Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1947497 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3780 Gepost op: 19 maart 2013, 22:14:44
Tsja, groot VS klein. Zeker met die oploop, assistentie collega waardig.....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #3781 Gepost op: 20 maart 2013, 11:14:33
Opstootje voor de ogen van de politie:
Marktkooptuig
scootercamnet

Straalt ook helemaal geen gezag uit, zo'n agent met een honkbalpetje op.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3782 Gepost op: 20 maart 2013, 12:44:16
Gezag zit hem voornamelijk in de manier van benaderen en communiceren.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3783 Gepost op: 20 maart 2013, 15:27:46
Ik ben het niet met je eens.  Een voetganger heeft per definitie voorrang op een voetgangersoversteekplaats. Het niet voor laten gaan van een voetganger die aanstalten maakt is al strafbaar (mini kost geloof ik 250 euro op de brommer).
Dergelijke reuze voetgangersoversteekplaatsen (VOP) heb je veel meer. Ook in de Kalverstraat in Amsterdam ligt een ongelovelijk drukke kruising met een VOP.

Het samenspel tussen de voetgangers en overig verkeer is langzaam, stapvoets (dus met een voetje aan de grond of langzaam rollend) er tussen door bewegen. Niet met een kilometer of 20 al slalomend om de voetgangers heen...

Dat de voetganger een tik uit deelt hoort niet, mag niet en is niet netjes... Je kunt natuurlijk ook even de pas inhouden in plaats van je haast moedwillig onder het voorwiel van een brommer te laten plakken  998765

VOP voldoet niet aan de eisen en is dus (wettelijk gezien) geen VOP maar gewoon een paar strepen op de weg. Er staat bijvoorbeeld geen bord bij. Je weet wel... dat blauwe bord met daarop dat VOPje afgebeeld. Is een fout van de wegbeheerder en dat zie je overal...
Geen VOP is dus ook geen voorrang. Maar uitkijken is het wel, want bijna niemand weet dat... :-X


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #3784 Gepost op: 20 maart 2013, 19:36:21
Straalt ook helemaal geen gezag uit, zo'n agent met een honkbalpetje op.

Zo'n grote hoed wel gelukkig. Laten we het er op houden dat het in ieder geval functioneler is, iets dat in mijn ogen belangrijker is.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #3785 Gepost op: 24 maart 2013, 03:34:44
Al een wat ouder filmpje, ik kende 'm al, maar weet niet of hij hier ooit al eens is gepost:

Zweedse schiettraining, eentje waar we in Nederland op jaloers mogen zijn. Zo close combat zijn ze bij ons nog niet (uitgezonderd de bijzondere eenheden).

Polisen i Malmö lär sig skjuta på riktigt


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #3786 Gepost op: 24 maart 2013, 08:37:11
Al een wat ouder filmpje, ik kende 'm al, maar weet niet of hij hier ooit al eens is gepost:

Zweedse schiettraining, eentje waar we in Nederland op jaloers mogen zijn. Zo close combat zijn ze bij ons nog niet (uitgezonderd de bijzondere eenheden).

Polisen i Malmö lär sig skjuta på riktigt

Zelfde oefeningen zaten onder andere in het messenprogramma bij IBT in Amsterdam. Gedeeltes komen daarvan nog wel eens terug bij andere dagen. Wordt dus wel degelijk ook in Nederland gedaan.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3787 Gepost op: 24 maart 2013, 11:53:48
Al een wat ouder filmpje, ik kende 'm al, maar weet niet of hij hier ooit al eens is gepost:

Zweedse schiettraining, eentje waar we in Nederland op jaloers mogen zijn. Zo close combat zijn ze bij ons nog niet (uitgezonderd de bijzondere eenheden).

Polisen i Malmö lär sig skjuta på riktigt
Ik heb deze ook al een paar keer gehad. Al word was echte dichtbij werk voornamelijk met de simmunition. Het een-handig schieten heb ik op diverse afstanden mogen ervaren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3788 Gepost op: 25 maart 2013, 11:09:34
Mooi uniform ook trouwens.... 8)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3789 Gepost op: 25 maart 2013, 11:09:46
Intervention et violence policière Paris (Filmé par un amateur)

Ergens in 2011 gebeurd in Parijs. Ziet er toch redelijk heftig uit.