Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1940119 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #2840 Gepost op: 15 augustus 2012, 18:20:30
Vorderen om afstand te nemen is een begin. En gaat hij anderen opjutten of de aanhouding bemoeilijken op wat voor manier dan ook simpelweg aanhouden. Bevoegdheden genoeg, maar soms ben je met te weinig mensen om ze meteen te kunnen toepassen. En soms hoef je ze ook niet te gebruiken, ook al kan het wel.
Ik denk dat je het filmen en hinderen gescheiden moet houden. Het filmen ansich kun je weinig mee. Het filmen zoals in AA gedaan is (bovenop en blijven staan na opdracht om weg te gaan) uiteraard wel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2841 Gepost op: 15 augustus 2012, 18:21:56
had die agent dan op zijn knieenen gemoeten om te vragen of die op wou rotten  e050

Om te beginnen had hij kunnen vorderen ipv te slaan, ookal is dat laatste logischer.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #2842 Gepost op: 15 augustus 2012, 22:44:04
Het is allemaal zo simpel en makkelijk oordelen vanaf de zijlijn.....zucht
Maak het zelf eens een keer mee, dan denk je er waarschijnlijk heel anders over.
Het is niet altijd zo makkelijk/simpel als het lijkt.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2843 Gepost op: 15 augustus 2012, 22:51:54
Het is allemaal zo simpel en makkelijk oordelen vanaf de zijlijn.....zucht
Maak het zelf eens een keer mee, dan denk je er waarschijnlijk heel anders over.
Het is niet altijd zo makkelijk/simpel als het lijkt.

Voordat je gaat zuchten; er reageert e.e.a. aan collegiaal blauw, voor jouw eigen bijdrages. Dus omtrent ''meemaken'' zal het wel snor zitten toch?
 ;)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #2844 Gepost op: 15 augustus 2012, 22:58:00
Dat is inderdaad bekend, maar ook vele collega's van 'blauw' maken niet 'alles' mee. ;)
En deze keer doelde ik vooral op alles wat geen collega is en veel te snel oordeelt  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2845 Gepost op: 15 augustus 2012, 22:59:19
Dan kan ik me volledig inleven in je bijdrage, tcf.  ;)


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #2846 Gepost op: 15 augustus 2012, 23:02:13
Dat is inderdaad bekend, maar ook vele collega's van 'blauw' maken niet 'alles' mee. ;)
En deze keer doelde ik vooral op alles wat geen collega is en veel te snel oordeelt  ;)
denk dat elke hulpverlener in zijn of haar eigen tak van alles mee maakt met dat soort mensen  O0


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #2847 Gepost op: 15 augustus 2012, 23:04:04
denk dat elke hulpverlener in zijn of haar eigen tak van alles mee maakt met dat soort mensen  O0
Ongetwijfeld   :)


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #2848 Gepost op: 16 augustus 2012, 02:55:03
wo 15 aug 2012, 12:29    
Woedende politie slaat omstander camera uit handen
AMSTERDAM -  De politie in Amsterdam is deze week flink haar boekje te buiten gegaan bij een arrestatie. Een omstander die filmde hoe agenten bovenop een verdachte waren gesprongen, werd flink geïntimideerd. Een politieman sloeg zelfs de telefoon uit de hand van de jongen.
Bronnen melden aan De Telegraaf dat de slaande agent op non-actief is gesteld.
De politie heeft nog niet kunnen reageren.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/12761415/__Politie_slaat_camera_uit_handen__.html
Ik vraag me af in hoeverre de Telebraak eens aangepakt kan worden voor dit soort berichtgeving. Ophitsing? aanzetten tot geweld ? Smaad? Om er maar zo een paar te noemen. En als dat (nog) niet kan, dan mag de politiek er wat mij betreft mee bezig om iets te creeeren. Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van pers is prima, maar niet als op deze wijze mis gebruikt wordt en er hele of halve onwaarheden worden verkondigd die hele nare consequenties kunnen hebben (ik vind het iig toch een vorm van opruiing).
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Rick M

  • Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
    • Brandweer Nieuwegein
Reactie #2849 Gepost op: 16 augustus 2012, 15:12:05
Ik vraag mij toch steeds weer af waar het heen gaat. Vandaag al in het nieuws dat het geweld tegen hulpverleners steeds meer groeit.. Wat mij betreft mag het zoals in Engeland wel worden. Zoals mij vroeger werd verteld; wie niet luisteren wilt, moet maar voelen.
Brandweer Nieuwegein; www.brandweer-nieuwegein.nl