Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1940112 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DRK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #2860 Gepost op: 17 augustus 2012, 09:48:32
''t is dan ook komkommertijd, en dit soort berichtjes trekken veel kijkers en reacties in de media.

Overigens vermoed ik dat de reacties op dit soort media voornamelijk komt van dezelfde groep die het graag filmt. Als ik de opmerkingen bij de media her en der lees komt het bij mij wel amusant over, taalgebruik, spelfouten, etc. Laten we deze reacties dan ook niet meteen aannemen als komend van de gemiddelde burger  998765.

De "zwijgende meerderheid" heeft echt wel respect en waardering voor onze dienders, alleen reageert dit publiek niet vaak in de media, denk ik.
vrijwilliger instructeur


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2861 Gepost op: 17 augustus 2012, 11:09:13
Via diverse media duikt dit filmpje op van een optreden van de Zuid Afrikaanse politie bij een protest door mijnwerkers.

Let op, kan als schokkend worden ervaren.
http://www.youtube.com/watch?v=12ZdBwkp2lw&feature=player_embedded#!
Citaat
At least 12 people have been killed when police opened fire on miners staging a protest at a platinum mine in South Africa, according to the Reuters news agency.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2862 Gepost op: 17 augustus 2012, 13:07:25
Via diverse media duikt dit filmpje op van een optreden van de Zuid Afrikaanse politie bij een protest door mijnwerkers.

Let op, kan als schokkend worden ervaren.
http://www.youtube.com/watch?v=12ZdBwkp2lw&feature=player_embedded#!

Er zou met speren en dergelijke op de "politie" zijn afgerend...


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2863 Gepost op: 17 augustus 2012, 13:10:18
Regelrechte executie is nooit goed te praten zolang er geen vuurwapens bij de tegenstander in het spel zijn. Waarschuwingsschoten of aanhoudingsvuur ok maar dit valt niet goed te praten.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #2864 Gepost op: 17 augustus 2012, 13:16:22
Regelrechte executie is nooit goed te praten zolang er geen vuurwapens bij de tegenstander in het spel zijn. Waarschuwingsschoten of aanhoudingsvuur ok maar dit valt niet goed te praten.
Heb jij het filmpje wel gezien? Die mensen lopen rond met hakmessen, speren en andere voorwerpen. Vervolgens komen ze rennend op de agenten af. Volgens mij is het dan niet meer ter aanhouding, maar uit zelfverdediging. Noodweer dus. Niet nadenken waar je moet schieten, maar gewoon schieten om je eigen leven te redden.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2865 Gepost op: 17 augustus 2012, 13:18:11
Regelrechte executie is nooit goed te praten zolang er geen vuurwapens bij de tegenstander in het spel zijn.
Nou, als er op straat iemand op me af komt stormen met een machete of een speer dan denk ik ook dat ik niet begin met een waarschuwingsschot. Dan heeft hij toch echt een probleem....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2866 Gepost op: 17 augustus 2012, 14:12:46
Regelrechte executie is nooit goed te praten zolang er geen vuurwapens bij de tegenstander in het spel zijn. Waarschuwingsschoten of aanhoudingsvuur ok maar dit valt niet goed te praten.

Jij klinkt niet als een 'blauwe', en dat is - gezien je reactie - maar goed ook!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2867 Gepost op: 17 augustus 2012, 14:39:58
Via diverse media duikt dit filmpje op van een optreden van de Zuid Afrikaanse politie bij een protest door mijnwerkers.

Let op, kan als schokkend worden ervaren.
http://www.youtube.com/watch?v=12ZdBwkp2lw&feature=player_embedded#!
Ik sta hier met wijd open mond te kijken, ik kom net terug uit Zuid-Afrika waar ik in zowel Pretoria (nabij Johannesburg) als in Kaapstad (Khayelitsha), townships heb bezocht en er ook heb geslapen. Bij de laatste, Khayelitsha, ben ik zelf door de rellende groepen heen gereden en getuige heb mogen zijn van gewonden of zelfs doden hiervan.

De situatie in Zuid-Afrika is complex, onzettend complex en ik denk dat deze discussie voor ons als westelingen totaal zinloos is. Wel is het goed om te beseffen dat een groot deel van de mijnen rondom Kaapstad in handen is van Russische staatsbedrijven welke alle sociale en milieu regels totaal aan hun laars lappen, de milieu en sociale schade is gigantisch, niet te vergelijken met welke vorm van industrie in Europa dan ook.

Daarnaast is de situatie rond mijnwerkers nog complexer omdat dit voornamelijk gastarbeiders zijn uit bijv. Zimbabwe die vaak de talen amper spreken en verzeild raken in bittere armoede. Tel daarbij een corrupte overheid bij op en je heb de oorzaak van dit filmpje

 :'(
Hobby Bobby eenheid Den Haag


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2868 Gepost op: 18 augustus 2012, 00:10:31
Ben ik inderdaad even blij dat ik geen blauwe ben én dit goedkeur, krijg angstige gevoelens bij een slachtpartij als deze en mag op mijn blote knieën zitten elke dag dat ik dit soort taferelen in Nederland nooit zal meemaken, met een groep van 50 agenten met zwaar geschut als idioten schieten op een groep mensen die nog op een behoorlijke afstand lopen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #2869 Gepost op: 18 augustus 2012, 01:39:33
zag vandaag een filmpje van de zijkant.. daarop zag je dat in ieder geval 1 man met een pistool schoot.

Maar goed, ze komen dichterbij, hebben speren ect.  Als er 1 begint te schieten.............