Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942452 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #2230 Gepost op: 8 april 2012, 18:58:55
Ik las maar 1 reactie waar dat stond, maar verder zag ik niks staan. Mocht het een instructievideo zijn, dan is dat toch wel positief.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2231 Gepost op: 8 april 2012, 18:59:30
Was dat laatste niet een instructiefilmpje? Meen het nl. eerder te hebben gezien en dat er toen gezegd werd dat het niet echt was.
Dat schijnt te kloppen. Een en ander staat op een Amerikaanse site. http://forums.officer.com/showthread.php?157314-Officer-is-gassed-at-accident-scene/page2
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2232 Gepost op: 8 april 2012, 19:01:55
Gelukkig dat het dan niet echt is.
Is het in het echt ook zo dodelijk?


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #2233 Gepost op: 8 april 2012, 23:18:50
Gelukkig dat het dan niet echt is.
Is het in het echt ook zo dodelijk?

Het is wel een naar goedje, dat zeker. In de machinekamer van een ijsbaan waar ik heb gewerkt hingen vluchtmaskers. In geval van lekkage mocht er GEEN reddingspoging worden gedaan tot de hulpdiensten ter plaatse waren. De machine kamer is dan ook uitgerust met een alarmsysteem, zwaailamp en sirene.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #2234 Gepost op: 9 april 2012, 23:53:41
Tribute Politie Nederland


Ik weet niet of deze al op het forum is geplaatst. Maar vind het zo een mooi filmpje als eerbetoon aan de Nederlandse politie. Maar eigenlijk geld dit voor iedere hulpverlener.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #2235 Gepost op: 10 april 2012, 00:00:20
Police tribute Belgium

Natuurlijk wil het filmpje wat een eerbetoon geeft aan de collega's uit Belgie jullie onthouden.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2236 Gepost op: 10 april 2012, 19:58:26
http://www.liveleak.com/view?i=d14_1333933354

Arrestatie in New York dmv een Tazer.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2237 Gepost op: 10 april 2012, 23:35:54
Hebben die agenten soms instructies om te wachten tot er tig man aanwezig alvorens ze over gaan op aanhouding?
ik snap die Amerikanen niet altijd.


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #2238 Gepost op: 11 april 2012, 14:27:04
Hebben die agenten soms instructies om te wachten tot er tig man aanwezig alvorens ze over gaan op aanhouding?
ik snap die Amerikanen niet altijd.

De hoeveelheid agenten valt best mee, er zijn in eerste instantie 3 eenheden (2x opvallend en 1x onopvallend) ter plaatse dus 6 agenten. Later komt er assistentie van de Emergency Service Unit (ESU) en andere collega's.

Alleen leden van de ESU kunnen gebruik maken een taser, dus het wachten is op wanneer deze ter plaatse zijn. Later in het filmpje zie je ook Truck One van het ESU staan.

Grtz,
Marcel


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2239 Gepost op: 11 april 2012, 14:34:07
Alleen leden van de ESU kunnen gebruik maken een taser, dus het wachten is op wanneer deze ter plaatse zijn.

@ M@rcel:
Hebben de "gewone" agenten dan geen taser bij de NYPD. Ik weet dat er in andere staten en/of steden wel "gewone" agenten rondlopen met een taser.

Wat is hier de achterliggende gedachte hierbij om alleen de leden van de ESU uit te rusten met een taser.