Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942559 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2410 Gepost op: 27 mei 2012, 17:48:15

Dus geen tussenweg! Ik ben de baas en wie niet horen wil moet maar voelen. Nog even en je wordt tegen de muur gezet omdat je de bij het afslaan je hand niet uitstak. En niet door een agent, met de slogan waakzaam en dienstbaar, maar door een Stadtoezichthouder die niet praat maar slaat.
Net zoveel als elke andere burger die deze beelden ziet, met misschien door mijn werk meer contacten mert BOA's als een gemiddelde burger, en dus genoeg om een mening te hebben. En dat het jou niet zint is voor mij geen reden mijn mond te houden, of wil je censuur toepassen >:(

Je geeft in een eerdere post toe dat de politie zich niet meer bezighoudt met bekeuringen voor dit soort zaken. Je impliceert hier dus ofwel dat je vind dat dit gedaan moet worden door BOA's ofwel dat het niet gedaan moet worden. Daarnaast blijf jij conclusies trekken zonder dat jij alle feiten weet en nee die weet ik ook niet, ik weet alleen dat een BOA niet zomaar tot aanhouding over gaat. Stel je eens voor dat deze meneer ineens een pedoseksuelekinderverkachter uit Italië bleek te zijn? Hadden de heren BOA's dan gewoon hem moeten geloven als hij zegt dat hij 'Jan Jansen' heet?

Daarnaast is een groot probleem met buitenlanders die naar Nederland komen (en nee ik heb het hier niet over probleemallochtonen) dat zij op een fiets springen zonder dat ze de regels kennen. Ik studeer zelf in een studentenstad met veel buitenlandse studenten, je wil niet weten wat voor rare capriolen die uithalen. Afgelopen half jaar al 2 keer eerste t.p. geweest bij eenzijdige ongevallen omdat ze gewoon spontaan omvielen en in het tweede geval tegen een lantaarnpaal aangereden waren aan de andere kant van de weg! Als jij als buitenlander (student/toerist) naar Nederland komt en je wil deelnemen aan het Nederlandse verkeer dan hoor je je aan de regels te houden en veilig te rijden.

Tenslotte wil ik ook nog opmerken dat de heren agenten die vervolgens de arrestatie overnemen ook geen andere keus hadden dan de arrestatie door te zetten omdat ze anders het gezag van de BOA's hadden ondermijnd. Wij hebben in Nederland besloten dat sommige BOA's aanhoudingsbevoegd zijn en daar horen bepaalde vaardigheden bij, maar volgens mij zou jij het best vinden om wat extra belasting te betalen zodat ze beter geschoold kunnen worden!

En nog om verder te gaan: http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/32-ongevallen/12593-aanrijding-tussen-motoragent-en-scooterrijder : scooter op een voetpad, totaal onschuldig toch? Bedoel daar moeten we toch niet voor bekeuren? Stel je voor dat jij dit was geweest ipv die diender? Of je kind, of je ouders. Als je als fietser frontaal op een andere fietser knalt komt dat best hard aan (vergelijk maar tegen een stilstaande muur fietsen met 40). Zelf dit laatst proefondervriendelijk mogen ontdekken toen ik een aantal voetgangers passeerde op een donker fietspad. Mij naderde een fietser met verlichting. Maar dit kon prima zo, echter reed zijn vriend ernaast (buitenkant) en die had geen fietsverlichting. We zijn semi-frontaal tegen elkaar aangeknald en heb echt heel veel geluk gehad dat ik alleen een gekneusde schouder had.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #2411 Gepost op: 27 mei 2012, 18:28:49
Bekeuren dat doet de politie toch allang niet meer, dat doen BOA's toch vanachter de bosjes met camera's en laserguns.


En waar zijn deze BOA's in dienst? Precies, bij de politie....
Niet elke politieagent is algemeen opsporingsambtenaar (AOA); bij de politie zijn ook genoeg BOA's in dienst zoals bij de VOA, de VHT, de FO etc.
Het feit dat iemand BOA is, wil niet zeggen dat hij minder is dan een AOA maar heeft te maken met het soort werkzaamheden wat hij of zij verricht.
Maar beiden zijn en blijven gewoon opsporingsambtenaar!

Tot enkele jaren geleden, waren medewerkers van de FIOD en SIOD ook "slechts" BOA en dat had zeker niets te maken met opleiding, kennis of ervaring.

Deze drie stadstoezichthouders zijn het uniform gewoon niet waardig.

Ik vindt het knap dat jij op basis van een fragment, waarin niet is te zien wat de aanleiding was, kan bepalen of iemand geschikt is voor zijn werk of niet.
Vervolgens wordt er naar aanleiding van dit fragment, waarin alleen maar een aanhouding te zien is die niet geheel vlekkeloos verloopt, een hele beroepsgroep onderuit gehaald.

Tuurlijk, iedereen heeft recht op een mening, maar om deze groep af te schilderen als zijnde nep-cowboys met een laag opleidingsniveau lijkt mij meer gebaseerd op persoonlijk frustatie dan een gefundeerde mening.

