Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942334 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #2760 Gepost op: 30 juli 2012, 06:05:09
Inderdaad, heerlijk om die reacties te lezen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2761 Gepost op: 30 juli 2012, 10:34:30
Ik kan me hier zo verschrikkelijk aan irriteren. Al die mensen hebben hun mening klaar, de politie maakt misbruik van hun bevoegdheden en dit wordt vervolgens door 'bekende  nederlanders' geretweet. Lekker is dat, voor veel mensen een voorbeeld en die zetten zoiets online zonder dat ze weten hoe 't überhaupt werkt.

Zo komt de politie wederom onnodig in een kwaad daglicht  :-\
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


guest13155

  • Gast
Reactie #2762 Gepost op: 30 juli 2012, 10:43:31
Eigenlijk is het volgens mij makkelijk genoeg: de politie zal altijd het geweld in proportie moeten brengen tot het "misdrijf". Daar zit dan de ook direct de haper. Iedereen heeft daar een andere kijk op en een mening over die dan ook nog luidkeels geventileerd wordt.

Leg dergelijke situaties voor aan 100 willekeurige Nederlanders en je zult 100 verschillende meningen krijgen...

De politie doet er beter aan er mee te leren leven dat ze al vlug in het *piep*hoekje gezet worden.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #2763 Gepost op: 30 juli 2012, 11:44:32
Ik begrijp de irritaties maar je moet hier gewoon van genieten. Je ziet namelijk een prachtig politie optreden, een prachtige foto met mooie aandenkers en de reacties op de foto zijn helemaal super.

Ik ben juist van mening dat we respect en gezag 'terug' krijgen door eerder door te pakken, minder te praten en waar nodig goed geweld te gebruiken. Daar hebben de bevoegdheid en middelen voor. Meld het achteraf en er is niks aan het handje.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2764 Gepost op: 30 juli 2012, 12:04:26
en dit wordt vervolgens door 'bekende  nederlanders' geretweet. Lekker is dat, voor veel mensen een voorbeeld en die zetten zoiets online zonder dat ze weten hoe 't überhaupt werkt.
Ho ho, Kim Feenstra is in samenwerking met justitie deskundige op gebied van elektronisch betalingsverkeer  98uiye


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #2765 Gepost op: 30 juli 2012, 12:07:30
Advocaat dj The Flexican: ‘Aangifte tegen politie na aanval’

EINDHOVEN - Dj The Flexican doet aangifte tegen de politie na het buitensporige geweld bij zijn arrestatie, zaterdagavond. De 28-jarige Amsterdammer werd opgepakt na het dancefeest Sneakerz in Eindhoven. Volgens zijn advocaat Yehudi Moszkowicz ging dat niet bepaald zachtzinnig. “De politie reageerde gelijk verbaal en fysiek,” zo zei hij maandag tegen Omroep Brabant.
De lezingen over het voorval lopen uiteen. Dj The Flexican, zijn echte naam is Thomás Goethals, liep na zijn optreden op het festival door de Eindhovense binnenstad naar de parkeergarage. Op dat moment probeerde twee politiewagens zich een weg te banen door de drukke binnenstad op weg naar een melding. “Zonder zwaailichten of sirenes”, aldus Moszkowicz. De dj beweert dat de politieauto over zijn voet is gereden.

De politie zegt dat de man bij het passeren tegen de politieauto heeft geslagen. Moszkowicz: “Als er over mijn voet wordt gereden, zou ik ook kwaad worden en misschien wel een tik tegen het autoraam geven. De politie trad gelijk fysiek op, zonder eerst hulp te verlenen."

Met de dood bedreigd
Op internet circuleert een filmpje over de aanhouding. "Voordat de opnames begonnen, had mijn cliënt al drie of vier klappen met een wapenstok gekregen.” De politie zegt dat de agenten met de dood zijn bedreigd door de Amsterdammer en zou hij zich fel hebben verzet bij zijn aanhouding. Volgens Moszkowicz verschillen beide partijen daarover van mening.

Blauw oog en schaafwonden
Volgens de advocaat heeft de dj een blauw oog en verschillende schaafwonden aan het incident overgehouden. Ook is zijn enkel gekneusd. Een arts onderzoekt maandag of hij mogelijk ook een hersenschudding heeft opgelopen. Zelf wil Flexican niet reageren tegenover Omroep Brabant. Aan 3FM-dj Giel Beelen liet hij maandagmorgen weten: "Ik ben nog een beetje aan het bijkomen. Ik heb vooral pijn aan mijn hoofd en rechterenkel."

De man en zijn advocaat doen maandag aangifte bij het Openbaar Ministerie. “Dat hebben we besloten nadat we verschillende getuigenverklaringen hebben vergeleken met de verklaring van mijn cliënt.” De politie wil geen reactie geven.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/1782461033/Advocaat+dj+The+Flexican+%E2%80%98Aangifte+tegen+politie+na+aanval%E2%80%99+.aspx


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2766 Gepost op: 30 juli 2012, 16:48:41
Is zn goed recht.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2767 Gepost op: 30 juli 2012, 17:09:28
Is zn goed recht.
Slechts een wanhopige poging zijn vertoonde en vastgelegde wangedrag te vergoelijken door de alom bekende 'Ja maar hullie...'-techniek.


Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #2768 Gepost op: 30 juli 2012, 20:03:28
Eigenlijk is het volgens mij makkelijk genoeg: de politie zal altijd het geweld in proportie moeten brengen tot het "misdrijf".
Heeft voor mij weinig met het gepleegde misdrijf of de overtreding te maken. Al heeft iemand kapotte fietsverlichting... Als de persoon in kwestie niet vrijwillig stopt, dan zal ik geweld gaan gebruiken (bv. in de vorm van bij de jas grijpen en dus te dwingen om te stoppen). En als dat niet werkt, wordt ik langzaamaan steeds wat hardhandiger. Ik gebruik het geweld, maar de verdachte/betrokkene bepaalt of dat überhaupt gaat gebeuren.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2769 Gepost op: 30 juli 2012, 20:51:53
Heeft voor mij weinig met het gepleegde misdrijf of de overtreding te maken. Al heeft iemand kapotte fietsverlichting... Als de persoon in kwestie niet vrijwillig stopt, dan zal ik geweld gaan gebruiken
Niet? Heb jij bijvoorbeeld wel eens gelezen wanneer je gebruik mag maken van je vuurwapen?

Mijn toegepaste geweld bij een vluchtende overvaller op een fiets is toch wel even wat anders als de fietser zonder licht die niet stopt.... Dat heeft wat te maken met proportioneel optreden.... En ja, ook die fietser kan best van zijn fiets getrokken worden, maar daar ga ik niet alle risico's voor nemen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.