Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942585 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #4010 Gepost op: 22 mei 2013, 17:22:55
nut van die helm ook niet gesnapt....nog nooit een agent met zon ding zien rennen
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4011 Gepost op: 22 mei 2013, 17:24:10
in de praktijk heb je ook wel gelijk

En daar moeten we het allemaal wel mee doen he, de praktijk..?  O0

nut van die helm ook niet gesnapt....nog nooit een agent met zon ding zien rennen

Echt niet? Nooit een agent een hoofd zien fixeren, terwijl het dak eraf werd geknipt door de brandweer? Nooit agenten bij woningbranden zien lopen terwijl er van alles naar beneden kwam zeilen? Of huisraad wat vanaf 10 hoog naar beneden wordt gebonjourd? En, en, en...? ;-)

Je mist trouwens nog wel Moet de politie ook de beschikking krijgen over ademlucht. :D :D

Daarom zei ik: ''ga maar door''. Er valt vast nog meer aan beschermende rommel te bedenken.

Maar laten we zo zachies aan weer on-topic gaan. Klinkt beetje idioot, omdat het (groten)deels mijn schuld is dat we gigantisch afglijden, maar laten we het toch maar proberen. On-topic maar weer!  >:D


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #4012 Gepost op: 22 mei 2013, 18:59:26
Nog even snel iets vragen  ;)

In Amsterdam niet.

Hebben jullie daar geen dienst voor Technische Bijstand, zoals wij hier bij de politie van Antwerpen kennen? Politiemannen die met gestreepte, speciaal ingerichte politiewagens rondrijden en die eventueel voor zo een klusjes snel ter plaatse kunnen zijn? Ik vermoed van wel, zag zelfs enkele jaren geleden in Amsterdam een politionele takelwagen op een VKO verschijnen. Hadden wij hier tot 15 jaar geleden ook, is nadien uitbesteed aan een privé-dienst.


AVLS142

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Reactie #4013 Gepost op: 22 mei 2013, 19:27:23


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4014 Gepost op: 22 mei 2013, 20:44:54
Ook zonder stormram lukt het soms.

Politie trapt deur in na zelfmoord persoon in de Han Diekmanlaan

Ik blijf mij verbazen dat er gekozen wordt voor de deur terwijl het ruitje er naast met een breekijzer of bijltje zo doorgeslagen is. Scheeltje ook een sloot schade.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4015 Gepost op: 22 mei 2013, 21:52:06
Nog even snel iets vragen  ;)

Hebben jullie daar geen dienst voor Technische Bijstand, zoals wij hier bij de politie van Antwerpen kennen? Politiemannen die met gestreepte, speciaal ingerichte politiewagens rondrijden en die eventueel voor zo een klusjes snel ter plaatse kunnen zijn? Ik vermoed van wel, zag zelfs enkele jaren geleden in Amsterdam een politionele takelwagen op een VKO verschijnen. Hadden wij hier tot 15 jaar geleden ook, is nadien uitbesteed aan een privé-dienst.

Poltie Nederland kent dat eigenlijk niet. Amsterdam is de enige regio waar de kraanwagens ook ''surveillance'' rijden. Zij zullen gerust een wat luxere uitrusting hebben dan de gemiddelde wagen, evenals de Amsterdamse hondengeleiders ook extra beschermende kleding hebben om bijv. ergens binnen te treden.
Een ram is ook geen standaard uitrusting.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4016 Gepost op: 23 mei 2013, 10:06:51
Liggen er btw veiligheidsbrillen in de politiewagens?

Bij ons wel, worden nooit gebruikt. Iets met 'heat of the moment' en gezond verstand.

nut van die helm ook niet gesnapt....nog nooit een agent met zon ding zien rennen

Die helm is er voor werken op een bouwplaats, uitgebrande woning of als de brandweer gaat knippen bij een VO met.
Gebruikt wordt ie idd bijna niet.

Poltie Nederland kent dat eigenlijk niet. Amsterdam is de enige regio waar de kraanwagens ook ''surveillance'' rijden. Zij zullen gerust een wat luxere uitrusting hebben dan de gemiddelde wagen, evenals de Amsterdamse hondengeleiders ook extra beschermende kleding hebben om bijv. ergens binnen te treden.
Een ram is ook geen standaard uitrusting.

Bij ons (den haag) rijden ze niet echt surveillance, maar zijn wel 24/7 inzetbaar (en dus personeel aanwezig op 't HB). Ook zijn ze voorzien van OGS, dus inzetbaar voor spoedklussen.. ze worden ook wel eens voor meer dan alleen afslepen gebruikt. Ook de hondengeleiders hebben speciale kleding, schild etc standaard bij.

Bij ons is de ram (wij noemen het 'de Boem' in het Haagse) wel standaard aanwezig in de auto... alhoewel, WAS standaard aanwezig. De nieuwe voertuigen (aanbesteding) hebben geen bergruimte hiervoor en dus geen boem in de auto. De oudere wagens hebben hem er nog wel standaard inzitten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4017 Gepost op: 24 mei 2013, 00:13:55
BULGAARSE GRAAIBOEVEN OP HETERDAAD GEPAKT
BULGAARSE GRAAIBOEVEN OP HETERDAAD GEPAKT
 Frank Buis·    
Gepubliceerd op 23 mei 2013
Citaat
BULGAARSE GRAAIBOEVEN SHOPPEN MET GEPREPAREERDE TASSEN EN WORDEN OP HETERDAAD AANGEHOUDEN DOOR HET ZAKKENROLLERSTEAM VAN AMSTERDAM.
IN DE AUTO VAN DE BOEVEN LAGEN NOG MEET ZAKKEN VOL MET GESTOLEN BUIT.
Camera montage en copyright :
Frank Buis/RoyalPress Amsterdam
23 Mei 2013
Samen sterk in de hulpverlening!


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #4018 Gepost op: 25 mei 2013, 22:33:13

Hierbij een leuke link met beelden van de open dag van het POTC te Zuidlaren.
Jammer genoeg staat het niet op Youtube.
Vooral de beelden van de AE demo zijn de moeite waard!  O0

http://www.zideo.nl/playzideo/6c596d586e463974


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #4019 Gepost op: 27 mei 2013, 11:55:39
de brandblusser.... ;D