Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1941869 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #3100 Gepost op: 15 oktober 2012, 00:36:44
Ik vind dat er juist gehandeld is. De agent krijgt een klap, en de verdachte wordt naar de grond gewerkt met de nodige middelen. Resultaat heeft het wel, want uiteindelijk ligt de verdachte op de grond. Je moet er wel rekening mee houden dat de agent in zijn eentje is.

En tot slot: What you give is what you get.


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #3101 Gepost op: 15 oktober 2012, 01:53:40
Ik vind dat er juist gehandeld is. De agent krijgt een klap, en de verdachte wordt naar de grond gewerkt met de nodige middelen. Resultaat heeft het wel, want uiteindelijk ligt de verdachte op de grond. Je moet er wel rekening mee houden dat de agent in zijn eentje is.

En tot slot: What you give is what you get.

Natuurlijk heeft het resultaat, dat heeft een pistool trekken en vervolgens iemand neerschieten ook....  98uiye

Ik wens je veel succes als je zo in NL mensen behandeld dan denk ik niet dat je lang je beroep mag blijven uitoefenen...


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #3102 Gepost op: 15 oktober 2012, 09:59:23
Ik vind dat er juist gehandeld is. De agent krijgt een klap, en de verdachte wordt naar de grond gewerkt met de nodige middelen. Resultaat heeft het wel, want uiteindelijk ligt de verdachte op de grond. Je moet er wel rekening mee houden dat de agent in zijn eentje is.

En tot slot: What you give is what you get.
Ga misschien wat off-topic, maar ik vind het nogal een vreemde conclusie voor een toezichthouder/aspirant politie. Wellicht heb je het filmpje niet helemaal goed bekeken, maar wat ik zie:

Meneer geeft een klap met de vlakke hand. Natuurlijk kan hij een actie terug verwachten (naar de grond werken), meneer agent doet dit ook maar hakt vervolgens meerdere malen met de punt van de wapenstok in het gezicht van de verdachte. Een klap met de vlakke hand en iemand KO 'hakken'. Iets met proportionaliteit...


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3103 Gepost op: 15 oktober 2012, 13:28:44


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #3105 Gepost op: 15 oktober 2012, 15:28:59
Ga misschien wat off-topic, maar ik vind het nogal een vreemde conclusie voor een toezichthouder/aspirant politie. Wellicht heb je het filmpje niet helemaal goed bekeken, maar wat ik zie:

Meneer geeft een klap met de vlakke hand. Natuurlijk kan hij een actie terug verwachten (naar de grond werken), meneer agent doet dit ook maar hakt vervolgens meerdere malen met de punt van de wapenstok in het gezicht van de verdachte. Een klap met de vlakke hand en iemand KO 'hakken'. Iets met proportionaliteit...

Mee eens. Daarnaast stonden er nog 2 grote heren (denk beveiliging) die de verdachte vast hielden. Dus echt alleen was de agent niet.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #3106 Gepost op: 15 oktober 2012, 16:33:57

En tot slot: What you give is what you get.

Normaliter deel ik die mening ook en wie niet luisteren wil moet maar voelen, maar dit is echt TE! Met zo'n punt steek je zo iemands ogen uit!


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #3107 Gepost op: 15 oktober 2012, 19:45:05
Ga misschien wat off-topic, maar ik vind het nogal een vreemde conclusie voor een toezichthouder/aspirant politie. Wellicht heb je het filmpje niet helemaal goed bekeken, maar wat ik zie:

Meneer geeft een klap met de vlakke hand. Natuurlijk kan hij een actie terug verwachten (naar de grond werken), meneer agent doet dit ook maar hakt vervolgens meerdere malen met de punt van de wapenstok in het gezicht van de verdachte. Een klap met de vlakke hand en iemand KO 'hakken'. Iets met proportionaliteit...

Dat moet ik inderdaad toegeven, na een betere blik op het filmpje zie ik de agent nog 'rammen' op de verdachte. Dat is inderdaad wat te ver.

Natuurlijk heeft het resultaat, dat heeft een pistool trekken en vervolgens iemand neerschieten ook....  98uiye

Ik wens je veel succes als je zo in NL mensen behandeld dan denk ik niet dat je lang je beroep mag blijven uitoefenen...

Bekent het meteen dat ik dat gedrag ook meteen uitvoer als ik in dezelfde situatie stond? Neen, het is mijn mening. In Nederland is het heel anders dan in de USA. In de USA mogen agenten meer en wordt er af en toe een oogje dichtgeknepen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3108 Gepost op: 15 oktober 2012, 20:26:38
Dat is het algemene beeld maar met de hedendaagse claim-cultuur uit de VS is dat ook wel aardig afgelopen. Natuurlijk steekt men er mbt het vuurwapen e.d. wat hoger in maar zodra er letsel bij komt kijken komen de claims niet uit de lucht vallen. Als je later terug zoekt zie je ook dat veel agenten van dergelijke incidenten geschorst zijn of zelfs ontslagen zijn... met alle bijkomende procedures doorgeschoven op de persoon. Perfecte staat van dienst of niet...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #3109 Gepost op: 15 oktober 2012, 21:02:03
Dat moet ik inderdaad toegeven, na een betere blik op het filmpje zie ik de agent nog 'rammen' op de verdachte. Dat is inderdaad wat te ver.

Bekent het meteen dat ik dat gedrag ook meteen uitvoer als ik in dezelfde situatie stond? Neen, het is mijn mening. In Nederland is het heel anders dan in de USA. In de USA mogen agenten meer en wordt er af en toe een oogje dichtgeknepen.

Je trekt een conclusie die ik vreemd vind en daar reageer ik op, als jij het normaal vind dat zoiets gebeurt, dan sta je daar toch ook achter? Jij keurt zijn doen goed, als ik dat zo hoor dan kan ik alleen maar eraan denken hoe jij zou reageren als jij, als agent, in zo'n situatie stond. (maar ik zie dat je al teruggestapt bent van je uitspraak en na het goed bekijken van het filmpje een andere mening hebt)
 
En jij denkt dat dat in nederland niet gebeurt? (een oogje dicht knijpen)