Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1942686 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Madmedic

  • AVK-ACH-OvDG (Duitsland)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
    • Wunsch-Ambulance e.V.
Reactie #1560 Gepost op: 2 november 2011, 10:03:21
Citaat
...Dat de chauffeur van de ambulance moet stoppen en moet meewerken aan de staande houding door de agent staat voor mij vast. Dat er nu een patiënt achterin ligt of niet maakt niets uit. Ik vind dan ook dat de agent volledig in zijn recht staat als hij de ambulance chauffeur staande houdt om een prent uit te schrijven voor een verkeersovertreding. Een ambulance chauffeur staat immers niet boven de wet....

Ligt er een patient achter in mijn Ambu... dan stop ik niet als de politie mij een stopteken geeft maar geef via de meldkamer aan waar ik heen rij en dan mogen de heren en dames van de "polizei" , nadat de patient is overgedragen, daar wel hun verhaaltje doen :D ik heb ten alle tijden de verantwoording over de patient en die liggen niet voor hun plezier in de ambu ....

groetjes,
Marinus


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1561 Gepost op: 2 november 2011, 11:51:35
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #1562 Gepost op: 2 november 2011, 12:57:40
Ligt er een patient achter in mijn Ambu... dan stop ik niet als de politie mij een stopteken geeft maar geef via de meldkamer aan waar ik heen rij en dan mogen de heren en dames van de "polizei" , nadat de patient is overgedragen, daar wel hun verhaaltje doen :D ik heb ten alle tijden de verantwoording over de patient en die liggen niet voor hun plezier in de ambu ....

groetjes,
Marinus
Laten we het houden bij het voorbeeld wat ik noemde waarin een ambulance geen haast heeft. In het filmpje is duidelijk te zien dat men geen haast heeft. Dus de redenatie om niet te stoppen bij een stopteken vind ik daarom in dat voorbeeld onredelijk van een ambulancechauffeur.

Waarom zou het bezwaarlijk moeten zijn om een stop van 10 minuten te maken wanneer je geen spoed hebt met de patiënt?

Dat je bij een spoedrit niet stopt zal iedereen begrijpen. Maar dat is het punt niet die ik probeer te maken.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #1563 Gepost op: 2 november 2011, 13:13:35
Ik kan me goed voorstellen dat je als ACH niet reageerd op een stopteken van politie. Of je nu spoed rijdt of niet.

Ik zou dit direct melden aan de meldkamer, zodat deze op de hoogte is. Geen idee wat de mogelijkheden zijn om ambu en politievoertuig via C2000 met elkaar in communicatie te brengen.

Als ze blijven aandringen op stoppen, zou ik misschien zelfs wel even blauw/blauw aanzetten om de intentie van doorrijden te benadrukken.

Dit alles schrijf ik als niet ACH, voor de duidelijkheid.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #1564 Gepost op: 2 november 2011, 13:28:32
Ik kan me goed voorstellen dat je als ACH niet reageerd op een stopteken van politie. Of je nu spoed rijdt of niet.

Ik zou dit direct melden aan de meldkamer, zodat deze op de hoogte is. Geen idee wat de mogelijkheden zijn om ambu en politievoertuig via C2000 met elkaar in communicatie te brengen.

Als ze blijven aandringen op stoppen, zou ik misschien zelfs wel even blauw/blauw aanzetten om de intentie van doorrijden te benadrukken.

Dit alles schrijf ik als niet ACH, voor de duidelijkheid.

Waarom zou je niet stoppen als je niet spoed rijd? Misschien willen ze je wel ergens op attenderen? (luikje los, zachte band etc..)


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #1565 Gepost op: 2 november 2011, 15:14:51
Waarom zou je niet stoppen als je niet spoed rijd? Misschien willen ze je wel ergens op attenderen? (luikje los, zachte band etc..)
Dat zou toch via c2000 heel gemakkelijk moeten kunnen?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #1566 Gepost op: 2 november 2011, 15:15:51
Laten we het houden bij het voorbeeld wat ik noemde waarin een ambulance geen haast heeft. In het filmpje is duidelijk te zien dat men geen haast heeft. Dus de redenatie om niet te stoppen bij een stopteken vind ik daarom in dat voorbeeld onredelijk van een ambulancechauffeur.

Waarom zou het bezwaarlijk moeten zijn om een stop van 10 minuten te maken wanneer je geen spoed hebt met de patiënt?

Dat je bij een spoedrit niet stopt zal iedereen begrijpen. Maar dat is het punt niet die ik probeer te maken.

De meeste ritten met patiënt worden zonder OGS gereden, dit wil niet zeggen dat er dan geen haast bij is maar de nadelen/risico's van OGS wegen dan niet op tegen de voordelen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1567 Gepost op: 2 november 2011, 15:30:01
Zo kan het dus ook:

http://www.liveleak.com/view?i=667_1320199600
Mmm misschien dat eens proberen bij de 100% vlucht, kijken wie er wint. Wij met ons golfje of zo'n grote jumbo.
Weet in elk geval nu al dat als zoiets gebeurt de vingers naar mij wijzen 998765 998765 098uo
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #1568 Gepost op: 2 november 2011, 16:08:04
De meeste ritten met patiënt worden zonder OGS gereden, dit wil niet zeggen dat er dan geen haast bij is maar de nadelen/risico's van OGS wegen dan niet op tegen de voordelen.
De factor tijd is belangrijk daar zijn we het over eens. Maar blijkbaar is de factor tijd niet zo belangrijk dat het aankomt op 10 minuten eerder of later. Daar begon het om. Want anders was men met OGS gaan rijden lijkt mij. Want een voordeel van OGS schijnt te zijn tijdswinst?


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1569 Gepost op: 2 november 2011, 16:16:17
Dat zou toch via c2000 heel gemakkelijk moeten kunnen?

Dat gebeurt ook wel helaas alleen veel te weinig.
Het is vrij simpel, gewoon een kwestie van koppelen van de groepen ( of 'slepen' van gebruikers ).
In ZHZ gebeurt dit regelmatig bij spoedtransporten, dan wordt de gespreksgroep van motorrijders van de politie 'gekoppeld' aan de gespreksgroep van de GGD. Het kan ook op andere manieren, maar dat vind men vaak te omslachtig of men weet niet hoe het werkt.