, 16:42:02
Kan als schokkend worden ervaren
http://www.liveleak.com/view?i=347_1333565286#comment_page=2
Citaat
Thief Is Shot By Cop

The robber dies with a shot in his chest, inside a store in Curitiba - Brazil. A cop, who was paying its bill, waited for the right moment and shot the perp who died shortly after.

http://www.liveleak.com/
By: CarlosPires1974

----------

http://www.liveleak.com/view?i=b38_1333554773
(vanaf 0:50)

Santa Monica College Students Pepper Sprayed
By: DMartyr

Ik tel 2 agenten + 1 beveiliger (of agent in hogere rank, idk) tegen zo'n grote groep studenten. Dat zou hier anders gaan, denk ik.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2203 Gepost op: 5 april 2012, 18:28:40
Dat is gewoon een executie, anders kan ik het niet noemen.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #2204 Gepost op: 5 april 2012, 18:42:47
Dat snap ik heel goed en als de politie nou ook eens steun vanuit de politiek kreeg, dan voelde je je misschien nog enigszins gesteund.
(Ik persoonlijk heb namelijk niet het idee dat jullie zich gesteund voelen)
Natuurlijk is het een goed recht om een klacht in te dienen, als het maar zoals jij zegt reëel is.
Excuus is in mijn ogen niet nodig hoor Pully, volgens mij hebben agenten ook altijd nog emoties en die mogen best geuit worden van mij.

Dank je wel Sylvester. Het is excuus was voornamelijk, omdat ik altijd probeer om doordachte reactie's te geven. Dit keer heb ik dat niet gedaan. Maar het is zeker zo dat collega's zich niet altijd (vaak) gesteund voelen door de politiek.

Politie komt af op een melding van onenigheid in een naburig café en deze zielen gaan vervolgens 'verhaal halen' (tekst voice over) bij de politie om te vragen wat zij daar komen doen.

Die zegt vervolgens 'wegwezen jullie' en zo te horen aan het filmpje doen zij dat niet gelijk.

Tsja, je hebt een gezegde met iets van billen, branden, blaren....?

Dat stukje van de voice over heb ik ook gehoord, ja. Dat was ik zelf al helemaal vergeten om in mijn post te gebruiken. En het verhaal halen bij de politie?? Watvoor verantwoording is de politie deze groep jongeren schuldig? Maar goed, ik ben het geheel met je eens. Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten. Deze filmpjes zijn weer het bewijs dat er nog maar weinig respect is voor wat oom agent te melden heeft. Hier moet de politiek eens tegen optreden mijn inziens.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #2205 Gepost op: 6 april 2012, 00:56:25
...Dat stukje van de voice over heb ik ook gehoord, ja.....
Het ergste is nog dat het niet de voice-over is die het heeft over 'verhaal halen', maar deze vrolijke vriend zelf die zich onheus behandeld voelt...   :( Volgens mij ga je als je een klein beetje spoort in dergelijke situaties juist zo rap mogelijk uit de 'vuurlinie', zo niet deze moderne Don Quichote met zijn Sancho Panchas die zich gelijk geroepen voelen om verhaal te gaan halen (daar hebben ze tenslotte toch recht op als Nederlandse belastingbetaler ??  :-X

@Pully, laat zo af en toe ook maar eens een lekkere primaire reactie horen hier wat mij betreft, in je werk moet je tenslotte al vaak genoeg (overmatig) 'diplomatiek' zijn tegen de eerste de beste holbewoners. Dus ook wat mij betreft zoals Syl al zegt : no excuses needed !
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #2206 Gepost op: 6 april 2012, 01:03:59
Dat is gewoon een executie, anders kan ik het niet noemen.
Vraag ik me toch een beetje af of dit een executie is. Ik heb het filmpje een aantal keren over zitten kijken, maar volgens mij is die vent ook gewapend en valt het wapen na het schot op de grond. Als de man daadwerkelijk een wapen in zijn hand had, dan denk ik niet dat de officer veel andere keus had. Blijkt het geen vuurwapen te zijn, dan ben ik het geheel met je eens. Maar ik kan het niet echt 100% zeker zien.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #2207 Gepost op: 6 april 2012, 11:12:25
@Pully, laat zo af en toe ook maar eens een lekkere primaire reactie horen hier wat mij betreft, in je werk moet je tenslotte al vaak genoeg (overmatig) 'diplomatiek' zijn tegen de eerste de beste holbewoners. Dus ook wat mij betreft zoals Syl al zegt : no excuses needed !

Bedankt!!   O0

Dat is gewoon een executie, anders kan ik het niet noemen.

Vraag ik me toch een beetje af of dit een executie is. Ik heb het filmpje een aantal keren over zitten kijken, maar volgens mij is die vent ook gewapend en valt het wapen na het schot op de grond. Als de man daadwerkelijk een wapen in zijn hand had, dan denk ik niet dat de officer veel andere keus had. Blijkt het geen vuurwapen te zijn, dan ben ik het geheel met je eens. Maar ik kan het niet echt 100% zeker zien.

Ik heb inmiddels het filmpje ook een paar gekeken. Ik vind het niet duidelijk te zien of de VD daadwerkelijk een wapen in zijn handen.

Maar er is wel te zien dat bij 21 sec. de VD met zijn linkerhand in de linkerzak van zijn vest/trui gaat. Het is niet te goed zien of hij daar ook iets uit haalt. Maar bij 22 sec. lijkt het alsof hij iets in zijn linkerhand vast houd, wat mogelijk een mes kan zijn.

Na het schot van de agent zie je inderdaad iets zwarts/ donkerkleurig "vliegen" dat is de linker slipper van de VD.

Op 31 sec. zie ik de agent met zijn rechter voet ergens op gaan staan en maakt een slepende beweging met zijn been. Vermoedelijk om iets weg te halen.

Zover ik kan opmaken uit het filmpje is de VD niet in het bezit van een vuurwapen. Mogelijk dat de VD in het bezit was van een mes. In dat geval heeft de agent ook terecht geschoten, gezien de afstand tussen de agent en de VD erg kort was. Als de VD in het bezit is geweest van een mes en de agent zou de VD hebben aangeroepen dat is de kans dat de agent neergestoken was groter dan dat hij op tijd had kunnen reageren. Volgens Nederlandse begrippen zou de agent geschoten hebben uit noodweer.

Let wel: mijn uitleg is enigzins gebasseerd op aannames en "als". Dit omdat enkel deze beeldmaterialen ter beschikking staan en wij niet over meer bewijs kunnen beschikken.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #2208 Gepost op: 6 april 2012, 18:08:32
om dit onder noodweer te scharen gaat wel heel ver...... :-X

aanhoudingsvuur, oke. maar niet zonder je eerst kenbaar te maken (moet je wel zorgen dat je afstand neemt)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #2209 Gepost op: 6 april 2012, 18:17:12
De handen van de boef waren omlaag toen ie neergeschoten werd. Ik vraag mij af of bij dergelijke situatie in Nederland de agent vrijuit zou gaan. Kijk alleen al hoeveel heisa er niet is om een agent die schiet om een paar doorgesnoven gekken van zich af te houden die 'm dus wel daadwerkelijk aanvallen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)