Gevolgen hittegolf voor hulpdiensten

Auteur Topic: Gevolgen hittegolf voor hulpdiensten  (gelezen 1876 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

harold

  • Gast
Gepost op: 27 juli 2006, 13:47:05
Ik ben benieuwd wat voor gevolgen de aanhoudende hittegolf heeft voor de verschillende hulpdiensten.
Ik kan me voorstellen dat ambulancediensten de frequentie zien stijgen van bepaalde ziektebeelden. En ik las laatst dat de brandweer meer koeien uit de sloot moet redden omdat deze dieren verkoeling zoeken. Ik las dat gevangenisbewaarders te maken heeft met meer agressie omdat de ramen niet kunnen worden opengegooid.

Wat zien jullie meer of minder tijdens het werk, waarvan je kan zeggen....dat komt omdat het zo warm is...
Ik ben geinteresseerd in alle disciplines!




FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2006, 14:19:53
Explosieve stijging van de bos- en bermbrandjes maar dat spreekt eigenlijk voor zich  ;)


Karim

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2006, 14:39:05
En bij ons 'n explosieve stijging van A1 ritten richting bejaarde/verzorgings tehuizen.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2006, 15:06:47
veel meer rust

(iedereen gaat vroeg naar huis van t werk en als objectbeveiliger in n kantoorpand is dat we lekker rustig)

heb alleen al wel 2x de plantenbakken moeten blussen
Politie Aspirant niveau 4


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2006, 16:45:56
Een explosieve stijging van de temperatuur in de remise ;). En wat we ook doen, het is daar niet meer koel te krijgen..... verder merk ik het nog niet in het aantal en het soort ritten.


LindaB

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2006, 21:47:22
veel automaatjes bij een bedrijf waar ze in een hal beamers hebben hangen als brandmelders. Waarschijnlijk (maar dat is dus gokken) dat door de warmte het gebouw meer werkt waar de beamers op reageren. En de meldingen stijgen de pan uit.


LindaB

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2006, 21:48:49
laatst hadden we ook een brand op een schip op de kade. Hierbij is extra bemanning opgeroepen om sneller af te kunnen wisselen met deze hitte om te voorkomen dat collega's tegen de vlakte zouden gaan.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2006, 22:27:28
Klopt was een mooi fikkie, idd veel ruilen ivm hittestuwing  ::).