Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1947472 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #6700 Gepost op: 17 februari 2016, 13:49:47
Nou ben ik in erg benieuwd waarom er op een gegeven moment een agent over de gront rolt als zijn collega's de man in bedwang hebben


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #6701 Gepost op: 17 februari 2016, 14:06:12
Nou ben ik in erg benieuwd waarom er op een gegeven moment een agent over de gront rolt als zijn collega's de man in bedwang hebben
Lijkt alsof iemand ook nog peppert.
Kan zijn dat hij na tazen nog een vlaagje pepperspray in z'n snuit krijgt.
Het is ook niet handig om na tazergebruik met 16 man op een verdachte te springen.


Ramon

  • Aspirant N4
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #6702 Gepost op: 17 februari 2016, 14:34:03
Voor mijn gevoel gaat er sowieso een hoop fout in dit filmpje. Het lijkt mij dat de agente op 0:07 gevaarlijk dichtbij de verdachte staat om hem te pepperen (afstand om te pepperen is niet heel groot, maar toch). En waarom die agent op 0:15 nog bijna de confrontatie aan gaat snap ik ook niet helemaal. Als je een tazer ter beschikking hebt dan tazer je zo'n verdachte toch veel eerder die levensgevaarlijk met een mes staat te zwaaien? Maar goed, het is iets wat gebeurd in een split second natuurlijk, en je wilt ook je collega niet tazeren.

Collega's, hoe zien jullie dit en zouden jullie ook zo handelen? Ben erg benieuwd!  O0

EDIT: ik zie nu dat een agent al een langere tijd met een tazer in z'n hand staat, hij krijgt alleen niet echt de kans door de chaos die er ontsaat.
Aspirant 2021 - Eenheid Amsterdam


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #6703 Gepost op: 17 februari 2016, 14:41:22
Daar dragen ze geen vuurwapen. Dit is schietwaardig...

Je moet dan handelen met de middelen die je hebt. Pepper, knuppel, sommigem hebben een tazer...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6704 Gepost op: 17 februari 2016, 15:18:43
Ik heb al drie schietwaardige momenten gezien in de eerste 19 seconden. Wat een losgeslagen zooitje. Ze zoeken continu de nabijheid op terwijl juist afstand met een mes zo enorm belangrijk is. Waarom is de agent met de taser niet eerder naar voren gekomen om zijn collega's niet in deze situatie te laten belanden?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #6705 Gepost op: 17 februari 2016, 15:44:36
Citaat van: pascal link=msg=1407026 date=1455713387
Nou ben ik in erg benieuwd waarom er op een gegeven moment een agent over de gront rolt als zijn collega's de man in bedwang hebben
Kan heel goed zijn dat ze de draad van de taser vastpakte bij de aanhouding. Zie ook iemand met pijn aan de hand weglopen boven in t scherm.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #6706 Gepost op: 17 februari 2016, 18:28:01
Citaat van: DiNozzo link=msg=1407047 date=1455718723
Ik heb al drie schietwaardige momenten gezien in de eerste 19 seconden. Wat een losgeslagen zooitje. Ze zoeken continu de nabijheid op terwijl juist afstand met een mes zo enorm belangrijk is. Waarom is de agent met de taser niet eerder naar voren gekomen om zijn collega's niet in deze situatie te laten belanden?

Omdat die pas later ter plaatste komt als taserdragende eenheid...? Je hoort duidelijk de sirene, daarna komt de taser collega pas in beeld.

Door dit soort gekken ben ik blij dat de Nederlandse politie wapendragend is.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6707 Gepost op: 17 februari 2016, 18:44:52
Dat had ik nog niet gezien maar als weet dat die komt waarom laat je hem dan niet lekker op dat grasveldje heen en weer lopen. Je omsingelt hem nog even maar zoekt nog niet de confrontatie op. Ik zou in dit soort situaties ook de hondengeleider afwachten als ik weet dat deze er relatief snel kan zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #6708 Gepost op: 17 februari 2016, 22:54:58
Dat had ik nog niet gezien maar als weet dat die komt waarom laat je hem dan niet lekker op dat grasveldje heen en weer lopen. Je omsingelt hem nog even maar zoekt nog niet de confrontatie op. Ik zou in dit soort situaties ook de hondengeleider afwachten als ik weet dat deze er relatief snel kan zijn.
Een hondengeleider die zijn hond afstuurt op iemand met een mes in de hand? Ik moet de eerste nog zien...


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #6709 Gepost op: 18 februari 2016, 08:42:22
Citaat van: CopVR3 link=msg=1407038 date=1455716482
Daar dragen ze geen vuurwapen.[...]
... tenminste vaak niet, maar er zijn toch in de UK wel gewapende teams (https://en.wikipedia.org/wiki/Firearms_unit). Waren kennelijk niet ter plaatse...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")