Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1940024 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #3830 Gepost op: 1 april 2013, 22:16:04
Buiten het risico wat een spoedrit met zich meebrengt, wat is toch in heel HV-land de haast om zo min mogelijk OGS te voeren. Er is een situatie aan de gang, waar mogelijk redelijk wat eenheden bij betrokken waren. Deze komen naar de PI om te assisteren, prima toch.

Maar dan moet er nog wel de noodzaak zijn om met OGS ter plaatse te komen. Je zegt het zelf al, rijden met zwaai en lawaai brengt risico met zich mee. Dus als het niet meer nodig is, dan niet... En op een gegeven moment loop je elkaar alleen maar in de weg. Waar gaat het over? 3 verdachten, die nadat de 2e auto tp is onder controle zijn. Dan is de noodzaak tot spoed wel over voor het grootste gedeelte van de eenheden lijkt me...

Ga dan wel even er aan voorbij dat ik natuurlijk niet heb gehoord hoe alles is doorgegeven en ik achteraf vanaf een filmpje moet beoordelen hoe het gegaan is.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #3831 Gepost op: 1 april 2013, 22:25:59
Volgens mij hadden ze best wat eerder aan het HB kunnen doorgeven dat de situatie onder controle was toch? Kon de rest mooi weer retour, of in ieder geval zonder herrie en haast doorrijden..

Bedenk wel dat ze 600 a 700m van bureau Flierbosdreef zijn gecrashed, een kilometer verderop heb je bureau Ganzenhoef en een kilometer de andere kant op heb je weer het KLPD zitten op de Burg. Stramanweg. Aardig wat blauw...die weer aardig in de buurt zijn.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #3832 Gepost op: 1 april 2013, 22:26:56
Snap, ik, ik bedoel niet meer dan die ene zin ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3833 Gepost op: 1 april 2013, 22:47:26
Je ziet dit vaker met interregionale inzetten, de ene zit op een districtskanaal, de ander op het HB kanaal, de derde zit op INRAP en voordat alles gelijkgestemd is ben je effe verder. Ik vind het hier overigens niet overdreven...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #3834 Gepost op: 1 april 2013, 22:53:22
Je ziet dit vaker met interregionale inzetten, de ene zit op een districtskanaal, de ander op het HB kanaal, de derde zit op INRAP en voordat alles gelijkgestemd is ben je effe verder. Ik vind het hier overigens niet overdreven...

idd als er ook maar een vandoor gaat te voet, heb je het potentieel wat nu ter plaatse staat, zowiezo nodig om een wijk af te sluiten en te zoeken... dus... gewoon lekker gewerkt..
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #3835 Gepost op: 1 april 2013, 23:09:26
Volgens mij hadden ze best wat eerder aan het HB kunnen doorgeven dat de situatie onder controle was toch? Kon de rest mooi weer retour, of in ieder geval zonder herrie en haast doorrijden..
Ik wil niet vervelend doen maar zie dit bij de 'rode' kant juist veel vaker voor komen. Hoe vaak ik al, ruim van te voren, heb doorgegeven aan de meldkamer dat de 'rode' kant niet meer nodig was of prio 2 kan doorkomen en ze dan toch nog prio 1 doorrijden..... e050
Ik hoor de meldkamer dan vaak zeggen: we proberen ze te bereiken maar of het lukt?!!!
Dat moet ik eens proberen...( als 'blauwe' kant), kan ik gelijk op het matje komen.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3836 Gepost op: 1 april 2013, 23:27:25
Wel mooi om te zien dat er in enkele minuten 10+ politie-eenheden bij komen ter assistentie... 8)
Best een luxepositie, want het is elke keer weer balen dat we het in het noorden zelf mogen opknappen...


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #3837 Gepost op: 2 april 2013, 00:26:19
Aanhouding n.a.v. achtervolging gestolen auto!
Arrestatie-actie politie van autodieven op de Karspeldreef in Amsterdam Zuid-Oost
Twee dingen vallen mij op, buiten het grote aantal eenheden dat tp komt:
  • Op 00:19 krijgt de middelste VD een ros op z'n hoofd van de politieman in het wit. Ik snap dat de situatie gespannen is, maar dit lijkt mij onnodig gebruik van geweld. VD ligt al vrijwel plat en wordt onder schot gehouden. M.i. ook niet veilig met in je andere hand een wapen
  • Erger (in mijn ogen), i.v.m. veiligheid van hemzelf: op 00:31 gaat dezelfde diender bij het aan elkaar boeien van de rechter en de middelste VD, tussen zijn collega en twee van de drie VDs in staan, in de mogelijke line-of-fire van zijn collega richting de linker VD, mocht die laatste wat uit willen vreten


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3838 Gepost op: 2 april 2013, 06:43:23
Twee dingen vallen mij op, buiten het grote aantal eenheden dat tp komt:
  • Op 00:19 krijgt de middelste VD een ros op z'n hoofd van de politieman in het wit. Ik snap dat de situatie gespannen is, maar dit lijkt mij onnodig gebruik van geweld. VD ligt al vrijwel plat en wordt onder schot gehouden. M.i. ook niet veilig met in je andere hand een wapen
  • Erger (in mijn ogen), i.v.m. veiligheid van hemzelf: op 00:31 gaat dezelfde diender bij het aan elkaar boeien van de rechter en de middelste VD, tussen zijn collega en twee van de drie VDs in staan, in de mogelijke line-of-fire van zijn collega richting de linker VD, mocht die laatste wat uit willen vreten
Even wat nuanceren zoals ik er naar kijk. Die klap krijg die gozer omdat hij niet snel genoeg naar de grond gaat, dus een geval van je woorden in daden omzetten zonder dat je moet schieten. En zolang jij je vinger in veilige positie houd is er niet zo'n probleem. Dat boeien, ja wat moet je dan doen. Je kan lastig aan de andere kant staan waardoor jij de vd blokt voor de collega, en je wilt toch een vuurlijn laten staan voor het geval dat.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #3839 Gepost op: 2 april 2013, 07:23:32
De eerste auto tp (diegene met de vista op het dak) is dat er ook een van de DCIV of is dat een auto van G&V/Flevoland? Wel mooi om gelijk te zien wat de nieuwe blauwe lamp doet over dag. Zeker als je die ook nog vergelijkt met de hockeypuck die later komt (ook al staat die dan niet aan, maar je ziet wel gelijk het verschil qua oppervlak).

Dit is een van de laatste V50 van Flevoland, nu Eenheid Midden Nederland.