Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1940100 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3680 Gepost op: 19 februari 2013, 16:23:50
In de UK hebben ze een iets andere ambtsinstructie (ook vanwege het feit dat ze daar onbewapend lopen) waardoor ze feitelijk bij een controle al heel snel boeien. Een controle voor opiumwet, persoon bekend bij politie, beetje hyper dan gelijk boeien tijdens de controle. Dat er aan de voorzijde geboeid word heeft denk ik metname te maken vanwege de boeien die ze gebruiken (speedcuffs) maar ook dat ze nog met controle bezig zijn. Als ze echt een aanhouding hebben zie je ze wel aan de achterzijde boeien.

Mijn punt is dat Jerommeke wijst op de leermomentjes terwijl in Nl een soort gelijke situatie ook niet te voorkomen zou zijn geweest :(
Hobby Bobby eenheid Den Haag


guest14264

  • Gast
Reactie #3681 Gepost op: 19 februari 2013, 16:25:38
Oud filmpje hoe de politie van Engeland koste wat het kost alles probeert om een donor lever door londen bij het ziekenhuis te krijgen.
Ene kant vind ik het bizar om te zien wat ze ervoor uitrekken en hoe ze het doen, andere kant ook mooi om hun verhaal te horen.

Ze hebben alles gepland, vraag me wel af waarom ze dan niet zorgen voor een paar voertuigen die de weg voor hun schoonvegen.

https://www.youtube.com/watch?v=qTN5X4JZFjU

ps. Waarom embed hij de film niet?

(bij deze wel)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3682 Gepost op: 19 februari 2013, 17:04:24
Ik heb me al vaker verbaasd over de werkwijze in Engeland. Verdachte van voren (proberen) te boeien terwijl hij al in de auto zit. De ene collega is volgas aan het stoeien, de ander doet vrij weinig (lees niets)... Genoeg leermomentjes  :-X

Sorry ben het niet met je eens. Wij hadden die persoon niet eens mogen boeien, bovendien gaan de handboeien bij hem pas aan als hij tegen begint te werken.
Die ander doet niets? er was ook echt niets wat hij had kunnen doen. Hij blijft bij zn maatje en probeert om de nek van de vd te hangen. Die gozer is enorm sterk en in zo'n geval kan je niets doen, wellicht was het zelfs verstandiger geweest om gewoon de handboei los te laten. Zn maatje komt namelijk steeds tussen hem en de verdachte.

Enige wat dit had kunnen voorkomen was om hem vooraf te boeien, maar dat mag helaas niet.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3683 Gepost op: 19 februari 2013, 17:56:17
Oud filmpje hoe de politie van Engeland koste wat het kost alles probeert om een donor lever door londen bij het ziekenhuis te krijgen.
Ene kant vind ik het bizar om te zien wat ze ervoor uitrekken en hoe ze het doen, andere kant ook mooi om hun verhaal te horen.

Ze hebben alles gepland, vraag me wel af waarom ze dan niet zorgen voor een paar voertuigen die de weg voor hun schoonvegen.

https://www.youtube.com/watch?v=qTN5X4JZFjU

ps. Waarom embed hij de film niet?

(bij deze wel)

Als je heel goed kijkt en luistert dan zie je op toch wel een redelijk groot deel van de route dat er agenten staan die de weg hebben vrijgemaakt c.q. verkeer stilhouden het zij doordat ze kunnen spookrijden en omstreeks 12:15 op de klok van de video wagen hoor en zie je dat er 2 motoragenten vooruit rijden om de weg vrij te maken.

Wel gaat om te zien alleen jammer dat het zulke oude beelden zijn waardoor de kwaliteit slechter is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


guest14264

  • Gast
Reactie #3684 Gepost op: 19 februari 2013, 18:03:27
Als je heel goed kijkt en luistert dan zie je op toch wel een redelijk groot deel van de route dat er agenten staan die de weg hebben vrijgemaakt c.q. verkeer stilhouden het zij doordat ze kunnen spookrijden en omstreeks 12:15 op de klok van de video wagen hoor en zie je dat er 2 motoragenten vooruit rijden om de weg vrij te maken.

Wel gaat om te zien alleen jammer dat het zulke oude beelden zijn waardoor de kwaliteit slechter is.

Klopt, daar zie je ook dat het een stuk beter/sneller gaat dan in het begin. Dit hadden ze wellicht wat sneller moeten doen, maar dat is allemaal achteraf. Persoon heeft het overleefd en waren ruim op tijd O0
Toch blijft het mooi om te zien en te horen hoe en wat voor spanning er bij die mannen om gaat als elke seconden echt telt.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3685 Gepost op: 19 februari 2013, 18:58:10
I PHONE GRAAIBOEVEN OP HETERDAAD AANGEHOUDEN
Gepubliceerd op 19 feb 2013 BRASIFUNKH

2 I PHONE DIEVEN WERDEN OP HETERDAAD AANGEHOUDEN
NADAT DAT ZE MET EEN TRUC EEN VROUW BEROOFDE VAN HAAR I PHONE.
DE TRUC IS, JE ZIET EEN I PHONE LIGGEN OP EEN TAFEL IN HORECA OF WINKEL, DE EEN LEIDT JE AF TERWJIL DE ANDER ER EEN AFDEK MAPJE OVERHEEN LEGT EN DE I PHONE WEGNEEMT.
CAMERA :
KEES VAN OORT
MONTAGE :FRANK BUIS
COPYRIGHT : KEES VAN OORT
AMSTERDAM,19 FEBRUARI 2013
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3686 Gepost op: 19 februari 2013, 21:43:05
Gelukkig krijgen ze enige hulp van portiers.
Man Mauled in Luton - Traffic Cops
David King


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3687 Gepost op: 19 februari 2013, 23:50:48
Sorry ben het niet met je eens. Wij hadden die persoon niet eens mogen boeien, bovendien gaan de handboeien bij hem pas aan als hij tegen begint te werken.
Die ander doet niets? er was ook echt niets wat hij had kunnen doen. Hij blijft bij zn maatje en probeert om de nek van de vd te hangen. Die gozer is enorm sterk en in zo'n geval kan je niets doen, wellicht was het zelfs verstandiger geweest om gewoon de handboei los te laten. Zn maatje komt namelijk steeds tussen hem en de verdachte.

Het stukje voordat de situatie escaleert zal een andere keer mogelijk precies weer zo lopen. Bovendien was toen de verwonding (als ik het filmpje goed begrepen heb met het geluid op heel zacht) het letsel al aangericht.

Wat ik vaak zie is dat collega's een krachtsstrijd gaan houden. Deze man wil graag naar voren blijven staan waardoor je met naar achter trekken niets gaat bereiken. Hij heeft hem voornamelijk vast bij de armen maar kan niet bij de keel/nek komen. Dan krijg je kracht tegen kracht. De man spant zich in om vooral de andere kant op te gaan. Het is iets waar je aan moet denken en wat je moet leren maar waarom niet met de man mee gaan. Het was makkelijker geweest om de VE over de collega heen te duwen terwijl hij verwacht dat jij hem naar achter trekt. De kans is groot dat je daar meer mee gaat bereiken dan met dit getrek. Je ziet dat de situatie op enig moment ook lijkt te bevriezen en dat iedereen blijft doen wat hij of zij doet.

Is een leermomentje en je moet er net aan denken. Op sterkte win je het niet altijd. Vroeger leerden 'wij' ook slaafs een come-along aan te leggen maar als iemand zijn arm intrekt kan je een krachtsmeting doen tussen zijn biceps en die van jou, of je schakelt om naar de bokkepoot en de VE trekt zijn eigen arm in de val. De meeste worstelingen zijn in een paar seconden beslist.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #3688 Gepost op: 20 februari 2013, 10:26:46
Allemaal leuk die greepjes, maar in deze situatie zal je gewoon moeten rammen. Hij verwond een collega, dus het lijkt mij gepast om een paar goede hoeken en trappen uit te delen. Al is het alleen maar om de aandacht op jou te richten i.p.v. op de collega die aan de verdachte bungelt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3689 Gepost op: 20 februari 2013, 12:15:01
Sorry ben het niet met je eens. Wij hadden die persoon niet eens mogen boeien, bovendien gaan de handboeien bij hem pas aan als hij tegen begint te werken.
Die ander doet niets? er was ook echt niets wat hij had kunnen doen. Hij blijft bij zn maatje en probeert om de nek van de vd te hangen. Die gozer is enorm sterk en in zo'n geval kan je niets doen, wellicht was het zelfs verstandiger geweest om gewoon de handboei los te laten. Zn maatje komt namelijk steeds tussen hem en de verdachte.

Enige wat dit had kunnen voorkomen was om hem vooraf te boeien, maar dat mag helaas niet.

Ik doel (onder andere) op het altijd maar laten plaats nemen achterin een dienstauto, zonder enige vorm van fouillering of gebruik van boeien. Volgens de Nederlandse wetgeving beroof je dan iemand al van zijn vrijheid  >:D
Je hebt iemand die een stopteken negeert en je ruikt een weedlucht. Genoeg reden om een onderzoek in te stellen en in ieder geval een fouillering uit te voeren.

De VE weet uit de auto te komen, terwijl hij aan een hand geboeid is. Er ontstaat een machtsstrijd, wie is het sterktste. Dan wordt er met CS gespoten, terwijl de ene collega er onder hangt. Hierna zie je de sprayende collega weinig doen, de nekklem zit niet en er gebeurd vrij weinig.

Een goeie nekklem (dus binnen een seconde of 30 het licht uit) of een paar ouderwetse knallen hadden zéker geholpen.

Je ziet in Engeland vaker het ''gesjor'' en het ''ik ben sterker als jij'' getrek. Dát werkt niet....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !