Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1939909 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #6490 Gepost op: 10 oktober 2015, 23:29:43
Citaat van: AureliusM link=msg=1378012 date=1444505322
patrouille.  ;) Surveillance.

Schijnbaar noemen ze dat zo daar. Limburgse politie geeft ook zelf aan dat noodhulp incidentenafhandeling wordt genoemd.


Faalhaas

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #6491 Gepost op: 11 oktober 2015, 09:17:01
Hij heeft het ook over gestolen voertuig vierkant takelen, maar volgens mij is vierkant takelen de auto met een kraan rechtstandig oppakken zonder te verslepen.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #6492 Gepost op: 11 oktober 2015, 09:24:56
Hij heeft het ook over gestolen voertuig vierkant takelen, maar volgens mij is vierkant takelen de auto met een kraan rechtstandig oppakken zonder te verslepen.
Dat kan. En sommige bergers slepen hem gewoon de bak op. Hier is de berger ook niet in de auto geweest. Deze staat nog in versnelling of op de handrem. Zie de 2 stukken plastic onder het achterwiel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6493 Gepost op: 11 oktober 2015, 12:07:29
Citaat van: Faalhaas link=msg=1378037 date=1444547821
Hij heeft het ook over gestolen voertuig vierkant takelen, maar volgens mij is vierkant takelen de auto met een kraan rechtstandig oppakken zonder te verslepen.

Ja dat dacht ik ook, om het sporenbeeld niet te verstoren als de auto schuin de wagen op wordt getakeld of de berger in het voertuig moet stappen.

@KoenB wij noemen het nog gewoon noodhulp, maar ook bij ons komt de term 'inca' (incident afhandeling) in bvcm terug.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #6495 Gepost op: 12 oktober 2015, 11:33:03
Het zou voor de beeldvorming wel goed zijn denk ik als vanuit de politie een verklaring kwam over dit laatste incident. Dus waarom er politie staat maar niet ingegrepen wordt.

Ik mag er toch van uit gaan dat er een heel logische verklaring voor zal zijn. :)

Voordat de ganse onderbuik der natie weer begint te roeptoeteren over 'laffe agentjes' en 'typisch Nederland' etc.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #6496 Gepost op: 12 oktober 2015, 11:58:36
Citaat van: Arie link=msg=1378184 date=1444642383
Het zou voor de beeldvorming wel goed zijn denk ik als vanuit de politie een verklaring kwam over dit laatste incident. Dus waarom er politie staat maar niet ingegrepen wordt.

Ik mag er toch van uit gaan dat er een heel logische verklaring voor zal zijn. :)

Voordat de ganse onderbuik der natie weer begint te roeptoeteren over 'laffe agentjes' en 'typisch Nederland' etc.

Een verklaring is inderdaad echt op zijn plaats.
Als je vervolgens ook nog op Twitter leest dat Politie Amsterdam nog op zoek is naar de overvallers  ::)

https://twitter.com/Politie_Adam/status/653492290133037058


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #6497 Gepost op: 12 oktober 2015, 12:02:26
Mijn theorie is: filmer zag ze met bivakmutsen naar binnen gaan en is daarom gaan filmen.

Hierna kwam de politiewagen voor heel iets anders daar ter plaatse. Filmer dacht dat politie voor overval kwam dus heeft ze niet gewaarschuwd.

Politie kreeg echter pas door dat er een overval was geweest nadat de overvallers al waren vertrokken.

Het zal toch niet zo zijn dat agenten in hun auto blijven zitten pal voor het pand waar op dat moment een overval gaande is. Ik neem toch welhaast aan dat ze dan een stuk verder gaan staan en in dekking gaan achter het voertuig. Zo ben je geen sitting duck en bovendien weet je dat er paniek bij de overvallers kan ontstaan als ze pal voor de winkel een politiewagen zien staan.

Dus echt heleboel toeval in dit geval denk ik.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6498 Gepost op: 12 oktober 2015, 12:10:16
Citaat van: marsmello link=msg=1378190 date=1444643916
Een verklaring is inderdaad echt op zijn plaats.
Als je vervolgens ook nog op Twitter leest dat Politie Amsterdam nog op zoek is naar de overvallers  ::)

https://twitter.com/Politie_Adam/status/653492290133037058

Met de auto ben je tegen een dergelijke motor (minimaal 180cc) kansloos in de stad.

Ik sluit mij aan bij Arie. Zonder in te gaan op de geldende procedures is het niet gebruikelijk dat je bij een overval ergens recht voor de deur parkeert. Daar zijn andere benaderingsmethodes voor. Het lijkt mij dat de agenten niet op de hoogte waren van deze overal en wellicht zelfs het vertrek ook niet zagen (bezig met iets anders).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6499 Gepost op: 12 oktober 2015, 13:11:52
Ook ik sluit me daarbij aan, bij een overval wordt er niet recht voor de deur geparkeerd. Daarnaast zou men ook niet zo in de auto blijven zitten.
Gok op een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar wel bijzondere beelden !
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.