Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942353 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #3200 Gepost op: 5 november 2012, 17:53:41
Zo zie je weer hoe lastig het kan zijn om 1 vd met zijn 2en aan te pakken. Moet trouwens wel zeggen dat die andere cameraman ook zeer solliciteerd om even een aantal uren onderdak te krijgen.

Ik durf het nog sterker te stellen, ik ben echt verbaasd dat hij niet is aangenomen na zo'n sollicitatie !

Als je zo "in the face" van de agent tekeer meent te gaan, terwijl hij ongetwijfeld gesommeerd zal zijn te vertrekken, dan mag hij mee. Obstructie van een agent in functie, vast wel wat belediging, openbare dronkenschap. Vast wel iets om hem op te pakken en vast te houden.

Ik snap dat de eerste aandacht van de 2 agenten gaan na de vd op de grond. Maar zodra deze in het busje zit, heb je de handen vrij om hem alsnog op te pakken zou ik zeggen.

Ik realiseer me dat ik hier stuurman aan wal ben, maar ik snap dit gewoon niet.  :|
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3201 Gepost op: 5 november 2012, 18:35:48
Ik durf het nog sterker te stellen, ik ben echt verbaasd dat hij niet is aangenomen na zo'n sollicitatie !

Als je zo "in the face" van de agent tekeer meent te gaan, terwijl hij ongetwijfeld gesommeerd zal zijn te vertrekken, dan mag hij mee. Obstructie van een agent in functie, vast wel wat belediging, openbare dronkenschap. Vast wel iets om hem op te pakken en vast te houden.

Ik snap dat de eerste aandacht van de 2 agenten gaan na de vd op de grond. Maar zodra deze in het busje zit, heb je de handen vrij om hem alsnog op te pakken zou ik zeggen.

Ik realiseer me dat ik hier stuurman aan wal ben, maar ik snap dit gewoon niet.  :|
Ach je bent weer een paar uur zoet met zo'n clown, gevolg is waarschijnlijk een hoop heisa in media en dan moet je nog hopen dat de (h)OvJ jou mening deelt.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3202 Gepost op: 6 november 2012, 00:31:19
Als je zo "in the face" van de agent tekeer meent te gaan, terwijl hij ongetwijfeld gesommeerd zal zijn te vertrekken, dan mag hij mee.

Op zich wel een leuke waarschijnlijk onbewuste woordspeling van Mattijs door te zeggen tekeer meent te gaan.
Deze aanhouding heeft namelijk plaatsgevonden op de Meent 92 voor de deur van Van Os Lederwaren ( District 4 ) te Rotterdam.
Aangezien de agenten de gele hesjes aanhebben ga ik er ook van uit dat het op de vrijdag op zaterdag nacht heeft plaats
gevonden want dan lopen er diverse eenheden vanwege het uitgaanspubliek met deze hesjes aan.

Wat mij wel opvalt is dat het langer dan normaal duurt voordat er 1 of meerdere eenheden bij is om o.a. de VD af te voeren.
Zeker omdat het buro van de 04.00 er nog niet 1 minuut vandaan staat.
Maar het kan uiteraard druk zijn geweest want dat is helaas geen uitzondering op dit soort nachten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #3203 Gepost op: 6 november 2012, 18:18:44
Ach je bent weer een paar uur zoet met zo'n clown, gevolg is waarschijnlijk een hoop heisa in media en dan moet je nog hopen dat de (h)OvJ jou mening deelt.

Mee eens, maar als elke agent zo denkt komt er natuurlijk nooit een omkeer en verandering in bijvoorbeeld respect of gezag. Een paar keer goed een statement maken zal denk ik best wel helpen.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3204 Gepost op: 7 november 2012, 10:11:20
Mee eens, maar als elke agent zo denkt komt er natuurlijk nooit een omkeer en verandering in bijvoorbeeld respect of gezag. Een paar keer goed een statement maken zal denk ik best wel helpen.
Ach een paar ferme tikken doen het ook  ;D
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3205 Gepost op: 7 november 2012, 12:02:59
Ach je bent weer een paar uur zoet met zo'n clown, gevolg is waarschijnlijk een hoop heisa in media en dan moet je nog hopen dat de (h)OvJ jou mening deelt.
Ach een paar ferme tikken doen het ook  ;D
Ik mag hopen dat je straks op straat niet volgens deze instelling handelt. Iemand niet aanhouden uit vrees voor teveel werk, de media of een hOvJ en dus maar met geweld afhandelen! Althans, zo zet je het hier neer.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3206 Gepost op: 7 november 2012, 12:56:34
Ik mag hopen dat je straks op straat niet volgens deze instelling handelt. Iemand niet aanhouden uit vrees voor teveel werk, de media of een hOvJ en dus maar met geweld afhandelen! Althans, zo zet je het hier neer.
Die tik was echt als grap bedoelt. De vrees voor teveel werk zal bij VP'ers niet zo snel aanwezig zijn ;) Wel is ons al wel duidelijk gemaakt dat je wel even 2 keer moet nadenken voordat je iemand aanhoudt. De 2 dienders in het filmpje hebben een afweging gemaakt en ik ga er vanuit dat deze goed was!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #3207 Gepost op: 7 november 2012, 16:09:14
Die tik was echt als grap bedoelt. De vrees voor teveel werk zal bij VP'ers niet zo snel aanwezig zijn ;) Wel is ons al wel duidelijk gemaakt dat je wel even 2 keer moet nadenken voordat je iemand aanhoudt. De 2 dienders in het filmpje hebben een afweging gemaakt en ik ga er vanuit dat deze goed was!

Wellicht was de afweging voor de agenten goed, het staat ze uiteraard vrij om te handelen zoals ze gehandeld hebben. Echter voor de beeldvorming van de politie is dit funest. Het geeft wat mij betreft een signaal af dat je je gewoon mag bemoeien met een arrestatie, zoals deze dronken persoon deed.

Juist aan die beeldvorming kan m.i. nog wel een en ander verbeterd worden. Kordater optreden en respect gewoon weer afdwingen tot de mensch het gewoon weer snapt en normaal kan doen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3208 Gepost op: 7 november 2012, 16:18:37
Wellicht was de afweging voor de agenten goed, het staat ze uiteraard vrij om te handelen zoals ze gehandeld hebben. Echter voor de beeldvorming van de politie is dit funest. Het geeft wat mij betreft een signaal af dat je je gewoon mag bemoeien met een arrestatie, zoals deze dronken persoon deed.

Juist aan die beeldvorming kan m.i. nog wel een en ander verbeterd worden. Kordater optreden en respect gewoon weer afdwingen tot de mensch het gewoon weer snapt en normaal kan doen.
Tsja en volgens mij wordt hierboven ook gezegd dat een ferme tik nou niet bepaald de bedoeling is. Ik ben nog niet geheel ingewerkt in de ambtsinstructie e.d. maar ik kan me zomaar voorstellen dat dit wel een situatie is waarin je middelen zou kunnen gebruiken. Je kan immers niet met 2 dienders, 2 man houden (of nou ja kan wel, niet ideaal).
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3209 Gepost op: 7 november 2012, 19:21:09
Tsja en volgens mij wordt hierboven ook gezegd dat een ferme tik nou niet bepaald de bedoeling is. Ik ben nog niet geheel ingewerkt in de ambtsinstructie e.d. maar ik kan me zomaar voorstellen dat dit wel een situatie is waarin je middelen zou kunnen gebruiken. Je kan immers niet met 2 dienders, 2 man houden (of nou ja kan wel, niet ideaal).
Een tik als vervanging van aanhouding keur ik af. Een tik (eerder een duw) als middel om je doel te bereiken, namelijk een veilige werkplek creëren, is meer dan gerechtvaardigd in dit geval.

Pepperspray is een aanhoudingsmiddel, dus als je besluit de belemmeraar aan te houden (art 184 Sr ingevolde art 124 Sv) en hij tracht zich daaraan te onttrekken, spuit je de sambal erop en hopen dat hij daar dan meer mee bezig is dan jullie andere aanhouding.