Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1945110 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.



Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3981 Gepost op: 18 mei 2013, 12:01:52
O0
Ja vind het ook een mooie actie, maar vraag me wel af hoe dat overleg ter plaatse is gegaan. Volgens mij is de WO wagen 20 seconden later ter plaatse en dan had ik het toch aan hun over gelaten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #3982 Gepost op: 18 mei 2013, 21:06:25
Ja vind het ook een mooie actie, maar vraag me wel af hoe dat overleg ter plaatse is gegaan. Volgens mij is de WO wagen 20 seconden later ter plaatse en dan had ik het toch aan hun over gelaten.
Ook als de persoon bekend staat als geweldadig, gestoord of wat dan ook? Er zal vast een goede reden voor zijn dat de collega het water in gaat en niet de brandweer.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #3983 Gepost op: 18 mei 2013, 22:25:33
Mooi voorbeeld van doorpakken
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3984 Gepost op: 18 mei 2013, 22:32:00
Ook als de persoon bekend staat als geweldadig, gestoord of wat dan ook? Er zal vast een goede reden voor zijn dat de collega het water in gaat en niet de brandweer.

Brandweer men bluspak gaat sowieso niet te water. De brandweerman is namelijk niet meer inzetbaar voor andere incidenten totdat het pak helemaal droog is. Dat kan zo 2 dagen duren. De Waterongevallenwagen was er dus net 10 seconde te laat. Anders was het logisch geweest als zij er in gingen. Tenzij er sprake van geweld oid was. Dan zou het anders kunnen zijn.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3985 Gepost op: 18 mei 2013, 23:27:36
Brandweer men bluspak gaat sowieso niet te water. De brandweerman is namelijk niet meer inzetbaar voor andere incidenten totdat het pak helemaal droog is. Dat kan zo 2 dagen duren. De Waterongevallenwagen was er dus net 10 seconde te laat. Anders was het logisch geweest als zij er in gingen. Tenzij er sprake van geweld oid was. Dan zou het anders kunnen zijn.
Jaja....... Die agent springt zo weer in zijn auto op weg naar de volgende melding?  ::)
Ik heb al zat brandweermannen gezien die wel te water zijn gegaan, alsof het opdrogen van je pak belangrijker is als het redden van een leven...

Ook als de persoon bekend staat als geweldadig, gestoord of wat dan ook? Er zal vast een goede reden voor zijn dat de collega het water in gaat en niet de brandweer.
Oh absoluut hoor, vond het alleen opmerkelijk. Inmiddels heb ik begrepen dat het niet meer dan logisch was dat de agent te water ging.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3986 Gepost op: 18 mei 2013, 23:30:23
Jaja....... Die agent springt zo weer in zijn auto op weg naar de volgende melding?  ::)
Ik heb al zat brandweermannen gezien die wel te water zijn gegaan, alsof het opdrogen van je pak belangrijker is als het redden van een leven...

De betreffende agent word alleen niet levend gekookt wanneer hij een binnenbrand gaat bestrijden. Iets wat bij een brandweerman met nat pak wel van toepassing is.  :)


Verder is er voor de brandweerman vaak geen vervangende kleding, en moet er een hele ploeg uit de sterkte worden genomen als er 1 iemand niet inzetbaar is.

Ik heb niet echt het gevoel dat hier een mensenleven in gevaar is. Wanneer dat echt zo zou zijn is het inderdaad even sch*t aan alles en springen.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3987 Gepost op: 18 mei 2013, 23:34:23
Ik weet niet hoe nat een brandweerpak wordt tijdens een blusinzet maar wat gebeurd er dan met het brandweerpak ?
Kan zo'n pak niet gewoon in de droger zodat het pak sneller gebruikt kan worden ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3988 Gepost op: 18 mei 2013, 23:35:14
Ik heb niet echt het gevoel dat hier een mensenleven in gevaar is.

Dan klopt je gevoel niet.  ;)  En ong. 30 sec. nadat het filmpje stopt, kwam de ambu met spoed TP en heeft deze meneer vervoerd.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3989 Gepost op: 18 mei 2013, 23:38:08
Ik weet niet hoe nat een brandweerpak wordt tijdens een blusinzet maar wat gebeurd er dan met het brandweerpak ?
Kan zo'n pak niet gewoon in de droger zodat het pak sneller gebruikt kan worden ?

Ik denk dat de paar spetters water die er dan op je pak komen bij een brandinzet van andere orde zijn dan het onderdompelen van je complete pak in de lokale vijver.

In heb geen idee hoe het was & droog protocol van bluspakken werkt. Er zal vast iets mogelijk zijn. Punt blijft wel dat het altijd tijd kost, en dat je blusploeg in die tijd niet inzetbaar is. En dat zou nou net het moment zijn dat er brand is in dezelfde staat als de kazerne.

Dan klopt je gevoel niet.  ;)  En ong. 30 sec. nadat het filmpje stopt, kwam de ambu met spoed TP en heeft deze meneer vervoerd.

Als er echt een mensenleven dusdanig in gevaar was dat de ene minuut dat de duikers later waren van toonaangevend verschil is snap ik niet waarom er niet meteen te water is gegaan door de politie.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens