Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942352 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
That's just the way it is.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3921 Gepost op: 8 mei 2013, 10:05:07
De boetebedragen varieren nogal o.b.v. omstandigheden en de soort belediging, recidive etc. 800 is vrij fors, maar het kan....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #3922 Gepost op: 8 mei 2013, 13:51:28
De boetebedragen varieren nogal o.b.v. omstandigheden en de soort belediging, recidive etc. 800 is vrij fors, maar het kan....
Het feit hoe de agenten handelen nadat ze tyfuslijer zijn genoemd is wel een beetje te houdt hem aan voor de belediging of laat hem gaan maar ga niet zo'n studentje zo hard aanpakken...
En dat : Jij gaat even je bek houden.   Is ook een beetje grof en onprofessioneel
That's just the way it is.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3923 Gepost op: 8 mei 2013, 14:37:15
Het feit hoe de agenten handelen nadat ze tyfuslijer zijn genoemd is wel een beetje te houdt hem aan voor de belediging of laat hem gaan maar ga niet zo'n studentje zo hard aanpakken...
En dat : Jij gaat even je bek houden.   Is ook een beetje grof en onprofessioneel

Reageren als een robot als je Tyfuslijer wordt genoemd en er tegen je wordt gezegd jij met je blauwe ogen, ik pak je nog wel. Ik vind het knap. We zijn mensen, geen machines. Dit zeg je niet tegen een agent en het optreden blijft kalm beheerst en binnen alle kaders. Voor het feit dat een studentje (dus kennelijk iemand met verstand?) deze opmerking maakt mag er van mij nog wel 100 euro bij.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #3924 Gepost op: 8 mei 2013, 15:01:59
Volgens mij word er nergens in het filmpje gezegd ''jij met je blauwe ogen'' maar iets in de richting ''dan zie/krijg je die blauwe oog en joi pak ik ook mee '' dus helemaal niets in de richting ''ik pak je nog wel'' en daarna deed hij iets met ze hand dus waarschijnlijk een dreiging.
Nee ze hoeven niet als een robot te reageren , gewoon aanhouden voor belediging. En als er dan word gezegd ''jij gaat even je grote bek houden'' volgens mij word je daar alleen maar opgefokter van i.p.v. gekalmeerd. Als ( dat student kwam in me op maar dat kan niemand met zekerheid zeggen) een agent zegt ''stumpert en ''prutster'' of iets in die richting gaan wij ook niet zo handelen hoe de agent handelt. Die twee woorden haal ik even in me hoofd n.a.v. een filmpje waarbij een engelsman (toerist) de verkeerde kant op fietste en toen 2 handhavers hem aanhielden en de politie kwam het overnemen waarbij de filmer gewoon tweemaal word beledigt door een agent met ''stumpert'' en ''prutser''. Maar dat gaat weer off-topic (en zo zijn er nog veel meer filmpjes...
That's just the way it is.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #3925 Gepost op: 8 mei 2013, 15:13:27
Reageren als een robot als je Tyfuslijer wordt genoemd en er tegen je wordt gezegd jij met je blauwe ogen, ik pak je nog wel. Ik vind het knap. We zijn mensen, geen machines. Dit zeg je niet tegen een agent en het optreden blijft kalm beheerst en binnen alle kaders. Voor het feit dat een studentje (dus kennelijk iemand met verstand?) deze opmerking maakt mag er van mij nog wel 100 euro bij.
En het feit dat hij een student is wil niet zeggen dat hij dit soort dingen hoeft te weten , ligt er maar net aan wat je weet en welke richting je op gaat met je studie..
That's just the way it is.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #3926 Gepost op: 8 mei 2013, 16:49:34
Volgens mij word er nergens in het filmpje gezegd ''jij met je blauwe ogen'' maar iets in de richting ''dan zie/krijg je die blauwe oog en joi pak ik ook mee '' dus helemaal niets in de richting ''ik pak je nog wel'' en daarna deed hij iets met ze hand dus waarschijnlijk een dreiging.
Nee ze hoeven niet als een robot te reageren , gewoon aanhouden voor belediging. En als er dan word gezegd ''jij gaat even je grote bek houden'' volgens mij word je daar alleen maar opgefokter van i.p.v. gekalmeerd.

Als iemand een agent uitscheldt voor "tyfuslijer" vind ik het binnen de perken als de agent "jij gaat even je grote bek houden" gebruikt. Zo escalerend is dat toch niet? Of moeten we vragen "of u alstublieft uw mond wil houden" ? Voor deze belediging vind ik de reactie van de agent gerechtvaardigd.
If you can dream it, you can do it.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #3927 Gepost op: 8 mei 2013, 22:24:06
maar ja... als je op hetzelfde nivo gaat praten als een verdachte... wat is het verschil dan?


buiten dat, 800 euro boete, kom op zeg. Agent worden kies je voor, dan weet je dat je wel eens woorden naar je hoofd geslingerd krijgt.
Geloof dat er toch wel ergere dingen zijn als een agent. Geweld is wat anders maar woorden.. had vroeger rood haar, mag ik ook nog even incasseren van al die keren dat ik 'vuurtoren' ben genoemd, en daar koos ik niet eens voor.

Persoonlijk vindt ik dat justitie beetje erg de agenten 'draagt'.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3928 Gepost op: 8 mei 2013, 23:08:28
Van binnenuit kan ik je vertellen dat dat vies tegen valt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3929 Gepost op: 8 mei 2013, 23:10:11
had vroeger rood haar, mag ik ook nog even incasseren van al die keren dat ik 'vuurtoren' ben genoemd, en daar koos ik niet eens voor.
Hoe denk je dat ik aan mijn nickname kom....  >:D
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.