Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1941871 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

AVLS142

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Reactie #1850 Gepost op: 4 januari 2012, 12:04:19
Misschien had pepper nog wat uitgehaald. Ik zie ook weinig fysieke aanhoudingstechnieken.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1851 Gepost op: 4 januari 2012, 16:56:05
Tsja, ik heb het filmpje niet helemaal gekeken, maar daar moet de meldkamer dan in gaan sturen. Alles ''laten'' rijden wat er in de buurt is, is gewoow niet nodig ... De term ''auto-tje er bij'' is geen assistentie collega  ::)
Je zal zien dat veel collega's het toch zien als een assistentie... Vraag een auto erbij en je krijgt er vier...  :P


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1852 Gepost op: 4 januari 2012, 17:15:50
Je zal zien dat veel collega's het toch zien als een assistentie... Vraag een auto erbij en je krijgt er vier...  :P

Ik zeg beter 4 te veel dan 1 te weinig.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1853 Gepost op: 4 januari 2012, 17:21:07
Ik zeg beter 4 te veel dan 1 te weinig.

Tsja, zes (!!) voertuigen die zich met OGS door het verkeer heen begeven voor één lastige (vrouwelijke) verdachte.
Volgens mij wegen de risico's van het aanrijden dan niet op tegen de inzet ter plaatse en moet de meldkamer daarin (veel meer) sturen. Een auto erbij wordt gevraagd, vervolgens zo snel mogelijk situatie doorgeven, eerste auto extra ter plaatse, zo snel mogelijk situatie doorgeven. Geen eenheden meer nodig is geen eenheden meer nodig (en dus ook niet door rijden om toch even te gaan kijken).

Ten eerste omdat je restdekking wegvalt, ten tweede omdat je een beeld in een wijk neerzet dat de politie weer eens een situatie niet aan kan en ten derde omdat het gewoonweg nutteloos is  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1854 Gepost op: 4 januari 2012, 17:27:34
De vraag is natuurlijk wat er gevraagd is door de portofoon en hoe dit is overgekomen.
Sommige collega's kunnen heel hysterisch 1 auto erbij vragen en anderen roepen met een kalme stem assistentie collega....

Dat is lastig beoordelen bij dit filmpje.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1855 Gepost op: 4 januari 2012, 18:54:46
In Haaglanden wordt hier zeer actief op gestuurd door de meldkamer. Dit n.a.v. ervaringen in het verleden, waarbij (vooral in de binnenstad van Den Haag en vooral in de nachtdiensten) er bv 2 wagens aan een melding gekoppeld waren en er ter plaatse ineens een stuk of 10 wagens stonden. Veelal vanuit omliggende gebieden (waar het op dat moment dan meestal erg rustig was). Er is veel gecommuniceerd hierover via intranet en de korpskrant en tijdens briefings. Ook door bv horeca-ondernemers, maar zeker ook door dienders van het gebied waar de melding is, wordt het als een enorme overkill aan politie gezien. Met alle gevolgen van dien, want uitgaanspubliek komt er als vliegen op de stroop op af.

Op dit moment doet het fenomeen zich nog steeds wel voor, maar véél minder dan voorheen. En eenheden die niet aan het incident gekoppeld zijn, maar wel gezien worden (bv door de camera's) door de meldkamer worden erop aangesproken (via de ploegchef bv).

Natuurlijk, zeker bij een assistentie collega, beter het zekere voor het onzekere nemen, maar waar men vaak héél erg gespitst is (en terecht) op dergelijke assistentieverzoeken, lijkt men vaak doof voor de tekst "spoed kan eraf" of "geen wagens meer nodig".
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1856 Gepost op: 4 januari 2012, 20:00:14
En eenheden die niet aan het incident gekoppeld zijn, maar wel gezien worden (bv door de camera's) door de meldkamer worden erop aangesproken (via de ploegchef bv).

Natuurlijk, zeker bij een assistentie collega, beter het zekere voor het onzekere nemen, maar waar men vaak héél erg gespitst is (en terecht) op dergelijke assistentieverzoeken, lijkt men vaak doof voor de tekst "spoed kan eraf" of "geen wagens meer nodig".

Daarnaast is een groot gedeelte van de opvallende voertuigen voorzien van een automatisch volg systeem en kan men dus zowiezo al exact zien waar de auto rijd. Dat je een beetje afzakt en in de buurt blijft hangen is logisch, echter is mijn ervaring dat het alleen maar escaleert en aandacht vraagt in een woonwijk of horecagebied.
Zelfde geldt voor rennen door een horeca-gebied of met toeters en bellen rijden door een woonwijk, iedereen komt kijken wat er aan de hand is.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #1857 Gepost op: 6 januari 2012, 02:40:57
Tja, dat wordt oefenenen mannen van Politie Amsterdam, deze zomer op de dam voor de toeristen.....  ;D

http://video.msn.com/?vid=9687925e-facb-4953-9760-7a944d93062d&mkt=nl-nl&src=OverlayPlayer:share:sharepermalink:&from=sharepermalink
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #1858 Gepost op: 6 januari 2012, 21:33:17


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1859 Gepost op: 6 januari 2012, 21:41:45
Jawel  ;D ;D
Weer iemand die niet wil luisteren, maar een andere aanpak.
Las Vegas police make arrest !
User:onidanma