Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1944942 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1600 Gepost op: 7 november 2011, 13:50:15
Crazy Cop

silentfury45

This Crazy Cop almost kills his fellow policeman
Bizarre actie  :o
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1601 Gepost op: 7 november 2011, 14:02:02
Prison Fight-Police forced to take action

EverythingPolice

Leuke granaten, misschien een idee voor het uit elkaar brengen van demo's of supporters


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1602 Gepost op: 7 november 2011, 14:02:50
Crazy Cop

silentfury45

This Crazy Cop almost kills his fellow policeman

Heb hem wel eens gezien, bizar.
Only in the US of A

Prison Fight-Police forced to take action

EverythingPolice

Leuke granaten, misschien een idee voor het uit elkaar brengen van demo's of supporters
Vraag me af wat er gebeurt wanneer je zo'n balletje in je oog krijgt :(


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1603 Gepost op: 7 november 2011, 14:12:47
This cop does his job

comcutsmedia

En hoe dronken kun je zijn.

Ik zeg: Een 130 procedure en een EMA is het minste wat je voor de bestuurder kunt doen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1604 Gepost op: 7 november 2011, 14:14:34
Vraag me af wat er gebeurt wanneer je zo'n balletje in je oog krijgt :(

Het zal op z'n minst een irritant gevoel geven. >:D


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1605 Gepost op: 7 november 2011, 16:36:26
Uit de aflevering van Wegmisbruikers van gisteren:

Op de vlucht voor de politie
http://www.youtube.com/watch?v=YjxPFb-WyfE
user: wegmisbruikerssbs

Vraagje: kun je in NL aangehouden worden voor negeren v stopteken en dus wegvluchten voor de politie? Volgens mij wel toch?? Waarom worden mensen die je ziet wegvluchten in programmas als Wegmisbruikers of Blik op de Weg vaak daar niet voor worden aangehouden?  ???
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1606 Gepost op: 7 november 2011, 16:59:49
dat ligt dus aan de situatie, op het moment dat het gaat om een kleine overtreding dan valt het onder de Wet Mulder en dan ben je verplicht om een stop teken op te volgen. Bij grotere overtredingen geldt dit niet omdat je niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling. (correct me if I am wrong!)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #1607 Gepost op: 7 november 2011, 17:17:12
dat ligt dus aan de situatie, op het moment dat het gaat om een kleine overtreding dan valt het onder de Wet Mulder en dan ben je verplicht om een stop teken op te volgen. Bij grotere overtredingen geldt dit niet omdat je niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling. (correct me if I am wrong!)

Je hebt gelijk, alleen mag je tijdens je vlucht dan geen verkeersregels overtreden want dan mogen ze je weer een stopteken geven voor de wet Mulder welke je op moet volgen.  ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1608 Gepost op: 7 november 2011, 20:04:29
dat ligt dus aan de situatie, op het moment dat het gaat om een kleine overtreding dan valt het onder de Wet Mulder en dan ben je verplicht om een stop teken op te volgen. Bij grotere overtredingen geldt dit niet omdat je niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling. (correct me if I am wrong!)

Dit heeft te maken met het feit of de persoon een verdachte is. Bijvoorbeeld een persoon die zojuist een winkeldiefstal heeft gepleegd stapt in een auto en rijdt weg. Aan het einde van de straat krijgt hij een stopteken vanuit de politieauto. Hierbij kan hij niet worden aangehouden voor het niet voldoen aan een bevel of vordering, omdat de artikels waarin staande houding en aanhouding worden benoemd geen bevel of vordering bevatten waaraan een verdachte mee moet werken. Wel is de politie in dat geval bevoegd om bijv. de verdachte klem te rijden. Werkt hij dan tijdens zijn aanhouding niet mee treden er weer andere artikelen in werking, maar denk niet dat het nu heel relevant is.

In het geval van de motorrijder krijgt hij een stopteken voor de snelheid en om op grond van de wegenverkeerswet art. 160 zijn rijbewijs te controleren. Door het wegrijden veroorzaakt hij gevaar wat hem het bekende art. 5 wvw oplevert. Bij artikel 5 is de motorrijder een verdachte en dus niet verplicht om het stopteken op te volgen, dit geld niet voor het verhaal van 160 wvw, want hij is daarbij immers geen verdachte.

Kortom, ja de motorrijder had aangehouden kunnen worden voor het niet voldoen aan het gegeven stopteken, oftewel niet voldoen aan bevel of vordering 184 strafrecht. Ik snap dat er gekozen is om dit niet te doen, immers dit kost een hoop extra werk naast het artikel 5 verbaal dat opgemaakt moet worden. Hoop dat ik het goed heb uitgelegd.


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #1609 Gepost op: 7 november 2011, 20:06:19
Doorrijden cq wegrijden is in mijn opinie gewoon mee nemen. Na de hand een zielig verhaal ophangen van "ja ik weet het" vind ik erg slap.... 98uiye