jeugd rode kruis

Auteur Topic: jeugd rode kruis  (gelezen 3946 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinC

  • IC-verpleegkudige i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Gepost op: 26 juli 2006, 14:25:13
heey,

3 enthousiaste vrijwilligers in het hoge noorden, waaronder ik , willen een jeugd rode kruis opzetten. wij zijn al een paar keer bij elkaar geweest en de ideeën besproken maar we zijn op zoek naar nog meer ideeën, dus alle ideeen zijn welkom van promotie tot lesavonden. ook zouden we graag weten hoe lang jullie de lesavonden hebben en als het elke week is.

ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. En een ding boffen ze mee, ze hebben een 17 jarige kereltje in het bestuur,, ik dus :o ;D ;D das handig voor promoten..

groetjes,

ehbo 17

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]




Florian van Hunnik

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2006, 18:14:32
Hartstikke leuk initiatief!

Echt tips heb ik niet voor je, maar ik wil je adviseren om eens te mailen met jongeren@redcross.nl . Dat is het mailadres van de Themadesk Jeugd & Jongeren van het Landelijk Bureau, zij kunnen je heel veel tips geven, en ook daadwerkelijk helpen.

Succes!


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2006, 21:32:07
Ik neem aan dat je resorteert (gaat resorteren) onder een afdeling.
Dat bestuur weet vast de weg wel naar het landelijk bureau en het jeugd Rode Kruis.
Het klinkt wel net alsof je het in je eentje moet rooien. Geen afdeling aanwezig?
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2006, 22:56:55
Een afdeling kan zich alleen onder een vaste postcode scharen, bijvoorbeeld 01XX of 02XX... En alle postcodes zijn ondertussen al bezet. Niet alle afdelingen zijn overigens actief....
Arts  www.alphalog.nl


Kanarie

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2006, 11:46:32
Ik denk niet dat dat een probleem is, want Westerkwartier is al een afdeling. Aan het logo te zien, neem ik aan dat je van daaruit werkt?


EdwinC

  • IC-verpleegkudige i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2006, 12:28:40
ik denk dat ik het een beetje anders moet vertellen.

wij zijn al heel druk bezig met het voorbereiden enz.  en we krijgen ook al hulp bij van het landelijke bureau en van onze afdeling ook, omdat ze heel erg blij zijn dat we dat willen oprichten.

ik zette deze topic neer omdat jullie misschien wel leuke en handige tips zouden hebben waar we nog iets aan zouden hebben...

en die logo hebben we gemaakt voor het jeugd rode kruis, dus dat hebben we onderandere al klaar.

groetjes,

ehbo 17


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2006, 09:48:41
ik heb zelf nog bij het jeugd rode kruis in gouda gezeten daar ben ik inmiddels weg omdat ik nu me volwassenen diploma heb.

bij ons hebben ze leden gewerfd om op de basisscholen inschrijfformulieren te verspreiden.

ik zal ook een paar dingen vertellen wat wij deden.

wij hadden welke week les van kwart voor 7 savond tot kwart voor 8 savonds uiteraard. dit was elke dinsdag in de week, aleen met de vakanties niet. wij gebruikten de boekjes jeugd EHBO van het oranje kruis eerst boek A en daarna boek B.
ook hebben we een keer tussen door een bezoek gebracht aan het KNRM in hoek van holland.

als je nog meer zou willen weten mag je je me toevoegen aan msn of een PM sturen.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda


ittata

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • ehbo - lotus - rode kruis vrijwilliger
Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2006, 17:09:42
hee hallo,

wat een goed initatief om een jeugd afdeling op te zetten super.

ik ben jeugd en jongeren coordinatior van de afdeling uden. momenteel hebben we 23 jongere vrijwilligers. we zijn 2 jaar geleden gestart met 8 vrijwilligers. mond op mond reclame doet het dus erg goed maar je moet de jeugd dus wel iets te beiden hebben. jniet de vraag stellen dus wil je mee projecten op starten maar bijvoorbeeld wil je mee helpen een playbackshow voor verstadnelijk gehandicapten opzetten.

we hebben jeugd ehbo lessen en jeugd lotus lessen die afgewissled plaats vinden op de dinsdag avond van half 7 tot half 8. verder hebben we een project groep die vergaderd 1 keer in de maand van half 8 tot half 9 op een vaste dag in de maand.
zij hebben al diverse projecten lopen.

we doen ieder jaar mee met de plaatselijk georganisserde fiets tocht. dan wel met 10 tandems waarbij voorop een vrijwilliger van het rode kruis en achter op een persoon met een verstandelijke beperking
we doen ieder jaar mee met de avond vierdaagse, maar dan wel samen met mensen met een lichamlijke beperking die in een rolstoel zitten en door ons geduwd worden
we organiseren ieder jaar een playbackshow voor mensen met een verstandelijke beperking

en elk jaar proberen we weer iets anders te verzinnen.

verder verzorgen we ieder jaar een informatieavond voor de volwassen vrijwilligers met betrekking wat wij nu percies doen, het is dan ook leuk om de ouders van de jeugd erbij te betrekken.

maak het je de eerste projecten niet te moeilijk, voor ons was het fiets project het eerste met 8 tandems gingen we toen op pad. begin niet te groot je groeit er van zelf wel in.

veel succes in ieder geval wil je nog wat informatie hebben mail me gerust.
de grootste liefde in je leven ben jezelf


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #8 Gepost op: 21 december 2012, 08:12:17
En is het gelukt met het op zetten van een Jeugd Rode Kruis?

Misschien kunnen jullie met onderstaand filmpje nog leden werven?

www.youtube.com/watch?v=sw5yL62PQNg
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever