Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942293 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2900 Gepost op: 30 augustus 2012, 22:02:27
Liveverslag machtsvertoon politie tijdens SOPN bijeenkomst
Youtube: Guy Fawkes

Was hierbij aanwezig, het verhaal wat onder de video staat herken ik me helemaal niet in. Laat ik het er op houden dat ze heel erg provocerend bezig waren....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2901 Gepost op: 30 augustus 2012, 22:06:01
Moeilijk te beoordelen wat er gebeurt was, maar ik kan best begrijpen dat de politie na meerdere waarschuwingen iemand aanhoud.
Daarnaast komt gelijk de hele groep van SOPN naar de politie toe met overal mobieltjes en camera's, lijkt me ondertussen erg vervelend worden voor de politie.
Natuurlijk kunnen zij ook iets fout doen (blijven mensen), maar het werk en de handhaving wordt er zo een stuk minder op.

Als de groep gewoon normaal afstand houd, dan is er gelijk een stuk minder aan de hand in mijn ogen.

Wess
Ik kan er niet al teveel over zeggen, maar deze club hield zich al een tijdje behoorlijk hinderlijk op. Steeds voor me gaan staan, weg blokkeren, en ondanks vriendelijk verzoek toch moeilijk blijven doen. Afstand houden bleek érg moeilijk voor deze figuren. Net als het houden aan de afspraken omtrent locatie (Plein en niet Lange Poten richting Spui). Dan wordt er op een normale manier ingegrepen en m.i. is zeer netjes gehandeld; dat iemand wordt aangehouden en daarna wordt afgeschermd voor de veiligheid lijkt me vrij logisch... Kortom, (weer) een club met een grote mond (mag) die niet luisteren wil (niet slim) en die probeert publiciteit te krijgen op deze manier. Boeiend. Volgende.  :)
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2902 Gepost op: 30 augustus 2012, 22:06:24
Was hierbij aanwezig, het verhaal wat onder de video staat herken ik me helemaal niet in. Laat ik het er op houden dat ze heel erg provocerend bezig waren....
Haha wij hebben gezegd.
greetz,  Enrique


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2903 Gepost op: 30 augustus 2012, 22:34:40
Haha wij hebben gezegd.

Wat bedoel je?  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2904 Gepost op: 31 augustus 2012, 08:19:53
Wat bedoel je?  :)
Dat wij volgens mij hetzelfde aangeven.  ;)
greetz,  Enrique


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2905 Gepost op: 31 augustus 2012, 12:11:55
Ah zo, ja idd! En schijnbaar hebben we ook naast elkaar gestaan....  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2907 Gepost op: 1 september 2012, 12:21:12
Leuk filmpje om te zien hoe iedereen aan komt rijden, komt me bekend voor  0098. Vanaf camerapositie heb je een goed overzicht en zou ik het (achteraf gesproken uiteraard) anders hebben aangepakt en heel de rotonde, of in ieder geval een groot deel eruit hebben gegooid om een veilige werkruimte te creeren. Op dit moment staan alle eenheden zo dicht op elkaar dat er met één klapper flink wat gewonden kunnen vallen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #2909 Gepost op: 1 september 2012, 19:58:31
Leuk filmpje om te zien hoe iedereen aan komt rijden, komt me bekend voor  0098. Vanaf camerapositie heb je een goed overzicht en zou ik het (achteraf gesproken uiteraard) anders hebben aangepakt en heel de rotonde, of in ieder geval een groot deel eruit hebben gegooid om een veilige werkruimte te creeren. Op dit moment staan alle eenheden zo dicht op elkaar dat er met één klapper flink wat gewonden kunnen vallen.

In dit geval, ca. 30sec nadat hij erin is gereden, had de grootste prio de verdachte aanhouden. Het verkeer remt toch wel af door wat er gaande is, en die motoragent vangt het grootste deel kwa verkeersregelen op.

Mijn pa zag het allemaal gebeuren (zelfde positie als filmer), scheen een redelijk Wilde Westen te zijn geweest. Echt van alle kanten politieauto's, aanhouding met getrokken wapens en met een flinke snelheid de vijver in. Iets wat je toch niet alledaags ziet op het Takenhofplein!
Student Technische Bedrijfskunde TU/e