Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942306 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2590 Gepost op: 25 juni 2012, 22:19:41
Frank Buis en het team zijn weer te zien op youtube:

ROEMEENSE CRIMINELEN OP HET REMBRANDTPLEIN 2
ROEMEENSE CRIMINELEN OP HET REMBRANDTPLEIN 2
Gepubliceerd op 25 jun 2012 door BRASIFUNKH

Al maanden lang is een grote groep Roemenen (die zich verzamelen op het Rembrandtplein) bezig met het stelen van kleding parfum schoenen en eten en drank. Ze worden regelmatig aangehouden op heterdaad maar ze gaan lachend het Politieburo uit en gaan gewoon verder met graaien.
Een paar van deze bende waren er verleden jaar ook al actief in Amsterdam (zie beschrijving youtube voor deel 1)
Foto's AT5 Gespot: http://www.at5.nl/gespot/83212/oostblok-criminelen-plunderen-de-stad-leeg
CAMERA MONTAGE : FRANK BUIS/AT5
COPYRIGHT : AT5 AMSTERDAM


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2591 Gepost op: 26 juni 2012, 08:03:09
Kijk OM/regering. Dat is wat er mis is. Die lui worden veel te soft aangepakt en lachen zich rot in dit land. Sluit die dieven nou een na de 2e aanhouding direct op! Die gaan toch maar door. Ik ben voor het three-strikes-out principe. Gelijk invoeren. 998765


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #2592 Gepost op: 26 juni 2012, 08:57:18
Kijk OM/regering. Dat is wat er mis is. Die lui worden veel te soft aangepakt en lachen zich rot in dit land. Sluit die dieven nou een na de 2e aanhouding direct op! Die gaan toch maar door. Ik ben voor het three-strikes-out principe. Gelijk invoeren. 998765

three strikes, wat mij betreft mag dat al eerder gebeuren
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #2593 Gepost op: 26 juni 2012, 18:15:19
Laat ik maar zeggen dat ik het principe dat ze in de Middeleeuwen gebruikten bij hen wel graag toegepast zou zien...


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #2594 Gepost op: 26 juni 2012, 20:44:45
Frank Buis en het team zijn weer te zien op youtube:

ROEMEENSE CRIMINELEN OP HET REMBRANDTPLEIN 2
ROEMEENSE CRIMINELEN OP HET REMBRANDTPLEIN 2
Gepubliceerd op 25 jun 2012 door BRASIFUNKH

Al maanden lang is een grote groep Roemenen (die zich verzamelen op het Rembrandtplein) bezig met het stelen van kleding parfum schoenen en eten en drank. Ze worden regelmatig aangehouden op heterdaad maar ze gaan lachend het Politieburo uit en gaan gewoon verder met graaien.
Een paar van deze bende waren er verleden jaar ook al actief in Amsterdam (zie beschrijving youtube voor deel 1)
Foto's AT5 Gespot: http://www.at5.nl/gespot/83212/oostblok-criminelen-plunderen-de-stad-leeg
CAMERA MONTAGE : FRANK BUIS/AT5
COPYRIGHT : AT5 AMSTERDAM

Wat is het verschil tussen stelen en roven?, ik heb betere filmpjes gezien van meneer Buis. Krijg hier toch een beetje tunnelvisie gevoel bij. En hoe komt hij aan de informatie dat 80 of 90 procent van het roven cq stelen, door Roemeense verdachten wordt gepleegd?? ;)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2595 Gepost op: 26 juni 2012, 21:08:17
Wat is het verschil tussen stelen en roven?, ik heb betere filmpjes gezien van meneer Buis. Krijg hier toch een beetje tunnelvisie gevoel bij. En hoe komt hij aan de informatie dat 80 of 90 procent van het roven cq stelen, door Roemeense verdachten wordt gepleegd?? ;)
Collin1974 ik moet toegeven het is een beetje extreem geworden in de stad, en ik sta redelijk achter Frank Buis.

