Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1941754 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #5860 Gepost op: 1 april 2015, 00:00:43
Citaat van: CopVR3 link=msg=1340857 date=1427833509
Nog even opgezocht in theorieboek:

"De gewone rotondes zijn soms voorzien van dubbele rijstroken. Je kiest dan voordat je de rotonde oprijdt, welke afslag je op de rotonde wilt gaan nemen. Als je bij de eerste (rechtsaf) of tweede afslag (rechtdoor) de rotonde gaat verlaten, ga je op de rechter rijstrook voorsorteren. Wil je de derde (linksaf) of volgende afslag nemen, dan ga je voorsorteren op de linker rijbaan. Op zich is dit logisch en als je jezelf dit aanwendt, kan het verkeer op de rotonde soepel en veilig zijn afslagen vinden.

Toch treden hier vaak gevaarlijke situaties op, met name als een automobilist op de rechterrijstrook rijdt en tegen de verwachting in die tweede afslag voorbijrijdt. Deze situatie komt helaas nogal eens voor en daardoor ontstaan gevaarlijke situaties."
--------
Dit laatste is dus wat de bestuurder "fout" doet.

Even de kat op het spek binden, maar is dit wettelijk vast gelegd? Met name: Op zich is dit logisch en als je jezelf dit aanwendt, kan het verkeer op de rotonde soepel en veilig zijn afslagen vinden
impliceert dat het niet verplicht is om links te houden als je 3/4 wil.
Met een vrachtwagen is het niet altijd het handigst om links te houden, en als ik in wat mindere weg- en/of weersomstandigheden met de motor ben, houd ik ook liefst rechts, voor het geval er iets mis gaat.. Ik geef dan wel netje richting aan dat ik door wil, als is dat ook weer niet verplicht.



CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #5861 Gepost op: 1 april 2015, 08:53:32
Nee behalve de voorrangsregels is hier verder niet over geregeld.
Verder mag je op rotondes rechts inhalen, ben je niet verplicht om zoveel mogelijk rechts te houden en dien je richting aan te geven bij het verlaten ervan.
Daarnaast dien je voorrang te verlenen als je af wilt slaan aan verkeer dat de rijbaan blijft volgen
Daarom had ik "fout" tussen haakjes gezet.
Van een ieder mag verwacht worden dat hij zo veilig mogelijk gebruik maakt van de weg.
Maak dus gebruik van een rotonde zoals hij bedoeld is. Hiermee is onnodig een gevaarlijke situatie gecreerd.
De linker rijbaan volgen was dus beter en veiliger.
Al is het niet verboden om de rechter rijbaan te volgen, verkeersinzichtelijk is het gewoon wat minder...


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #5862 Gepost op: 1 april 2015, 18:00:10
Dit is een rotonde bij Amersfoort, dit zijn echt rot rotondes. Enerzijds vanwege het verkeer (men let vaak alleen op zichzelf en gunnen de ander geen enkele ruimte) anderzijds vanwege de afslagen (ene afslag is 1 baans terwijl een andere baan weer 2 baans is). Heb hier zelf al een paar keer meerdere rondjes moeten maken omdat er gewoon geen ruimte werd gemaakt. Ja het ziet er een beetje apart uit maar het kon wel en je ziet niet hoe het verkeer er achter eruit ziet.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v




Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #5864 Gepost op: 4 april 2015, 18:10:58
Citaat van: Bernt link=msg=1341518 date=1428162238
https://www.facebook.com/video.php?v=867072120026314&set=vb.100001706020403&type=2&theater

Nee die oversture vrouw erbij die alleen maar gilt en schreeuwt zorgt er echt voor dat de boel rustiger wordt.......
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5865 Gepost op: 4 april 2015, 18:25:08
Simpele lui zeg die reageren op dat filmpje. Ik heb geen idee waar het over gaat, maar als die kerel gewoon had meegewerkt hadden de agenten geen geweld hoeven te gebruiken!! Maar nee, iemand verzet zich en de politie krijgt weer de schuld  98uiye.
Ohja, ik lees ook nog dat ze hem in verzekering gaan sluiten, 'puur om te koeieneren' ... alsof dat kan, we leven niet in Somalië  :-X
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #5866 Gepost op: 4 april 2015, 18:33:29
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1341519 date=1428163858
Nee die oversture vrouw erbij die alleen maar gilt en schreeuwt zorgt er echt voor dat de boel rustiger wordt.......

Wat een hysterisch wijf zeg.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #5867 Gepost op: 4 april 2015, 18:54:31
Idd.. Hysterisch... Maar dat vind ik persoonlijk ook niet gek... Het is haar vriendje die daar door 4 man tegen de grond gewerkt word, die geslagen word, en die in een wurggreep gehouden word.. Dat zal vast allemaal terecht zijn, sta ook volledig achter de politie.. maar een logische reactie van dit meisje is het wel.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #5868 Gepost op: 4 april 2015, 18:59:24
Zucht...volendam? #viswijf
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #5869 Gepost op: 4 april 2015, 20:53:28
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1341531 date=1428166764
Zucht...volendam? #viswijf

Prachtig! Hoog van de toren blazen dat ie niks heeft gedaan... Laatste reactie is dat het lieverdje wel z'n 3 dagen ingaat😉