Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1940203 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #3840 Gepost op: 2 april 2013, 09:02:57
Zal bij rood ook ongetwijfeld voor komen, en als ik daar een filmpje van zie zal ik die vraag ook stellen.. echter praten we nu over een stuk of 6 voertuigen die doorkomen nadat het duidelijk onder controle is en er geen vluchtgevaar meer is..

Het blijft ook lastig om hierover te discussieren, daarom breng ik de vraag ook zo subtiel mogelijk. Ik zal ook geen goed of fout roepen, ik zit zelf ook op de meldkamer en snap de hectiek soms.. ook werk ik wel eens op de blauwe kant, en dat wordt steeds vaker, en als een eenheid roept dat het onder controle is speelt de meldkamer daar direct op in door dit aan iedereen door te geven..

Ik wil niet vervelend doen maar zie dit bij de 'rode' kant juist veel vaker voor komen. Hoe vaak ik al, ruim van te voren, heb doorgegeven aan de meldkamer dat de 'rode' kant niet meer nodig was of prio 2 kan doorkomen en ze dan toch nog prio 1 doorrijden..... e050
Ik hoor de meldkamer dan vaak zeggen: we proberen ze te bereiken maar of het lukt?!!!
Dat moet ik eens proberen...( als 'blauwe' kant), kan ik gelijk op het matje komen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3841 Gepost op: 2 april 2013, 10:59:13
Dit is een van de laatste V50 van Flevoland, nu Eenheid Midden Nederland.

In district Zuid worden ze heel schaars. In Noord rijden er nog een paar rond gelukkig... Al komende de meeste ook al aardig richting de vervangingstermijn en worden ze niet meer voor de noodhulp ingezet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #3842 Gepost op: 2 april 2013, 12:15:44
Twee dingen vallen mij op, buiten het grote aantal eenheden dat tp komt:
  • Op 00:19 krijgt de middelste VD een ros op z'n hoofd van de politieman in het wit. Ik snap dat de situatie gespannen is, maar dit lijkt mij onnodig gebruik van geweld. VD ligt al vrijwel plat en wordt onder schot gehouden. M.i. ook niet veilig met in je andere hand een wapen
  • Erger (in mijn ogen), i.v.m. veiligheid van hemzelf: op 00:31 gaat dezelfde diender bij het aan elkaar boeien van de rechter en de middelste VD, tussen zijn collega en twee van de drie VDs in staan, in de mogelijke line-of-fire van zijn collega richting de linker VD, mocht die laatste wat uit willen vreten

Dan komt er nog bij dat 'wij, die langs de zijlijn staan' de tijd hebben om erover na te denken en te discussiëren.
TP heb je dat op dat moment niet.
Je hebt net met hoge snelheid en superalert achter deze schoffies aangezeten, ondertussen pratend door de porto/mob en overleggend met je collega, kijkend op de straatnaamborden of navigatie omdat je geen idee hebt waar je bent op dat moment....
Dan zie je dit ongeval voor je neus gebeuren en is het maar afwachten wat voor figuren er in dit gestolen voertuig zitten.
Terwijl jij daar staat moet je oog voor alles hebben want als je een omstander in gevaar brengt staat dit direct dik uitgemeten in de landelijke media...
Ondertussen hoor je in je oortje of op de losse spreeksleutel menig eenheid en de meldkamer vragen waar je bent, of alles in orde is en waar de verdachten zijn....
Niet te vergeten dat je op dat moment bezig bent met het aanhouden van verdachten waarvan nog helemaal niet duidelijk is wie het zijn en welk verleden ze hebben of wat ze van plan waren....
Enz enz enz.


Oftewel...keurig gewerkt door de collega's. Tuurlijk gaat het nooit helemaal zoals hoort of moet, maar hier is mijns inziens niet onveilig gewerkt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3843 Gepost op: 2 april 2013, 12:30:39
  • Op 00:19 krijgt de middelste VD een ros op z'n hoofd van de politieman in het wit. Ik snap dat de situatie gespannen is, maar dit lijkt mij onnodig gebruik van geweld. VD ligt al vrijwel plat en wordt onder schot gehouden. M.i. ook niet veilig met in je andere hand een wapen

Ik denk dat die verdachte blij mag zijn dat er niet geschoten is (danwel een waarschuwingsschot)... ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #3844 Gepost op: 2 april 2013, 19:39:04
Op AT5 staan twee filmpjes van het arrestatieteam die een woning binnen valt. Zowel van binnen als buiten, erg mooi om te zien!

http://www.at5.nl/artikelen/99597/inval-arrestatieteam-frederik-hendrikplantsoen


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #3845 Gepost op: 3 april 2013, 21:59:39
Net wanneer je denkt: Het kan niet gekker... 98uiye

http://www.liveleak.com/view?i=8b1_1364998037
User:  k-doe


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3846 Gepost op: 3 april 2013, 22:04:30
Aaaah een echte Bintang biertje  998765
Genoeg van gehad afgelopen weken ;D ;D

Toch wel aardig, je bekeuren, maar vervolgens wel een biertje met je drinken :-X


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #3847 Gepost op: 3 april 2013, 22:53:38
Aanhouding voor Bureau Delft(81)
Aanhouding voor het politiebureau Delft
Weet iemand wat die agent op het eind doet tussen 1:26 en 1:29 ?
That's just the way it is.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3848 Gepost op: 3 april 2013, 23:14:18
Aanhouding voor Bureau Delft(81)
Aanhouding voor het politiebureau Delft
Weet iemand wat die agent op het eind doet tussen 1:26 en 1:29 ?
Die doet even na wat er gebeurde toen de collega nog onderweg was?


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #3849 Gepost op: 3 april 2013, 23:24:42
Die doet even na wat er gebeurde toen de collega nog onderweg was?
Kon het even niet plaatsen wat ze nou daadwerkelijk aan het doen was.
Had gezien dat ze daarna ook nog naar iets zochten , maar wat was niet bekend
That's just the way it is.