primaire inzet??

Auteur Topic: primaire inzet??  (gelezen 3060 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Gepost op: 2 augustus 2006, 16:14:22
wat betekend een primaire inzet in de melding van de traumaheli??????????????




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2006, 18:22:19
volgens mij betekend dat er op dat moment geen ambulance beschikbaar is voor de inzet, en dat daar voor de traumaheli word opgepiept,
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2006, 18:27:59
Deze vraag is al vaker gesteld als het goed is  ::) Als ik het goed heb klopt dit een beetje...

Primear = Gezien de ernst van de melding binnengekomen bij de MKA, alarmeren ze het MMT al standaard.
Secundear = Gezien de ernst van de melding ter plaatse kan de ambulance het MMT alsnog ter plaatse laten komen.


N9213Q

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2006, 18:43:46
Gevonden op http://www.traumahelikopter.nl/?id=mobielmedischteam  

Een MMT wordt door de centralisten van de Centrale Post Ambulancediensten (CPA) ingezet op basis van een 112-melding (omstandersmelding), dit heet een primaire inzet. Ook kan een hulpverlener (meestal een ambulanceverpleegkundige) op de plaats van het ongeval de CPA vragen het MMT op te roepen, dit heet een secundaire inzet. In alle gevallen bepaalt de CPA-centralist op basis van de melding en aan de hand van de inzetcriteria en uitvraagprotocollen of daadwerkelijk tot inzet van een MMT moet worden overgegaan. Bij iedere primaire inzet wordt ook een (of meerdere) ambulance(s) uitgestuurd