Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1940086 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Winterschläfer

  • Centralist Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
Reactie #1700 Gepost op: 29 november 2011, 15:33:13
Voor de duidelijkheid: Ik was sarcastisch ;)


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #1701 Gepost op: 29 november 2011, 16:02:16
Je voelt de adrealine van de agent: ik heb een verdachte vast met 1 hand, mijn andere hand aan het pistool, ofwel ik kan geen hulp inroepen...

Ik vind het moeilijk. Je merkt wel duidelijk dat deze agent weet wat ie aan het doen is. Andere methodes en opleidingen?
Je hebt in de USA natuurlijk meer vuurwapens dan hier in Nederland. Ik kan me voorstellen dat hij ze 1 stap voor wilt zijn.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1702 Gepost op: 29 november 2011, 16:04:07
laten we vooral de Nederlandse cultuur naast de cultuur in de VS leggen!

Ik haal ook geen culturen door elkaar maar wat is er mis met zorgen voor een veilige werkplek.

Jij begaat 1 of meerdere overtredingen of er is iets anders waarom ik jou wil of moet spreken.
Ik zet je aan de kant en wil een veilige werkplek dus ik laat jou je motor afzetten en de sleutels uit het contact halen
en de sleutels op het dak neerleggen.
Kan jij geen gekken dingen doen en anderen onnodig in gevaar brengen en ik kan rustig en veilig mijn werk doen.
Niks mis mee lijkt me.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1703 Gepost op: 29 november 2011, 16:17:55
Ik haal ook geen culturen door elkaar maar wat is er mis met zorgen voor een veilige werkplek.

Jij begaat 1 of meerdere overtredingen of er is iets anders waarom ik jou wil of moet spreken.
Ik zet je aan de kant en wil een veilige werkplek dus ik laat jou je motor afzetten en de sleutels uit het contact halen
en de sleutels op het dak neerleggen.
Kan jij geen gekken dingen doen en anderen onnodig in gevaar brengen en ik kan rustig en veilig mijn werk doen.
Niks mis mee lijkt me.
kaasje doelde denk ik op Winterschläfer


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1704 Gepost op: 29 november 2011, 19:59:51
Ik haal ook geen culturen door elkaar maar wat is er mis met zorgen voor een veilige werkplek.

Jij begaat 1 of meerdere overtredingen of er is iets anders waarom ik jou wil of moet spreken.
Ik zet je aan de kant en wil een veilige werkplek dus ik laat jou je motor afzetten en de sleutels uit het contact halen
en de sleutels op het dak neerleggen.
Kan jij geen gekken dingen doen en anderen onnodig in gevaar brengen en ik kan rustig en veilig mijn werk doen.
Niks mis mee lijkt me.
Nu moet je wel toegeven enrico dat voor een relatief kleine overtreding als niet volledig stoppen voor een stopbord
dit wel erg overdreven is. Wat wel kan is vragen of meneer even de motor uit wil zetten en of bij misschien even wil
uitstappen zodat er aan de veilige kant van de weg gesproken kan worden. Al had hij nu met een noodgang de kruising
overgestoken en bij navraag er ook gebleken dat de houder het een en ander op de naam heeft staan dan snap ik jou
gang van zaken wel.

Echter nu moet ik wel zeggen dat ik nu denk met een nederlandse geest. Het amerikaanse is van de bestuurder blijft in
de auto en volgt netjes de aanwijzingen van de agent. En owee als jij uit de auto stapt zonder dat de agent dat heeft
gezegd dan heb je kans op een dokter afspraakje om wat overtollig lood te lossen. Dat komt nu eenmaal omdat daar
het klimaat wat anders is dan hier.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #1705 Gepost op: 29 november 2011, 20:14:08
Er is niks aan de hand tot dat de VE zijn handen niet wil laten zien!! Ik moet eerlijk zeggen dat mijn adrenaline dan ook omhoog gaat!


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #1706 Gepost op: 29 november 2011, 20:23:24
Hmm, mooie strakke actie van de agent van achteren dat hij der 'neerbeukt' enige is, hij is nu verantwoordelijk ervoor dat dat mes in der buik belandde, als zij nu komt te overlijden word meneer agent dan gewoon vervolgt voor moord??
Ben ik het niet helemaal mee eens. Wat had de agent anders moeten doen? De vrouw liep met een mes in de richting van zijn collega. Die agent had de vrouw en daarmee het mes niet onder controle. Een steek werende vest is niet iets waar je 100% op kan en mag vertrouwen. Want de vrouw kan ook steken op plekken waar het vest geen bescherming biedt. Bovendien bestaat de kans dat de vrouw door het vest heen prikt met het mes. Volgens verschillende tests schijnt dit echt te kunnen.

De agent had waarschijnlijk geen taser of peperspray tot zijn beschikking anders had men het in een eerder stadium ingezet lijkt mij. De agent had of het vuurwapen getrokken en waarschijnlijk ook geschoten of met een wapenstok op de vrouw ingeslagen. Dus eigenlijk komt deze actie neer op bijna het zelfde.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #1707 Gepost op: 1 december 2011, 11:53:04
Ik vind het moeilijk. Je merkt wel duidelijk dat deze agent weet wat ie aan het doen is. Andere methodes en opleidingen?
Je hebt in de USA natuurlijk meer vuurwapens dan hier in Nederland. Ik kan me voorstellen dat hij ze 1 stap voor wilt zijn.

Persoonlijk vind ik dat de agent prima bezig is. Ik vind het altijd trickie om de agenten solo te zien. Je staat er tenslotte toch maar alleen. Weet iemand de gedachte hier achter?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1708 Gepost op: 1 december 2011, 13:00:25
Persoonlijk vind ik dat de agent prima bezig is. Ik vind het altijd trickie om de agenten solo te zien. Je staat er tenslotte toch maar alleen. Weet iemand de gedachte hier achter?

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=55706.0
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1709 Gepost op: 1 december 2011, 19:09:48
De agent had waarschijnlijk geen taser of peperspray tot zijn beschikking anders had men het in een eerder stadium ingezet lijkt mij. De agent had of het vuurwapen getrokken en waarschijnlijk ook geschoten of met een wapenstok op de vrouw ingeslagen. Dus eigenlijk komt deze actie neer op bijna het zelfde.

Gezien de voertuigen in het filmpje ga ik er vanuit dat ze geen taser hadden. Slaan met een wapenstok in een dergelijke situatie is onveilig. Een body-check met de gedachte ''op hoop van zegen'' of vuurwapen ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !