Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1940193 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1530 Gepost op: 30 oktober 2011, 18:29:58
http://www.telegraaf.nl/s/10822092

AMSTERDAM -
Een automobilist die zich in de file voor de ketelbrug ergerde aan medeweggebruikers, heeft de tijd gedood met het filmen van vluchtstrookrijders.
Volgens Marcus Kingma die de beelden maakte, deelde de politie geen bonnen uit maar dirigeerde de automobilisten terug de file in.

__

1.48 komt een motorrijder in beeld die tegen het verkeer in op de vluchtstrook het verkeer terug de rijstroken opstuurt. Van mij mogen ze in ieder geval allemaal een stevige bekeuring ontvangen, maar dat is schijnbaar niet gebeurd. Is daar nog een bijzondere reden voor (teveel automobilisten op de vluchtstrook)?

tsja het is natuurlijk niet goed, aan de andere kant snap ik het ook wel weer een beetje (er was toch een probleem met de slagbomen?). Als je bij de volgende afslag eraf moet en je staat op zo'n manier vast... Ik begrijp dat het niet hoort en ik zou het zo niet doen maar ergens begrijpelijk is het wel!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1531 Gepost op: 30 oktober 2011, 18:51:00
Kan ik het begrijpen? voor 25% wel. Keur ik het goed? voor 100% nee.

Ik snap dat als je bij de volgende afslag er toch af moet dat het dan wel heel makkelijk lijkt. Echter het gros van dit soort
mensen gebruikt die methode om bij de oprit er gelijk weer op te gaan. Daarnaast staan er meer mensen in de file die mischien
net zoveel haast hebben als jij. Want wat krijg je nu dat er mensen over de hele vluchtstrook blijven rijden en er niet af gaan/kunnen
(ik weet niet hoe het er lokaal geregeld is maar op het filmpje lijkt het of de afslag na de brug is). Hierdoor word de vluchtstrook
geblokeerd waardoor een eventuele hulpdienst er niet langs kan. Er zal maar net een vrouw aan het bevallen zijn of iemand onwel worden,
dan kan de ambu er niet bij komen omdat er een aantal %$**%^$^**$ op de vluchtrook geparkeerd staan omdat zij zoveel haast hebben.

Vind het dan ook jammer dat het filmpje qua kwaliteit niet heel goed is want van mij mogen er allemaal op kenteken geschreven
verbalen gemaakt worden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #1532 Gepost op: 30 oktober 2011, 19:08:41
Wat ik me afvraag, mag je aan de hand van filmbeelden (zoals hier te zien is) een PV uitschrijven?
Of is dat niet rechtsgeldig ?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1533 Gepost op: 30 oktober 2011, 19:09:50
Als ik het goed zie is dit een koe?

Sorry hoorm maar een koe doet helemaal niets. Hij blijft alleen stil staan als je hem terug wilt duwen.  0098

Om dat beest gewoon dood te schieten.  :'(
Als je erg goed kijkt zie je er wat onder bungelen, wat echt geen uier is. Maar wat hem wel rechtstreeks indentificeert als zijnde stier. En die beesten laten zich niet tegenhouden, barsten die beesten van de adrenaline helpt zelfs een verdovingsgeweer niet. En dan rest inderdaad alleen de kogel, hoe vervelend dan ook.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #1534 Gepost op: 30 oktober 2011, 19:55:21
Als je erg goed kijkt zie je er wat onder bungelen, wat echt geen uier is. Maar wat hem wel rechtstreeks indentificeert als zijnde stier. En die beesten laten zich niet tegenhouden, barsten die beesten van de adrenaline helpt zelfs een verdovingsgeweer niet. En dan rest inderdaad alleen de kogel, hoe vervelend dan ook.
Die adrenaline was nu nog niet echt te zien hè... En om dan een magazijn van een gewoon pistool leeg te schieten lijkt me ook niet echt werken, zoals te zien is  :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1535 Gepost op: 30 oktober 2011, 20:02:25
Die adrenaline was nu nog niet echt te zien hè... En om dan een magazijn van een gewoon pistool leeg te schieten lijkt me ook niet echt werken, zoals te zien is  :-X
Klopt, maar het is ook geen dier om zo maar even te pakken. Daar heb je echt mensen voor nodig die weten wat ze aan het doen zijn zoals veehouders. Maar geloof me ook dit dier kan een locomotief zijn. :-X


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #1536 Gepost op: 30 oktober 2011, 20:17:48
Klopt, maar het is ook geen dier om zo maar even te pakken. Daar heb je echt mensen voor nodig die weten wat ze aan het doen zijn zoals veehouders. Maar geloof me ook dit dier kan een locomotief zijn. :-X
Oh ja, zeker, dat durf ik niet te ontkennen. Maar hier was dat (nog) niet het geval, dus om nu al deze drastische maatregelen te nemen vind ik behoorlijk voorbarig. Met het risico dat als je 'm niet goed raakt, hij alsnog dol wordt.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #1537 Gepost op: 30 oktober 2011, 20:58:49
http://www.telegraaf.nl/s/10822092

AMSTERDAM -
Een automobilist die zich in de file voor de ketelbrug ergerde aan medeweggebruikers, heeft de tijd gedood met het filmen van vluchtstrookrijders.
Volgens Marcus Kingma die de beelden maakte, deelde de politie geen bonnen uit maar dirigeerde de automobilisten terug de file in.

__

1.48 komt een motorrijder in beeld die tegen het verkeer in op de vluchtstrook het verkeer terug de rijstroken opstuurt. Van mij mogen ze in ieder geval allemaal een stevige bekeuring ontvangen, maar dat is schijnbaar niet gebeurd. Is daar nog een bijzondere reden voor (teveel automobilisten op de vluchtstrook)?

Soort gelijke situatie, zelfde regio maar dan bij de Hollandsebrug ivm een zwaar ongeval.

PRIO 1 nieuwe politiemotor gaat terug de file in om een ambulance te begleiden
MrPaul112almere


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #1538 Gepost op: 30 oktober 2011, 21:30:26
Citaat
Opnieuw heeft een storing voor oponthoud gezorgd bij de Ketelbrug tussen Lelystad en Emmeloord. De slagbomen wilden niet open. Voor de brug, op de rijksweg A6, stond het verkeer in beide richtingen zondag aan het begin van de middag ruim 2 uur vast.
Dat heeft een woordvoerster van Rijkswaterstaat gemeld. Een monteur heeft het euvel iets voor half twee verholpen. Wat de oorzaak van de storing was, wordt nog onderzocht.
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/binnenland/%29/components/actueel/rtlnieuws/2011/10_oktober/30/binnenland/oponthoud-door-storing-ketelbrug.xml


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #1539 Gepost op: 31 oktober 2011, 01:58:10


Even vooraf : dit is geen commentaar op de prima aanvullende info van Panter.

Vervolgens : dit zou kunnen worden opgevat als een excuus van de personen die op de vluchtstrook reen om hun gedrag goed te praten. Feit blijft echter dat het achteraf makkelijk is om een koe in z'n kont te kijken, op dat moment kon men m.i. nog niet weten wat de reden was van de file, had ook een aanrijding, onwelwording of whatever kunnen zijn. Ergo : hoog op het aanpaklijstje van a-sociaal rijgedrag plaatsen en keihard beboeten. Je ziet het steeds vaker, ook via de arit van het tankstation eraf, 3 klanten bij het tankstation op een haar na doodrijden en dan rap weer via de oprit erop  >:(
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl