Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1940077 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #6860 Gepost op: 1 juli 2016, 17:59:28
Ja, iets met persvrijheid en openbare weg. Is de pers nu provocerend of voelen de geïnterviewden zich geprovoceerd?


-Ronald-

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #6861 Gepost op: 1 juli 2016, 20:03:26
Houd persvrijheid in dat een journalist zomaar een microfoon onder iemands neus mag blijven drukken terwijl die persoon/burger te kennen geeft dat niet op prijs te stellen? Volgens mij behoort ook een journalist dan de wens van die burger te respecteren en diegene niet langer lastig te vallen en een microfoon onder de neus te drukken. Persvrijheid is ook niet enkelzijdig als het om burgers gaat, de burger heeft ook rechten, al vind de journalist misschien van niet. Correct me if i'm wrong.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #6862 Gepost op: 1 juli 2016, 20:05:46
Ja, iets met persvrijheid en openbare weg. Is de pers nu provocerend of voelen de geïnterviewden zich geprovoceerd?
Pers is niet provocerend. Pownews wel.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #6863 Gepost op: 1 juli 2016, 20:33:43
Voor degene hier die blijkbaar niet op de hoogte zijn van wat voor een terroistische organisatie van een persbureau PowNews wel niet is:

https://m.youtube.com/watch?v=P8NS1YfpzRk

Men gaat op safari in de Bijlmer om daar een soort van 'aapjes te kijken'.

Dit zijn dus de mensen die zich vervolgens gaan mengen in een groep demonstranten tegen rasisme, terwijl dit overduidelijk niet gewaardeerd wordt. Respectloos EN gevaarlijk!! Dit doen bij de verkeerden, en je wordt als reporter gelyncht.




guest19010

  • Gast
Reactie #6865 Gepost op: 1 juli 2016, 21:10:37
Citaat van: LSPD link=msg=1433759 date=1467398023
Voor degene hier die blijkbaar niet op de hoogte zijn van wat voor een terroistische organisatie van een persbureau PowNews........

Even los van de discussie en je spelling. Een terroristische organisaties is iets heel anders dan een persbureau, ongeacht de manier waarop het persbureau "nieuws" maakt.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #6866 Gepost op: 1 juli 2016, 22:15:17
Voor degene hier die blijkbaar niet op de hoogte zijn van wat voor een terroistische organisatie van een persbureau PowNews wel niet is:

https://m.youtube.com/watch?v=P8NS1YfpzRk

Men gaat op safari in de Bijlmer om daar een soort van 'aapjes te kijken'.

Dit zijn dus de mensen die zich vervolgens gaan mengen in een groep demonstranten tegen rasisme, terwijl dit overduidelijk niet gewaardeerd wordt. Respectloos EN gevaarlijk!! Dit doen bij de verkeerden, en je wordt als reporter gelyncht.
Vreemde redenaties eigenlijk. Als een groep mensen tijdens dodenherdenking wordt belaagd door een groepje van Noord Afrikaanse afkomst wordt het (bijna) normaal gevonden. Als een paar man can de pers "aapjes gaan kijken" is het normaal dat de pers wordt belaagd en worden gemaand niet meer te provoceren. Dit wordt pas gevaarlijk omdat de randdebielen het idee krijgen dat ze on hun recht staan met alle gevolgen van dien.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #6867 Gepost op: 1 juli 2016, 22:15:28
Citaat van: ZandZak link=msg=1433767 date=1467400237
en je spelling
Citaat van: ZandZak link=msg=1433767 date=1467400237
Een terroristische organisaties

Op het eerste gezicht heb jij in verhouding nu evenveel fouten in jouw post, als ik in die van mij. Dus...

Citaat van: ZandZak link=msg=1433767 date=1467400237
Een terroristische organisaties is iets heel anders dan een persbureau, ongeacht de manier waarop het persbureau "nieuws" maakt.

Was ook niet letterlijk bedoeld, dacht dat dat voor zichzelf sprak.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6868 Gepost op: 1 juli 2016, 22:44:13
Citaat van: Bert65 link=msg=1433711 date=1467388768
Ja, iets met persvrijheid en openbare weg. Is de pers nu provocerend of voelen de geïnterviewden zich geprovoceerd?

Ik stel een vraag, beantwoord die nu eens eerlijk voor jezelf. Nee is nee, dan hoef je niet tig keer met je microfoon terug te komen bij dezelfde persoon. Dat heeft niets te maken met persvrijheid. Mensen hebben in dit land ook het recht om nee te zeggen en het recht om met rust te laten geworden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #6869 Gepost op: 1 juli 2016, 22:59:24
Ik stel een vraag, beantwoord die nu eens eerlijk voor jezelf. Nee is nee, dan hoef je niet tig keer met je microfoon terug te komen bij dezelfde persoon. Dat heeft niets te maken met persvrijheid. Mensen hebben in dit land ook het recht om nee te zeggen en het recht om met rust te laten geworden.
Mompelt iets met APV en "onnodig  opdringen"...