Leun lekker tegen het muurtje bij de Oude Brugsteeg (onder genot van friet, blikje fris en een peuk) en laat je ogen zoeken naar het gespuis die zich op het Damrak bevinden en stelen. Vervolgens zie je ze duidelijk stelen, en geeft dit door aan de politie...je kunt bellen of om de hoek langsgaan. Als ze eenmaal aangehouden zijn kan ik je garanderen, dat je ze de volgende dag weer tegenkomt ;) Heb het meerdere malen meegemaakt en het werkt behoorlijk frustrerend, om dan weer een toerist te zien huilen op het bureau of de dader weer op straat zien.

Dit is een column van een buurtregisseur werkzaam bij AA, is laatst verschenen op Geenstijl...best interessant: http://www.geenstijl.nl/archives/images/agentjohn.html

Gr, Chris


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #2596 Gepost op: 26 juni 2012, 21:29:36
Collin1974 ik moet toegeven het is een beetje extreem geworden in de stad, en ik sta redelijk achter Frank Buis.

Leun lekker tegen het muurtje bij de Oude Brugsteeg (onder genot van friet, blikje fris en een peuk) en laat je ogen zoeken naar het gespuis die zich op het Damrak bevinden en stelen. Vervolgens zie je ze duidelijk stelen, en geeft dit door aan de politie...je kunt bellen of om de hoek langsgaan. Als ze eenmaal aangehouden zijn kan ik je garanderen, dat je ze de volgende dag weer tegenkomt ;) Heb het meerdere malen meegemaakt en het werkt behoorlijk frustrerend, om dan weer een toerist te zien huilen op het bureau of de dader weer op straat zien.

Dit is een column van een buurtregisseur werkzaam bij AA, is laatst verschenen op Geenstijl...best interessant: http://www.geenstijl.nl/archives/images/agentjohn.html


Gr, Chris

Hoi Christian,

Mooi artikel en goed onderbouwd. En natuurlijk ben ik het er 100% mee eens dat het niet moet kunnen dat deze mensen de volgende dag weer op straat staan. Ik ergerde me vooral aan de text die meneer Buis in zijn filmpje gebruikte. Ik vind zijn filmpjes en zijn werk altijd goed, maar stigmatiseren kan niet in een land als Nederland.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2597 Gepost op: 26 juni 2012, 22:24:11
Hoi Christian,

Mooi artikel en goed onderbouwd. En natuurlijk ben ik het er 100% mee eens dat het niet moet kunnen dat deze mensen de volgende dag weer op straat staan. Ik ergerde me vooral aan de text die meneer Buis in zijn filmpje gebruikte. Ik vind zijn filmpjes en zijn werk altijd goed, maar stigmatiseren kan niet in een land als Nederland.

Frank Buis heeft na tientallen jaren filmen en aanwezig zijn in de binnenstad een behoorlijke mening kunnen vormen en deze laat hij graag horen. En terecht, vind ik. Elke Amsterdammer denkt namelijk hetzelfde over dit gespuis en de beelden liegen er niet om.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2598 Gepost op: 26 juni 2012, 22:42:31
Wat ik zo jammer vind is dat het benoemen van de feiten en omstandigheden gelijk als stigmatiseren genoemd wordt.
Het enige wat hij doet is het beestje bij de naam noemen en daar is in mijn ogen niks mis mee.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #2599 Gepost op: 26 juni 2012, 23:01:33
Wat ik zo jammer vind is dat het benoemen van de feiten en omstandigheden gelijk als stigmatiseren genoemd wordt.
Het enige wat hij doet is het beestje bij de naam noemen en daar is in mijn ogen niks mis mee.
Daar ben ik het mee eens. Als je, zoals Christiaan het ook schreef, je ogen de kost geeft, zie je meer dan genoeg gebeuren. Waarom zou je geen man en paard mogen noemen? Ik vind dit niet stigmatiseren maar inderdaad het noemen van de feiten.