Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1939986 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1800 Gepost op: 23 december 2011, 23:01:06
Dat 'shame on you' is ook zo'n kreet met een baard van hier tot gunder. Was ooit bedoeld voor politiemensen die zich te buiten gingen aan excessief geweld. Maar het wordt nu al geroepen zodra politiemensen hun gezicht maar even laten zien....  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1801 Gepost op: 24 december 2011, 02:20:01
SCHOLIERENPROTEST WEGGESPOELD DOOR WATERKANON OP HET MUSEUMPLEIN
Uploaded by frankbuisAT5 on Dec 23, 2011
SCHOLIERENPROTEST OP HET MUSEUMPLEIN
De politie heeft ten minste negen personen aangehouden tijdens het scholierenprotest op het Museumplein in Amsterdam. Tijdens de demonstratie, waar naar schatting van de politie ongeveer 1000 mensen bij aanwezig waren, werd met zwaar vuurwerk gegooid en is een hekwerk vernield. De meeste aanhoudingen hebben met het gooien van vuurwerk te maken.

'Het is erg onrustig', aldus een woordvoerder van de politie vanmiddag. Aan het eind van de middag werd het Museumplein schoongeveegd door de politie. Daarbij zijn waterkanonnen en politie te paard ingezet om de jongeren uit elkaar te drijven.

In tegenstelling tot de 5000 a 10.000 scholieren die verwacht werden, hebben zich slechts 1000 scholieren vanmiddag verzameld op het Museumplein in Amsterdam om te protesteren tegen het kabinetsbeleid. De bijeenkomst is georganiseerd door scholierenorganisatie LAKS. Grote afwezige is de beleidsverantwoordelijke: minister Marja van Bijsterveldt (Onderwijs).

De scholieren zijn het niet eens met het wetsvoorstel van de minister voor 1040 lesuren per jaar voor leerlingen van de eerste en tweede klas van de middelbare school. Doordat er niet voldoende docenten voorhanden zijn om die lesuren vol te maken, vrezen de leerlingen dat ze 'opgehokt' worden.

De aanwezige jongeren hebben spandoeken bij zich met teksten als 'ik ben geen kip' en 'ophok fok op'. De opkomst was lager dan het LAKS eerder had gehoopt. Vooraf zei de organisatie te rekenen op tussen de 5000 en 10.000 scholieren.

CAMERA MONTAGE COPYRIGHT :
FRANK BUIS/AT5
AMSTERDAM 23 DECEMBER 2011
Samen sterk in de hulpverlening!


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #1802 Gepost op: 24 december 2011, 13:49:26
Tja, niet te geloven. De meeste scholieren weten niet eens waarvoor ze demonstreren, maar zoeken gewoon de spanning op. Ik hoorde over 'tikkertje spelen met het waterkanon', deze beelden maken me duidelijk wat daarmee bedoeld wordt. Ze hebben niet door welke gevaren het met zich meebrengt om vlak voor zo'n waterkanon of groep beredene langs te lopen.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #1803 Gepost op: 24 december 2011, 14:05:46
Man met mes neergeschoten (Kan als schokkend ervaren worden!)
COPS TV Show, Toughest Takedowns, Lynn Police Department, MA

Man gaat uit zijn plaat na drugsgebruik, eigenaar neemt hem onder vuur en uiteindelijk heeft de politie moeite om hem te boeien.
COPS TV SHOW, Resisting Arrest, Philadelphia Police Department, PA.wmv

Hoe gek je dienst als agent kan gaan, eerst bezig met aanhouding vervolgens een ongeluk voor je neus (Kan als schokkend ervaren worden!)
COPS TV Show, Traffic Stop Accident, Riverside County Sheriff's Department

User: CopsTV


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1804 Gepost op: 24 december 2011, 14:10:01
Tja, niet te geloven. De meeste scholieren weten niet eens waarvoor ze demonstreren, maar zoeken gewoon de spanning op. Ik hoorde over 'tikkertje spelen met het waterkanon', deze beelden maken me duidelijk wat daarmee bedoeld wordt. Ze hebben niet door welke gevaren het met zich meebrengt om vlak voor zo'n waterkanon of groep beredene langs te lopen.
Het filmpje geeft goed aan de reden waarom de jeugd in de schoolbanken dienen te zitten, en dat ze blij mogen zijn dat ze uberhaupt onderwijs krijgen. Ik hoef alleen maar naar mijn oudste te kijken, die om het minste of geringste alweer vrij heeft. Omdat er of een studiedag voor de docenten is, of er is wel een ander K-excuus om de school dicht te gooien. Laat ze daar eerst eens wat aan doen, en dit soort stakingen gewoon verbieden. Deze dag is alweer verloren voor deze jeugd. Die hadden ze beter kunnen besteden, door op school te zitten bv.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1805 Gepost op: 24 december 2011, 14:29:56
Ik hoef alleen maar naar mijn oudste te kijken, die om het minste of geringste alweer vrij heeft. Omdat er of een studiedag voor de docenten is, of er is wel een ander K-excuus om de school dicht te gooien. Laat ze daar eerst eens wat aan doen, en dit soort stakingen gewoon verbieden. Deze dag is alweer verloren voor deze jeugd. Die hadden ze beter kunnen besteden, door op school te zitten bv.

Dat is nou ook ongeveer het hele probleem waarvoor gedemonstreerd wordt... We moeten dan wel 1040 uur "in de schoolbanken" zitten, maar in feite zit je regelmatig de halve c.q hele dag uit je neus te vreten, zodat dat als lestijd kan gelden. Zo heb je bij ons geen "tussenuren" meer, dat zijn nu "studieuren"...

Tegelijkertijd worden er steeds meer eisen gesteld en wordt er vanuit gegaan dat we dat allemaal zelf wel even kunnen, zonder begleiding en/of persoonlijke aandacht. Laat het nou net wetenschappelijk bewezen zijn dat middelbare scholieren dat nog niet kunnen. Op veel scholen is de organisatie gewoon ***, en daar helpt de politiek met hun "vernieuwde tweede fase" geweldig aan mee.

Nou goed zo kan ik nog wel even doorgaan, en vat dit dus niet op als "ik wil niet naar school"... Het is meer een frustratie van; als ik er toch zit, laat me dan ook optimaal gebruik maken van capaciteiten, zodat ik me kan ontwikkelen. Ik leer persoonlijk meer buiten school, dan op school...  ::)

Maargoed, dit keurt het gedrag van dat stelletje hersenloze figuren die overal een rel van maken natuurlijk niet goed.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #1806 Gepost op: 29 december 2011, 01:31:36
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #1807 Gepost op: 29 december 2011, 17:19:03
Strippen voor de politie
Youtube: KanaalEdBlok

Volgens mij wil je echt niet weten wie en wat er allemaal op die achterbank in een politievoertuig vervoert word. Hoop dat die bank wel regelmatig schoon gemaakt word?
Brandweer Papendrecht


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1808 Gepost op: 29 december 2011, 17:20:54
In de regio BN, zit er zijn over de achterbank


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1809 Gepost op: 29 december 2011, 17:24:55
In de regio BN, zit er zijn over de achterbank

Mag ik vragen wat 'zijn' inhoud?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens