Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1951466 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #410 Gepost op: 24 oktober 2010, 10:17:51
Perfecte provocatie door politie!!!

Inderdaad erg jammer dat het ze niet lukt om de man onder controle te krijgen met 4 agenten. We zijn te soft geworden naar dit soort figuren en dit is een heel mooi voorbeeld hiervan.

Laat maar eens wat personen op werkbezoek gaan in Engeland, bij de Elite teams, zoals ze daar genoemd worden. Van de week weer mooi voorbeeld gezien hoe iemand hardhandig een politieauto word ingewerkt als hij weigert mee te werken.

Ook die gast die naar het been grijpt van een van de agenten had zonder pardon mee genomen moeten worden. Dit geeft een beeld dat je alles maar kunt maken met de heren en dames agent...

Wordt eens wakker in Den Haag en geef de mensen de tools die ze nodig hebben !!!
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #411 Gepost op: 24 oktober 2010, 11:17:06
Wordt eens wakker in Den Haag en geef de mensen de tools die ze nodig hebben !!!
Waar had je aan gedacht? Een doorsnee agent is toch dermate 'bewapend' (zowel met middelen als peperspray als met judo etc) dat zulke raddraaiers zonder problemen gearresteerd moeten kunnen worden.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #412 Gepost op: 24 oktober 2010, 11:21:17
Inderdaad erg jammer dat het ze niet lukt om de man onder controle te krijgen met 4 agenten. We zijn te soft geworden naar dit soort figuren en dit is een heel mooi voorbeeld hiervan.

Laat maar eens wat personen op werkbezoek gaan in Engeland, bij de Elite teams, zoals ze daar genoemd worden. Van de week weer mooi voorbeeld gezien hoe iemand hardhandig een politieauto word ingewerkt als hij weigert mee te werken.

Ook die gast die naar het been grijpt van een van de agenten had zonder pardon mee genomen moeten worden. Dit geeft een beeld dat je alles maar kunt maken met de heren en dames agent...
Wordt eens wakker in Den Haag en geef de mensen de tools die ze nodig hebben !!!

Het lijkt er op dat ie het petje van de amokmaker pakte........ (nog steeds reden genoeg voor een schop voor de kont)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


yuri1984

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #413 Gepost op: 24 oktober 2010, 11:50:52
agenten kun je nog meer geweldsmiddelen geven maar als ze fysiek niet sterk genoeg zijn houd het al gauw op. Heb mensen gezien die na een hele bus pepperspray nog gewoon rechtopstaan en wat ga je dan doen...? Juist dan zul je fysiek aan de bak moeten en als dat met zn 4en niet eens lukt trek ik al snel mijn twijfels over de vaardigheden bij deze agenten.
Misschien een gebrek aan de juiste aanhoudingstechnieken..


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #414 Gepost op: 24 oktober 2010, 13:14:08
Waar had je aan gedacht? Een doorsnee agent is toch dermate 'bewapend' (zowel met middelen als peperspray als met judo etc) dat zulke raddraaiers zonder problemen gearresteerd moeten kunnen worden.

Ik doel hier niet direct op meer hardware, die hebben ze idd genoeg. Het gaat mij erom dat agenten zich gesteund moeten voelen door hun leidinggevende en de politiek als ze zo'n raddraaier een vijg om de oren geven.

Wt betreft het petje, zou kunnen, maar die gast heeft op dat moment niets te zoeken binnen de "werkcirkel" van de agenten.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #415 Gepost op: 24 oktober 2010, 14:25:11
Ze zijn met zijn vieren en hebben nog pepperspray nodig, dat ook nog eens gebruikt wordt zonder te waarschuwen. Er is niet één moment geweest dat ze er met zijn vieren op gingen, altijd bleven er een paar achter hangen.

Is het niet zo dat de agente met kort blond haar om 0:45 zegt: 'Of we gaan pepperen..' ..?

er is in ieder geval een waarschuwing gegeven.. En daarna gebruikt dezelfde agent pepperspray..

Daarnaast weet de 4e agent niet precies wat hij wil en/of wat zijn 'taak' is.. (vind ik)
Want hij werkt mee met aanhouding maar daarnaast wil hij een veilige werk omgeving creeëren voor hem en zijn zijn collega's.. (zo lijkt het in ieder geval)

Daarnaast had de jongen met het petje helemaal niet in die cirkel moeten en kunnen komen.. (daarom kom ik onder andere op mijn mening van de '4e agent')
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #416 Gepost op: 24 oktober 2010, 16:22:17
Arrestatie in Amsterdam.

Amsterdam-Noord gok ik(omdat ik een van de twee collega's op het filmpje goed ken. Weet het niet zeker maar het lijkt er op dat de bekende Amsterdamse fotograaf Martin Damen hier de politie aan het helpen is.

gr
Mike


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #417 Gepost op: 24 oktober 2010, 16:25:02
Ziet het dat het bij de belastingdienst is, voor de mensen die bekend zijn in Amsterdam is achter het Sloterdijkstation.

gr
Mike


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #418 Gepost op: 24 oktober 2010, 16:27:58
Ziet er opzich prima uit. Alleen vraag ik me een ding.....waar blijft die mannelijke collega???? Ik zie hem aan't einde bellen, volgensmij is die timing wellicht wat verkeerd. Maargoed ik was er niet bij en kan dus ook niet oordelen wat er aan de hand was oid.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #419 Gepost op: 24 oktober 2010, 16:31:06
Ziet er opzich prima uit. Alleen vraag ik me een ding.....waar blijft die mannelijke collega???? Ik zie hem aan't einde bellen, volgensmij is die timing wellicht wat verkeerd. Maargoed ik was er niet bij en kan dus ook niet oordelen wat er aan de hand was oid.

Lijkt er op dat hij wat last heeft van de spray, zoals gezegd ken de vrouwelijke collega in het filmpje goed, dus zal een informeren.

gr
Mike