Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942057 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2530 Gepost op: 11 juni 2012, 18:46:47
Overigens (en miss dat dit iets is voor een ander topic, ik ben er wel benieuwd naar), wat is de status van schiphol, ik ga er zelf altijd vanuit dat het privé terrein is, en dat je dingen als filmen en etc wel toestemming nodig hebt?
Schiphol is luchthaven terrein en dat is redelijk groot. Globaal kan je zeggen dat alles wat tussen de N232 (schipholweg), A4, N201 en het kanaal onder schiphol valt en dit zal dan ook als luchthaventerrein vallen. Hier heeft schiphol ook nog een aantal terreinen met afscheiding geplaatst schiphol-centrum( platform), Schiphol-Oost(KLM loodsen en platform) en Fokkerweg 300 hier mag je alleen komen als jij daar de bevoegdheden en pasjes voor hebt. Je mag hier gewoon filmen van buitenaf, ben jij binnen de genoemde terreinen mag je niet zomaar filmen. Als vliegtuig spotter is er niet zo veel kwaads, maar als jij bepaalde dingen filmt wat niet wenselijk is of zelfs verboden kan jou de toegang tot deze terreinen worden ontzegt.

En over de bevoegdheden, voor de douane geld het gehele terrein (inclu Spl-Noord) als gebied waar de ADW geld en word gecontroleerd op de douane bevoegdheden. Voor de Kmar geld dat alleen Spl-Rijk en de aalsmeerderdijk niet onder hun vallen, dit is het gebied van Kennemerland. Let wel word jij in het gebied van de Kmar gepakt met alleen al een joint ben je deze kwijt aangezien het verboden is verdovende middelen te hebben op een luchthaventerrein.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2531 Gepost op: 11 juni 2012, 18:49:10
A Celtics jersey-clad police officer arrests an African illegal street vendor on Calle del Amparo in Central Madrid. As he drags his detainee away, other African vendors and passerby begin to attack him and his partner, leading him to fire his pistol into the air to scare them off. Shortly afterwards, units of the Civil and Municipal Police arrive to seal off the area.

http://www.liveleak.com/view?i=de4_1338159209
Added: May-27-2012
Occurred On: May-27-2012
By: sakb

Edit: 1:17 roept hij Wesley Sneijder !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2532 Gepost op: 11 juni 2012, 18:49:41
Als dat het geval is, dan heb ik niets gezegd en zitten we geheel op één lijn  O0

Exact. Ik heb het over die scooteraapjes.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #2533 Gepost op: 11 juni 2012, 18:50:28
Tja... een extra lesje "omgang met de media" in de politie/boa opleiding kan geen kwaad denk ik  ::)
(en dit maak ik niet alleen op uit dit filmpje.....)

Heel veel situatie's lopen alleenmaar uit de hand omdat ze niet op de camera willen... Negeer het gewoon en je krijgt al een hele andere (vaak minder escalerende) situatie... dan is het filmpje niet leuk genoeg en kunnen ze er weinig mee. Er tegen in gaan werkt alleenmaar tegen... zo ook in dit geval.
Tuurlijk snap ik best dat niet iedereen het prettig vindt om op beeld te komen... maar dat hoort bij het werk... en dat weet je.

Ik durf er bijna op te wedden dat als de BOA's in de bus gewoon een prent hadden gegeven, en niet in discussie zouden gaan over het filmen en de OV kaart, er geen filmpje was verschenen. Los van het feit of het in de bus nou wel of niet mag, besteed er gewoon geen aandacht aan... resultaat; saai filmpje...


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2534 Gepost op: 11 juni 2012, 19:00:52
Stadwacht valt aan, en doet aangiften dat hij is aangevallen
Stadwacht valt aan, en doet aangiften dat hij is aangevallen
Gepubliceerd op 11 jun 2012 door gekko4fun

-------------------------------------------------------------------
Ook deze BOA wordt liever niet gefilmd
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2535 Gepost op: 11 juni 2012, 21:21:30
Best knap dat hij bij 1:17 alsnog weet te ontkomen..achtervolging eindigt in een crash.

Swedish police chase MC driver
Gepubliceerd op 16 mei 2012 door iLeakNews

*** EDIT: The officer driving the police car was later sentenced to pay a ticket, 19.000 SEK (€ 2000 // $ 2850). The reason was he didn´t obey order to abort pursuit and he didn´t had the permission to cut the bike off.***  98uiye

Vertaling en bron:
Yamaha R1 vs Police (SAAB 9-5 Aero)
(Zie beschrijving)
Geüpload door SpiiV op 14 dec 2010


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2536 Gepost op: 12 juni 2012, 17:15:20
Stadwacht valt aan, en doet aangiften dat hij is aangevallen
Stadwacht valt aan, en doet aangiften dat hij is aangevallen
Gepubliceerd op 11 jun 2012 door gekko4fun

-------------------------------------------------------------------
Ook deze BOA wordt liever niet gefilmd
Aan de stem te horen is dat een welbekende "politie hater", alom bekend in de stad waar hij gefilmd is. Heeft nogal wat te maken gehad met o.a. de politie en doet er nu alles aan om dat ongenoegen te laten blijken. Is niet zo veel aan de hand als ik het filmpje zo bekijk.
Of het slim is is vers 2 maar wat zijn doel van het filmen nu was..


Wat een gek overigens op die Yamaha, al lijken de agenten ook hun eigen plan te varen..
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #2537 Gepost op: 13 juni 2012, 08:13:36
Schiphol is luchthaven terrein en dat is redelijk groot. Globaal kan je zeggen dat alles wat tussen de N232 (schipholweg), A4, N201 en het kanaal onder schiphol valt en dit zal dan ook als luchthaventerrein vallen.

Schiphol kent een "land-side" en een "air-side". Land-side is openbare weg, wegbeheerder is de gemeente Haarlemmermeer. Alleen "air-side" heeft het besloten regime.
De bussen van R-Net/Zuidtangent rijden en stoppen dus gewoon op de openbare weg en daar mag dan ook gewoon gefotografeerd en gefilmd worden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2538 Gepost op: 14 juni 2012, 19:37:38
Wat een drama... :-X
Als nu blijkt dat het apparaat niet werkt en hij kan dat bewijzen, zou er dan een probleem zijn voor de man of is het dan voordeel schutter?

Daarnaast vind ik deze handhavers hondsbrutaal en erg fysiek. Zoals eerder aangegeven: staat in de huisregels dat je in de bus niet mag filmen, prima, maar ga niet verbieden om op openbaar terrein te filmen en ga zeker niet zo aan iemand of iemands eigendom zitten. Daarnaast snap ik nog steeds niet dat mensen met een openbare functie het zo vreselijk vinden om gefilmd te worden, kies dan een ander beroep oid. :-X


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2539 Gepost op: 14 juni 2012, 21:25:37
Voor de verandering eens een arrestant dat meewerkt en een politieagent dat denk ik zelf graag het lint omhoog houdt. ;D
===============================
Arrestatie verdachte brandstichting winkel Eindhoven
sqvision