Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942592 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #2241 Gepost op: 11 april 2012, 16:00:33
@ M@rcel:
Hebben de "gewone" agenten dan geen taser bij de NYPD. Ik weet dat er in andere staten en/of steden wel "gewone" agenten rondlopen met een taser.

Wat is hier de achterliggende gedachte hierbij om alleen de leden van de ESU uit te rusten met een taser.

De ESU verzorgt namelijk ook de SWAT-taken binnen de NYPD en vanuit deze taakstelling hebben zij de beschikking over de taser, in tegenstelling tot de reguliere agent op straat. Omdat de ESU in New York 24 uur per dag op straat is, worden zij voor dit soort probleemgevallen ingezet in plaats van de reguliere agent. De reguliere agent beperkt zich tot de standaard aanhouding en de rest is voor de jongens van de ESU.

Grtz,
Marcel


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2242 Gepost op: 11 april 2012, 16:04:11
Hoelang is de opleiding bij de NYPD eigenlijk?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2243 Gepost op: 11 april 2012, 16:06:07
De ESU verzorgt namelijk ook de SWAT-taken binnen de NYPD en vanuit deze taakstelling hebben zij de beschikking over de taser, in tegenstelling tot de reguliere agent op straat. Omdat de ESU in New York 24 uur per dag op straat is, worden zij voor dit soort probleemgevallen ingezet in plaats van de reguliere agent. De reguliere agent beperkt zich tot de standaard aanhouding en de rest is voor de jongens van de ESU.

Grtz,
Marcel

Thanks for the quick respons


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2244 Gepost op: 11 april 2012, 16:12:17
Hier een Emergency Service Unit special.
Inside the NYPD - Episode 10: Emergency Service Unit
insideNYPD


jegor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #2245 Gepost op: 11 april 2012, 16:18:42
Hoelang is de opleiding bij de NYPD eigenlijk?
6 Maanden , daarna 3 maanden met een FTO ( field training officer ) meerijden en daarna nog ongeveer 1 jaar een tijdelijk contract, soort van proefperiode dus.
Overigens wil je als LEO niet bij NYPD, veel vieze politieke spelletjes en je wordt van geen enkele kant ondersteunt. Behalve dat is het salaris bij het NYPD zeer laag.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2246 Gepost op: 11 april 2012, 16:22:07
LEO is Law Enforcement Officer?
Is het salaris als agent sowieso niet erg laag in de VS?
9 maanden is wel erg kort lijkt me.


jegor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #2247 Gepost op: 11 april 2012, 16:27:53
Ja sorry, LEO is Law Enforcement Officer.
Over het algemeen zou ik liever als agent in de USA werken dan in Nederland qua salaris. Maar het verschilt heel erg per gebied, in de omgeving van New York heb je zelfs een county waar 1 van de best verdienende agenten zitten van het land ( top salaris als Sergeant 140.000 dollar). Als je natuurlijk in Texas woont waar de ''cost of living'' zeer laag is kan je zeer goed rondkomen. In San Fransisco bijvoorbeeld krijg je een zeer hoog startsalaris ( Rond de 80000 dollar ) maar daar kan je amper een appartement van kopen daar. Terwijl als je zoveel zou verdienen in Texas o.i.d. je in een mooie villa zou wonen. Tel daarbij op dat je als agent daar vaak na 20 jaar al recht heb op vol pensioen zou ik mij daar veel eerder vestigen dan hier ( Ook een van de redenen dat ik hier ben afgehaakt tijdens de selectieprocedure), ook de doorgroei mogelijkheden daar zijn een stuk beter. Je kan bijvoorbeeld altijd naar de ''Federals'' gaan , met andere woorden voor de FBI gaan werken. Daar zul je al een stuk meer verdienen.

9 Maanden is inderdaad kort maar je moet niet vergeten dat je daar met een stuk minder regeltjes en adminstratief werk te maken hebt dan hier. In sommige staten is de FTO (praktijk )periode overigens langer.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2248 Gepost op: 11 april 2012, 16:30:38
9 maanden is wel erg kort lijkt me.
Het verschilt ook per staat hoe lang de opleiding is. Maar wel zijn ze eigenlijk allemaal een stuk korter als de nederlandse politie opleiding. In de ene staat loop je een jaar lang mee met iemand waarna je een 13 weken durende opleiding volgt om je diploma te halen. Bij een andere krijg je pas na 4 jaar dienst officieel je diploma (maar dan heb je al wel bijna 3 jaar gewoon meegedraaid).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2249 Gepost op: 11 april 2012, 17:51:19
Prachtig om keer op keer de oude filmpjes van Bureau Bijlmer te zien, "112 POLITIE BUREAU BIJLMER (3) Grote Inval" bij 2.45 zie je een surveillant...meneer is nog steeds werkzaam hier maar dan als wijkagent, tevens is Ad Smit (districtchef) er nog steeds!