Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942535 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3540 Gepost op: 9 januari 2013, 12:24:56
Na het zien van deze beelden kan ik maar 2 dingen zeggen.
1. De rechter die deze uitspraak heeft gedaan staat naar mijn mening niet met zijn benen in de maatschappij.
2. Zet deze rechter maar bij het grofvuil en ontneem hem alle bevoegdheden om zijn vak ooit nog uit te voeren.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3541 Gepost op: 9 januari 2013, 13:14:14
80 uur werkstraf?
Wat is dit nu voor straf  >:(

Je moet dan wel de overige straffen erbij opnoemen, he.

1 jaar ontzegging van de rijbevoegdheid en 1000 euro boete.

Oke, ben het gedeeltelijk met je eens dat het op sommige punten een beetje laag uitvalt.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3542 Gepost op: 9 januari 2013, 13:35:48
Mijn eerste gedachte was ook dat deze sancties aan de lage kant zijn, maar vergeet niet dat een rechter een integrale afweging maakt, waarbij ook informatie wordt betrokken die wij niet hebben. Ik vind dus niet dat wij hier in de positie zijn om het oordeel van de rechter te beoordelen, zolang we geen goed beeld hebben van het proces.

Nogmaals, ik ben ook niet direct enthousiast, maar uitspraken als deze gaan mij wel wat ver. Erg ongenuanceerd ook.
2. Zet deze rechter maar bij het grofvuil en ontneem hem alle bevoegdheden om zijn vak ooit nog uit te voeren.

Wat ik overigens nog mis in het verhaal is het vervolg met die andere bestuurder. Maar die zal vast een bezoekje thuis hebben gehad O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #3543 Gepost op: 9 januari 2013, 13:51:18
@DieLange
Ja, sorry....ik had die er ook bij moeten noemen, maar ik was onder de indruk van de laagte van de straf.
Die 80 uur gaat hij waarschijnlijk niet doen, 1000 niet betalen en gewoon rijden met een rijontzegging.... (Heb ik een vermoeden van)
Hij heeft zo verschrikkelijk veel risico genomen waarbij gevaar voor andere niet uitmaakte....
Dat de agent in kwestie al een aantal keer de achtervolging wilt afbreken, geeft mij al aan dat dit hard ging en er onverantwoorde risico's genomen zijn.
Mijn complimenten voor de betreffende diender trouwens. (ff tussendoor)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


AVLS142

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Reactie #3544 Gepost op: 9 januari 2013, 13:53:09
Ik vind het ook niet raadzaam om een uitspraak te doen over een rechter als de volledige achtergrond niet helder is.
Ook is mij de jurisprudentie voor dergelijke zaken totaal niet duidelijk.

Maar als ik dan toch persoonlijk moet reageren vind ik de uitspraak op zijn zachtst gezegd verbazingwekkend. Vooral het feit dat meneer tijdens de potentiële dodenrit lukraak zijn middelvinger naar het gezag opsteekt speelt hierin mee...


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3546 Gepost op: 9 januari 2013, 15:19:24
Als ik hoor wat de straffen zijn voor zo'n rit, beginnen mijn handen aardig te jeuken.
Als zulke lui zichtzelf kapot rijden, dan heb ik daar totaal geen medelijden mee.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3547 Gepost op: 9 januari 2013, 15:26:04
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3549 Gepost op: 9 januari 2013, 16:50:45
http://www.youtube.com/watch?v=PA82qRZRKxM

Gepubliceerd op 9 jan 2013 PolitieRRoost

Bij de politiemeldkamer Rotterdam komt een 112 melding binnen.
Iemand ziet dat een persoon bezig is met het inbreken in een auto.
Diverse politie-eenheden van de Directe Hulpverlening (DHV) en de Wijkpolitie gaan richting de plaats van het incident. Aanrijdend krijgen de eenheden door dat de verdachte is weggefietst in onbekende richting. Ter plaatse gekomen wordt de omgeving van het incident systematisch afgezocht. Het lijkt er op dat de verdachte ontsnapt... Echter niets is minder waar...

(... verwijderd door moderator, zie toelichting verderop ...)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen