Fotobewerking met Irfanview.

Auteur Topic: Fotobewerking met Irfanview.  (gelezen 3218 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

N9213Q

  • Gast
Gepost op: 20 augustus 2006, 16:56:41
Toevallig hier iemand die ook met Irfanview werkt ???? Heb wat aan m'n instellingen veranderd en nu krijg ik m'n tekst niet goed meer in de foto. En het kletst veel makkelijker met iemand die het ook heeft geinstalleerd, vandaar.  ???




firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2006, 17:34:21
Toevallig hier iemand die ook met Irfanview werkt ???? Heb wat aan m'n instellingen veranderd en nu krijg ik m'n tekst niet goed meer in de foto. En het kletst veel makkelijker met iemand die het ook heeft geinstalleerd, vandaar.  ???

Ik heb Irfanview, maar zet nooit geen tekst in de foto's ..... ;)


N9213Q

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2006, 17:39:45
Ik heb Irfanview, maar zet nooit geen tekst in de foto's ..... ;)

"Nooit geen", da's tegenovergesteld van altijd wel........  ---


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2006, 17:46:46
Ik gebruik het ook, maar kende de optie van tekst erin zetten niet eens ---  Gebruik het vooral voor het verkleinen van foto's


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2006, 18:06:51
Ik gebruik Photoshop, mét een javascriptje d'r bij.  8) Heel handig. Met precies 6 klikken resize je je foto, verscherp je hem, zet je er een border omheen, zet hij je naam er op, de tijd/datum en de EXIF-info. En dat slaat hij 'm nog op ook.  8)

Voorbeeldje:



 ;)

Ohja, het is wel handig als je een beetje verstand hebt van scripten, anders heb je er weinig aan!  ;)

Download!

Groetjes,
Joris
343, never forget.


Bart S

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2006, 18:54:22
Ik gebruik Photoshop, mét een javascriptje d'r bij.  8) Heel handig. Met precies 6 klikken resize je je foto, verscherp je hem, zet je er een border omheen, zet hij je naam er op, de tijd/datum en de EXIF-info. En dat slaat hij 'm nog op ook.  8)

Dat kan je ook met Bordermaker. Verscherpen, verkleinen, allerlei randen eromheem bouwen, teksten in de foto, watermerk, EXIF, noem maar op. Het is een klein en snel programmaatje. Je kan enkele foto's aanpassen, of hele mappen met foto's. Kijk maar eens op http://docsdb.semantica.nl/bordermaker

Voordeel: het is freeware, dus je hoeft er geen Photoshop voor aan te schaffen ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 20 augustus 2006, 19:23:36
"Nooit geen", da's tegenovergesteld van altijd wel........  ---

Gefeliciteerd.....Ik dacht dat je vroeg naar de ervaringen van iemand met Irfanview, niet naar zijn taalkundigheid.....


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2006, 19:26:21
Dat kan je ook met Bordermaker. Verscherpen, verkleinen, allerlei randen eromheem bouwen, teksten in de foto, watermerk, EXIF, noem maar op. Het is een klein en snel programmaatje. Je kan enkele foto's aanpassen, of hele mappen met foto's. Kijk maar eens op http://docsdb.semantica.nl/bordermaker

Voordeel: het is freeware, dus je hoeft er geen Photoshop voor aan te schaffen ;)

Idd een mooi, klein en handig programmaatje  ;)


N9213Q

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 20 augustus 2006, 20:52:56
Gefeliciteerd.....Ik dacht dat je vroeg naar de ervaringen van iemand met Irfanview, niet naar zijn taalkundigheid.....
Ik geloof niet dat ik je begrijp, ook niet als ik 't nogmaals teruglees... ---


firemanr

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2006, 21:44:12
Ik geloof niet dat ik je begrijp, ook niet als ik 't nogmaals teruglees... ---

"Nooit geen", da's tegenovergesteld van altijd wel........  ---

 :-\ :-\