Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942335 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3300 Gepost op: 24 november 2012, 09:48:16
Dwingen tot psychische hulp werkt ook niet. Als iemand niet wil, dan luistert hij toch niet. Echter lijkt deze meneer nogal behoorlijk wanhopig, en de kans lijkt mij nogal groot dat hij wel degelijk hulp wil. Kan je als politie zijnde niet aandringen op die psychische hulp, en als hij dat echt niet wil, alsnog kijken wat er strafrechtelijk dan maar moet gebeuren?
Duik jij nog even de boeken in, een artikel 130 procedure is geen strafrechtelijke maatregel maar een bestuursrechtelijke.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #3301 Gepost op: 24 november 2012, 11:48:23
Als de politie iedereen psychische hulp moet gaan verlenen die uit zijn dak gaat, of moet laten opnemen die het niet allemaal op een rijtje heeft, zit de helft van Nederland in zo'n traject. Mensen hebben ook verantwoordelijkheid voor hun eigen gedrag. Het moet niet zo zijn dat de overheid alle problemen oplost van mensen of hen daar in begeleidt. Zoals ik al zei, mensen hebben allemaal verantwoordelijkheid voor hun gedrag, houden ze zich daar niet aan, dan wordt je daarvoor (terecht) gestraft. Zou mooi zijn dat ik, die me wel aan de regels houdt, meer belasting of premie moet gaan betalen voor een groep die zich te pas en te onpas maar laat gaan.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3302 Gepost op: 24 november 2012, 13:11:09
Gebeurt ook niet, gedwongen opnames zijn er alleen indien de persoon een gevaar voor zichzelf of een ander vormt. Ik weet niet hoe er in andere regio's mee om wordt gegaan, maar bij ons komt het zelden voor dat iemand na het gesprek met de arts ook daadwerkelijk gedwongen wordt opgenomen. Dat zijn echt de zware gevallen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #3303 Gepost op: 24 november 2012, 15:25:50
diverse arrestaties door brigadier politie Amsterdam / bij de Politie seizoen 4

Wat een held, die kerel  O0
Wat zou ik graag een keer een dienst met die vent draaien. Inderdaad een geweldige gast als ik dat zo zie O0


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3304 Gepost op: 24 november 2012, 16:02:39
Duik jij nog even de boeken in, een artikel 130 procedure is geen strafrechtelijke maatregel maar een bestuursrechtelijke.

Ik ben geen Agent, ik ben Maatschappelijk hulpverlener. Voor mij is strafrechtelijk en Bestuursrechtelijk dan ook hetzelfde. Er zal ongetwijfeld verschil in zitten hoor. Maar dat is bij mij niet bekend. Ik reageer dan ook vanuit een andere hoek.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #3305 Gepost op: 24 november 2012, 16:18:40
Gebeurt ook niet, gedwongen opnames zijn er alleen indien de persoon een gevaar voor zichzelf of een ander vormt. Ik weet niet hoe er in andere regio's mee om wordt gegaan, maar bij ons komt het zelden voor dat iemand na het gesprek met de arts ook daadwerkelijk gedwongen wordt opgenomen. Dat zijn echt de zware gevallen.

Dat is maar goed ook, de GGZ-instellingen zouden het anders niet aankunnen en daarbij is een IBS een zeer zware maatregel die ook een grote impact heeft op degene waar het over gaat.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3306 Gepost op: 24 november 2012, 16:19:24
Wat zou ik graag een keer een dienst met die vent draaien. Inderdaad een geweldige gast als ik dat zo zie O0

Ben dan wel geen agent maar zou ook graag met hem willen werken. Echt een vent naar mijn hart.
Als elke agent zo kort erop zou zitten gevolgd met gelijk lik op stuk beleid dan hoop ik dat het respect en ontzag snel terug is
wat nu heel erg ontbreekt. Gewoon niet lullen maar poetsen ik hou er wel van. Maar ja dat zal wel niet meer mogen tegenwoordig
van het doorgeleerde niet straatervaring wijze door het stof bevangen buropersoneel.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #3307 Gepost op: 25 november 2012, 10:59:36
Nog 1tje van deze Amsterdamse diender.

http://www.youtube.com/watch?v=2TbIsqMRjWc


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #3308 Gepost op: 26 november 2012, 10:55:44
Ik ben geen Agent, ik ben Maatschappelijk hulpverlener. Voor mij is strafrechtelijk en Bestuursrechtelijk dan ook hetzelfde. Er zal ongetwijfeld verschil in zitten hoor. Maar dat is bij mij niet bekend. Ik reageer dan ook vanuit een andere hoek.  :)

Volgens mij moet je als maatschappelijk hulpverlener ook wel enige kennis van wetgeving hebben. In de opleiding Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening in ieder geval wel. Daarnaast vind ik het persoonlijk geen handige opmerking door te stellen dat bestuursrechtelijk en strafrechtelijk voor jou 1 is. Dat is alles over 1 kam scheren.

Daarnaast als je reageert op filmpjes met betrekking tot de politie is dat niet erg. Maar als je ziet dat er politieagenten gereageerd hebben, dan is het wel verstandig om je eerst in de materie te verdiepen voordat je reageert. We zijn hier als hulpverleners onder elkaar en laten we het forum gezellig en kwalitatief van een goed niveau houden. Door reactie's te plaatsen die kant noch wal raken, gaat de kwaliteit en de sfeer achteruit.

Mijn advies is dus verdiep je eerst in de materie alvorens je reageert. De agent op straat heeft al vaak genoeg dit soort discussie's en meestal heeft de agent het ook wel bij het rechte eind.

De artikel 130 procedure is een uitgebreide procedure en daaraan zitten bepaalde voorwaarden verbonden. Zoek eens op internet en het wordt je dan waarschijnlijk al eens stuk duidelijker.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #3309 Gepost op: 29 november 2012, 23:42:45
Op Youtube heeft de user 'Filmcollectief' een seizoen (13 afleveringen) van de serie 'Strandpolitie' uit 2000 geplaatst.
Zie de link: http://www.youtube.com/user/Filmcollectief/videos?query=strandpolitie
Senior GGP / Oost-Brabant