Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1940115 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #3950 Gepost op: 13 mei 2013, 19:24:32
France: Violent Clash Between Police and Rioters On Champs Elysée
Thousands of PSG supporters gathered at 23:00 to Paris this Sunday, May 12, 2013 on the Champs Elysees a few minutes after the coronation of France champion football their team. Immediately clashes began with security forces who fight more than four hours on the Champs Elysees and the Avenue de la Grande Armée. Many windows were smashed and vandalized and looted shops as Peugeot, Hugo Boss, Mac Donald, Piaggio. Many two-wheelers and cars were also damaged.
http://www.liveleak.com/view?i=1cc_1368451313
By: Bideux
Tja, wat zal ik daar eens van zeggen...  :-X Ik ben voor hard optreden, maar dit gaat wel een tikkie te hard. Zie bijv. 0.18. De Jongeman valt daar best ongelukkig... Of 1.16....  Lijkt meer op een soort van knokploeg of huurlingen...  :-\


112fryslan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #3951 Gepost op: 13 mei 2013, 20:18:15


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #3952 Gepost op: 13 mei 2013, 20:22:50
GPTV: Politielint spannen is best moeilijk

User: GPTV Friesland

Dat het op youtube staat, oké... maar dat het van een commerciële omroep komt, beetje sneu.  ::)
Senior GGP / Oost-Brabant


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #3953 Gepost op: 13 mei 2013, 20:23:54
Ik vind dit wel erg laag en makkelijk.....
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #3954 Gepost op: 13 mei 2013, 20:37:02
Die hebben zelf nog nooit met de blote handen zo'n lint afgescheurd... Want dat is inderdaad best wel een opgave.... 998765


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #3955 Gepost op: 13 mei 2013, 20:45:24
Tja, wat zal ik daar eens van zeggen...  :-X Ik ben voor hard optreden, maar dit gaat wel een tikkie te hard. Zie bijv. 0.18. De Jongeman valt daar best ongelukkig... Of 1.16....  Lijkt meer op een soort van knokploeg of huurlingen...  :-\

Niet om het goed te praten, maar de verhoudingen liggen daar ook wel even wat anders. De CRS is niet echt van de praatpolitie (de Franse Parijse politie over het algemeen niet). En vooral de jongeren uit de Banlieues zijn ook niet op zoek naar een gesprek met de politie en gaat vaak doelbewust de confrontatie aan. Kom regelmatig in Frankrijk en heb ook al wat confrontaties gezien en dat gaat er vaak zo aan toe. Ook altijd leuk zijn de Nederlanders in Frankrijk die na 1 waarschuwing toch nog in discussie willen...


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #3956 Gepost op: 13 mei 2013, 20:48:26
@specialagent112 met een beetje mazzel rekt dat plastic nog best ver uit....en die mazzel heeft hij zo te zien...... (lint wint  998765)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3957 Gepost op: 13 mei 2013, 20:48:39
Vergeet ook niet dat daar nog niet zo lang geleden agenten min of meer in de val werden gelokt en er zelfs op hen werd geschoten.

Niet om het goed te praten, maar de verhoudingen liggen daar ook wel even wat anders. De CRS is niet echt van de praatpolitie (de Franse Parijse politie over het algemeen niet). En vooral de jongeren uit de Banlieues zijn ook niet op zoek naar een gesprek met de politie en gaat vaak doelbewust de confrontatie aan. Kom regelmatig in Frankrijk en heb ook al wat confrontaties gezien en dat gaat er vaak zo aan toe. Ook altijd leuk zijn de Nederlanders in Frankrijk die na 1 waarschuwing toch nog in discussie willen...

Een (triest) overzichtje:

http://www.standaard.be/plus/tag/onrust-in-frankrijk


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #3958 Gepost op: 13 mei 2013, 21:08:31
Niet om het goed te praten, maar de verhoudingen liggen daar ook wel even wat anders. De CRS is niet echt van de praatpolitie (de Franse Parijse politie over het algemeen niet). En vooral de jongeren uit de Banlieues zijn ook niet op zoek naar een gesprek met de politie en gaat vaak doelbewust de confrontatie aan. Kom regelmatig in Frankrijk en heb ook al wat confrontaties gezien en dat gaat er vaak zo aan toe. Ook altijd leuk zijn de Nederlanders in Frankrijk die na 1 waarschuwing toch nog in discussie willen...
Ik ben bekend met de verhoudingen, maar wat ik op dit filmpje zie gaat m.i. toch wel een stapje verder. Zie bijvoorbeeld de jongeman die (weg??)rent op 1.16, je gaat mij niet vertellen dat dat op geen enkele andere manier had gekund. Ik weet het wel, tis een filmpje, je ziet niet alles, de jongen zal ook wel geen lieverdje zijn, beste stuurlui staan aan wal, komt door de adrealine en het moment, politie doet alleen maar zijn werk en wil ook 's avonds thuis eten, etc. etc. etc. maar toch.....


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #3959 Gepost op: 13 mei 2013, 21:47:20
Citaat
in de handboeien vanwege muurkunst
in de handboeien vanwege muurkunst
NieuwBlauw2012
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.