Zou jij ook zo gereageerd hebben, als er in dit filmpje alleen maar AOA's waren te zien?
Of was het dan wel een terechte aanhouding geweest en had de verdachte zich maar niet moeten verzetten?

Grtz,
Marcel


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #2412 Gepost op: 27 mei 2012, 18:30:28
Ik had je hoog in het vaandel door je professionele posts maar je snapt niks van het BOA wereldje dus hou je daar alsjeblieft buiten.
Tegenwoordig heb je wel degelijk aardige eisen. Dat oh zo populaire beeld om lekker niet te willen luisteren naar "stadswachten" zint me totaal niet.

Jeetje je klink echt als een BOA.....wie niet luisteren wil moet maar voelen want ik ben BOA met een cursus en ik weet alles en mag alles (denken ze).

Delta00


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2413 Gepost op: 27 mei 2012, 18:47:52
Als jij je eigen tekst nog eens goed leest wat ik dik gemaakt heb dan kan je zelf het antwoord al geven lijkt mij.
Gewoon de juiste rijrichting volgen als ik het zo over zie en dan heeft niemand ergens last van maar ja dat is voor heel veel moeilijk de verkeersregels volgen.
Precies, het gebeurt dagelijks dat mensen op de fiets tegen de rijrichting infietsen. Maar is dat zo vreselijk om er zo,n matpartij door te laten ontstaan? Nogmaals, we weten niet wat er is gebeurt waardoor dit verhaal zo uit de hand is gelopen.

Tenslotte wil ik ook nog opmerken dat de heren agenten die vervolgens de arrestatie overnemen ook geen andere keus hadden dan de arrestatie door te zetten omdat ze anders het gezag van de BOA's hadden ondermijnd.

Inderdaad de agenten hebben correct gehandeld door de aanhouding gewoon door te zetten. Op het bureau kan dan alsnog bekeken worden of die aanhouding gegrond was ja of nee. ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2414 Gepost op: 27 mei 2012, 18:53:37
Inderdaad de agenten hebben correct gehandeld door de aanhouding gewoon door te zetten. Op het bureau kan dan alsnog bekeken worden of die aanhouding gegrond was ja of nee. ;)

Sterker nog, de agenten zijn verplicht om de aanhouding af te ronden. Een eenmaal aangehouden verdachte moet namelijk voorgeleid worden, dan wordt er pas bepaald of de aanhouding rechtmatig is of niet. Het is in principe niet aan de agent om iemand "zomaar" te laten gaan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2415 Gepost op: 27 mei 2012, 19:01:05
Jeetje je klink echt als een BOA.....wie niet luisteren wil moet maar voelen want ik ben BOA met een cursus en ik weet alles en mag alles (denken ze).

Delta00

Waar haal je in hemelsnaam vandaan dat wie niet luisteren wil maar moet voelen?
Ik zeg alleen dat BOA's van tegenwoordig niet meer de melkerts zijn die ze in beginsel absoluut waren.
Ik heb met eigen ogen aanhoudingen gezien die er vele malen harder aan toe gingen dan hier, dat is alleen niet gefilmd.

Op het moment dat je écht niet meerwerkt aan je staande houding en/of aanhouding dan mag er geweld gebruikt worden. Mijn insziens is het geweld rustig opgebouwd, en ik weet in ieder geval zeker dat het niet zo uit de hand had hoeven lopen als de toerist niet zo recalcitrant was.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #2416 Gepost op: 27 mei 2012, 19:45:37

Waar haal je in hemelsnaam vandaan dat wie niet luisteren wil maar moet voelen?
Ik zeg alleen dat BOA's van tegenwoordig niet meer de melkerts zijn die ze in beginsel absoluut waren.
Ik heb met eigen ogen aanhoudingen gezien die er vele malen harder aan toe gingen dan hier, dat is alleen niet gefilmd.

Op het moment dat je écht niet meerwerkt aan je staande houding en/of aanhouding dan mag er geweld gebruikt worden. Mijn insziens is het geweld rustig opgebouwd, en ik weet in ieder geval zeker dat het niet zo uit de hand had hoeven lopen als de toerist niet zo recalcitrant was.

Ja die zie ik ook dagelijks, maar het blijft naar MIJN mening met de meeste toch een soort van circusact, de goede daargelaten.

Delta00


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #2417 Gepost op: 27 mei 2012, 21:58:10
Kwam het volgende filmpje tegen op youtube.
Is dit nou een politieagent die dit filmt?
Je hoort toch duidelijk C2000 geluid. Lijkt wel een soort helmcamera.
Maar om dat dan op youtube te zetten...

autobrand alkmaar


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2418 Gepost op: 27 mei 2012, 22:22:41
Ik zou bijna zeggen dat het een VKR of een andere burger is met gele jas die goed voor de eerste veiligheid zorgt en dat het verkeer afkomstig is van de agente en brandweerman waar hij naast staat.

Die knallen waren dat misschien de banden of klinken die toch anders als ze springen?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2419 Gepost op: 27 mei 2012, 22:28:02
Ik dacht meer aan airbags. Dat was ook te zien aan de magnesius'explosie'.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens