Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1940155 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #3220 Gepost op: 14 november 2012, 12:02:31
Bestuurder kan wel rijden, maakt idd geen abrupte bewegingen....desondanks zeer onverantwoord daar je deels afhankelijk bent van de reacties van de overige weggebruiker.
Voordeel van deze snelheid is wel dat je de meeste allang voorbij bent voordat ze kunnen realiseren wat er nu gebeurde... e050
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #3221 Gepost op: 14 november 2012, 12:19:48
Zometeen gaat Defensie in samenwerking met politie een zoekactie starten, daarbij gaan ze een Apache en F16 gebruiken. Hier livestream AT5: http://www.at5.nl/live


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3222 Gepost op: 14 november 2012, 16:13:31
Zometeen gaat Defensie in samenwerking met politie een zoekactie starten, daarbij gaan ze een Apache en F16 gebruiken. Hier livestream AT5: http://www.at5.nl/live
Apache boven Naardermeer voor zoekactie naar Hans Nolte
Published on Nov 14, 2012 by WeesperNieuwsTV
Defensie is rond het middaguur met een Apache gevechtshelikopter een zoektocht gestart naar de vermiste Hans Nolte in het Naardermeer. Eerder vanochtend werd het gebied weer in beeld gebracht door een F16. Het Naardermeer wordt uitgeplozen door militairen van de Luchtmobiele Brigade.

Het treinverkeer tussen Weesp en Naarden-Bussum rijdt langzamer door het Naardermeer, militairen lopen langs het spoor.

Het leger trekt vandaag alles uit de kast om de vermiste man uit Diemen te vinden. Het vermoeden is nog steeds dat hij vorige week zaterdag het Naardermeer is ingetrokken om te wandelen. Ook de vrouw en zoon van Hans Nolte zijn bij de zoekactie aanwezig.

De militairen hebben hun hoofdkwartier ingericht bij fort Uitermeer.
Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3223 Gepost op: 15 november 2012, 18:04:17
Jacco Bezuijen @PRRBezuijen
In de nacht van 14 november 2012, achtervolgde de 1303 van de Verkeerspolitie Rotterdam-Rijnmond een gestolen Audi.
www.youtube.com/watch?v=2Jt-HCh5xAA
2:16 PM - 15 Nov 12 · web
BRON: @PRRBezuijen


Verkeerspolitie Rotterdam-Rijnmond achtervolgt gestolen Audi RS4.
Gepubliceerd op 15 nov 2012 door prrbezuijen1

In de nacht van 14 oktober 2012 achtervolgde de 1303 van de Verkeerspolitie Rotterdam-Rijnmond een even daarvoor gestolen Audi RS4.
De verdachten zijn aangehouden en de Audi RS4 kon terug naar de eigenaar.

Jammer dat er geen geluid bij zit want dan was hij nog beter en af geweest wat mij betreft maar wel gaaf om te zien.

Ter informatie: geluid ontbreekt in verband met C2000 en vertrouwelijke gesprekken op achtergrond aldus uitleg. Haageneesch.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


AVLS142

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Reactie #3224 Gepost op: 15 november 2012, 18:17:49
Het Politiebureau - 14-11-2012 - Boete niet dragen gordel

Drugs of psychotisch/paranoïde? Of 'gewoon' ernstig asociaal. Hij doet m.i. zo idioot dat ik mij in eerste instantie afvroeg of het geen acteur betrof.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #3225 Gepost op: 15 november 2012, 18:49:34
Het Politiebureau - 14-11-2012 - Boete niet dragen gordel

Drugs of psychotisch/paranoïde? Of 'gewoon' ernstig asociaal. Hij doet m.i. zo idioot dat ik mij in eerste instantie afvroeg of het geen acteur betrof.
Ik bedacht me vooral meteen wat je met zo iemand aan moet/kunt. Je ziet de linker agent direct naar de pepper grijpen en meneer wordt vervolgens aangehouden en geboeid. Maar waarvoor zou je zo iemand kunnen aanhouden? Belediging is in eerste instantie nog geen spraken van, misschien verstoring van de openbare orde?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3226 Gepost op: 15 november 2012, 19:21:47
Ik bedacht me vooral meteen wat je met zo iemand aan moet/kunt. Je ziet de linker agent direct naar de pepper grijpen en meneer wordt vervolgens aangehouden en geboeid. Maar waarvoor zou je zo iemand kunnen aanhouden? Belediging is in eerste instantie nog geen spraken van, misschien verstoring van de openbare orde?
Dit is inderdaad wel een lastige. In het begin is er nog geen duidelijke basis voor een aanhouding, maar je kunt het eigenlijk ook niet zo op zijn beloop laten gaan dat je de persoon kansen geeft iets te doen (cameraman slaan o.i.d.).

Je zou inderdaad kunnen gaan voor openbare orde, maar of daar hier sprake van is? Zo druk is het er niet. Wellicht kunnen ze ook nog gaan voor artikel 184SR vanwege het beletten en belemmeren van hun werkzaamheden. Als hij zo hevig tegenstribbelde dat het onder geweld valt kun je ook naar artikel 180SR: wederspannigheid.

Maar ik gok eerder dat hier de kant van de hulpverlening opgegaan wordt aangezien er schijnbaar een steekje los zit. Naar binnen trekken ter beoordeling dus.

Citaat van: APV
Hinderlijk gedrag op openbare plaatsen
1. Het is verboden :
b. zich op een openbare plaats zodanig op te houden dat aan weggebruikers of bewoners van
nabij de weg gelegen woningen onnodig overlast of hinder wordt veroorzaakt

Citaat van: Artikel 180 Strafrecht
Hij die zich met geweld of bedreiging met geweld verzet tegen een ambtenaar werkzaam in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening, of tegen personen die hem daarbij krachtens wettelijke verplichting of op zijn verzoek bijstand verlenen, wordt als schuldig aan wederspannigheid gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

Citaat van: Artikel 184 Strafrecht
Hij die opzettelijk niet voldoet aan een bevel of een vordering, krachtens wettelijk voorschrift gedaan door een ambtenaar met de uitoefening van enig toezicht belast of door een ambtenaar belast met of bevoegd verklaard tot het opsporen of onderzoeken van strafbare feiten, alsmede hij die opzettelijk enige handeling, door een van die ambtenaren ondernomen ter uitvoering van enig wettelijk voorschrift, belet, belemmert of verijdelt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3227 Gepost op: 15 november 2012, 19:24:34
Ik zat er op te wachten tot dit filmpje voorbij kwam, naar mijn inzicht goed gehandeld van de agenten. Er lijkt niet zoveel aan de hand, maar als je het filmpje afspeelt zie je dat vd echt een tijdbommetje is. Een goed gesprek is niet mogelijk!

Voor hetzelfde geldt botviert hij zijn woede op iemand anders, dat risico wil je niet lopen. Er zijn genoeg mogelijkheden om tot aanhouding over te gaan, voornamelijk op basis van de APV:

- Verstoren van de openbare orde,
- overlast (schreeuwen/gillen op straat),
- De veiligheid/orde/rust verstoren  door zodanig geluid voort te brengen dat anderen daarvan hinder ondervinden,
- op of aan de weg onnodig opdringen of door uitdagend gedrag aanleiding geven tot wanordelijkheden (APV),

Ik noem maar even wat in me opkomt, ook het meeneemen ter beoordeling behoort tot de mogelijkheden. Deze koekebakker lijkt me niet helemaal 100% namelijk.

@Frank, art. 184 gaat hem niet worden. Er is geen bevel of vordering gegeven. 180 is misschien ook lastig, waar verzet hij zich precies tegen namelijk? Ik denk dat je dan eerder richting bedreiging moet, denk dat je dat (gezien zijn gedrag) wel hard kunt maken!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3228 Gepost op: 15 november 2012, 19:26:07
Ik bedacht me vooral meteen wat je met zo iemand aan moet/kunt. Je ziet de linker agent direct naar de pepper grijpen en meneer wordt vervolgens aangehouden en geboeid. Maar waarvoor zou je zo iemand kunnen aanhouden? Belediging is in eerste instantie nog geen spraken van, misschien verstoring van de openbare orde?

Misschien artikel 8 ivm drugsgebruik. Geheel gissen, weet niet wat de collega's gedacht en gezien hebben.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3229 Gepost op: 15 november 2012, 19:26:24
Overigens vind ik het een strak optreden. In het voorstukje dacht ik dat het om een IBT-casus ging aangezien het er zo netjes en beheerst uitzag! Hele kalme stemmen, geweldmiddel klaar omdat het aan snel duidelijk was welke kant het opging, de verdachte gelijk klem en gefixeerd O0